Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در آیین بهره برداری از این تصفیه خانه روستایی، گفت: ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و بهره برداری از این تصفیه خانه هزینه شده و این طرح هدیه دولت خدمتگزار سیزدهم به مردم مومن و تلاشگر این دیار است.

«فرهاد بختیاری فر» اظهار داشت: این مرکز پساب تولیدی ۷۵۰ خانوار با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت روستای ارزانفود را تصفیه و به پایین دست سد هدایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تصفیه خانه به روش دوزیستی (بیوفیکس) ساخته شده و ۷۲۷ متر مکعب در شبانه روز معادل ۸.۵ لیتر در ثانیه فاضلاب را تصفیه می کند.

بختیاری فر تاکید کرد: تصفیه فاضلاب روستاهای بالا دست سد اکباتان اهمیت ویژه ای دارد که با پیگیری های انجام شده در راستای جمع آوری فاضلاب و هدایت پساب تصفیه شده به پایین دست سد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این تصفیه خانه از ورود ۷۲۷ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز به رودخانه بالا دست سد اکباتان جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: این طرح یکی از اقدامات اثربخش بهداشتی است که علاوه بر تضمین سلامت مردم، از آلودگی آب سد اکباتان به عنوان سرچشمه آب آشامیدنی مردم همدان، جلوگیری می‌کند.

فرماندار شهرستان همدان نیز دراین آیین گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و قابل توجهی در سطح کشور و استان همدان انجام شده که همگی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

«محمدعلی محمدی» افزود: کسی فکر نمی کرد برای روستایی به جمعیت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تصفیه خانه فاضلاب احداث و راه اندازی شود که این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان محقق شده است.

وی ادامه داد: سوای مسائل زیست محیطی و بهداشتی موضوع خدمات رسانی به این روستا با جاذبه های منحصربفرد طبیعی و گردشگری بسیار ارزشمند است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته در راستای اجرای تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای هدف گردشگری شهرستان، به ویژه روستاهای بالا دست سد اکباتان به اهداف خود برسیم.

به گزارش ایرنا، درحال حاضر و به برکت انقلاب اسلامی همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۸ درصد از جمعیت شهری استان همدان زیر پوشش شبکه آبرسانی بودند که اکنون با وجود افزایش جمعیت، این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش یافته و تعداد مشترکان آب استان نیز نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی چهار برابر شده است.

برچسب‌ها شركت آب و فاضلاب همدان تصفیه خانه شهر همدان آب و فاضلاب دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت آب و فاضلاب همدان تصفیه خانه شهر همدان شركت آب و فاضلاب همدان تصفیه خانه شهر همدان آب و فاضلاب دهه فجر تصفیه خانه انقلاب اسلامی بهره برداری استان همدان آب و فاضلاب سد اکباتان دست سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است