Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عملیات اجرای شبکه توزیع ۳۷ روستای منطقه سیستان با جمعیت ۱۷.۸۷۰ نفر با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، صبح امروز  عملیات اجرایی پروژه عظیم محرومیت‌زدایی وزارت نیرو با هدف آبرسانی به 10 هزار روستای محروم سراسر کشور و سرمایه‌گذاری 19 هزار میلیارد تومان، با دستور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی آغاز شد که در فاز اول، آبرسانی به 7138 روستا از مجموع 10 هزار روستای هدف با جمعیت 3 میلیون و 350 هزار نفر در مدت زمان 30 ماه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این مراسم از پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و اظهار داشت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به ویژه جنوب شرق مورد توجه دولت سیزدهم است.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم آبرسانی به روستاهای کشور در اولویت طرح‌های اجرایی وزارت نیرو قرار گرفت، افزود: به گونه‌ای که با هماهنگی و انسجام دولت و مجلس مقرر شد بخشی از اعتبارات مصوب قانون بودجه که تحت عنوان محرومیت ‌زدایی از مناطق روستایی و شهری در نظر گرفته شده بود، به آبرسانی روستایی اختصاص یابد. با مساعدت و کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتبارات آبرسانی روستایی از محل محرومیت‌زدایی عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

مراسم اعتکاف با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شودمدیرکل جدید بهزیستی سیستان و بلوچستان معرفی شدوضعیت مدارس سیستان و بلوچستان براساس رنگ‌بندی مشخص شد

وی افزود: برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه بخش اعظمی از روستاهای استان فاقد تأسیسات آبرسانی و یا دچار تنش آبی هستند بیش‌ترین رقم در مقابل سایر استان‌ها اختصاص یافت،در این راستا مبلغ 518 میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بخش آبرسانی روستایی به استان ابلاغ شده است که تاکنون 50 درصد تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از 10 هزار روستای کشور، هزار و 751 روستا در قالب 11 طرح بزرگ آبرسانی به استان و سیستان و بلوچستان تعلق دارد گفت: این طرح‌ها به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح 12 شهرستان استان با جمعیتی حدود 554 هزار نفر بر اساس سرشماری سال 95، طی مدت 30 ماه اجرا می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه مجری طرح بر اساس توافقات صورت گرفته، با توجه به سابقه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای طرح‌های عمرانی به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که از زیرشاخه‌های سپاه است واگذار شده است افزود: در استان سیستان و بلوچستان این امر بر عهده نیروی زمینی سپاه قدس است.

وی گفت: به منظور تکمیل طرح آبرسانی به هزار و 751 روستا، تهیه، حمل و اجرای خطوط انتقال به طول 1551 کیلومتر با انواع لوله‌ به اقطار 90 الی 1400 میلی‌متر، تهیه، حمل و اجرای شبکه توزیع به طول 1940 کیلومتر با انواع با اقطار 75 الی 400 میلی‌متر، 117 باب مخازن بتنی زمینی همراه با دیوارکشی به حجم  155 هزار و 450 مترمکعب، احداث 50 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 3354 لیتر در ثانیه همراه دیوارکشی، با اعتبار 48 هزار و 290 میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال 1400 در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: با اجرای طرح‌های فوق شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی استان به 83 درصد ارتقاء خواهد یافت. فاز اول طرح شامل 214 روستا در نقاط مختلف استان است، که امروز اصلاح و توسعه شبکه آب شرب 37 روستای منطقه سیستان به طول 153 کیلومتر آغاز شد، که جمعیتی حدود 18 هزار نفر از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تسنیم، آئین کلنگ‌زنی آبرسانی به 1751 روستا نز با حضور سردار احمد شفاهی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و جمشید رخشانی‌نسب فرماندار هامون برگزار شد.

انتهای پیام/391/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی مناطق محروم سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی وزارت نیرو آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی(۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه)؛ آیین کلنگ زنی ۶۰ واحد مسکونی مددجویی و بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در روستای دهدلی از توابع شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این آیین با بیان اینکه برخی از عشایر توانسته‌اند اراده‌های آهنین خود را بر طبیعت سخت و سهمگین زاگرس چیره کنند، گفت: در طول تمام سال‌هایی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید

مسیرهای اصلی کشور از دل زاگرس عبور کرد و امروز جاده‌ها و راه‌های مهم ارتباطی در خدمت مردم است.
رییس سازمان بسیج مستضعفان افزود: با وجود تمام گام‌های عمرانی و توسعه‌ای برداشته شده برخی از مناطق فرعی در زاگرس وجود دارد که فاقد جاده اند و یا از داشتن جاده مناسب محروم هستند.

وی اظهار داشت: سپاه و بسیج با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمتگزار، بسته‌ای از خدمات را با هدف رفع غبار محرومیت و خدمت رسانی به مردم این مناطق طراحی کرده که روستای دهدلی واقع در مرز استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان از جمله مناطق هدف برای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص جامعه عشایری است.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به صعب العبور بودن راه دسترسی روستای دهدلی احداث راه مناسب از مهمترین راهبردهای بسیج سازندگی است.

رییس بسیج مستضعفین گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ جاده‌ دسترسی به صورت خیلی ابتدایی با همت سپاه قمر بنی هاشم (ع) و بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری برای مردم روستای دهدلی احداث شده که با توجه به نیاز مردم باید قابلیت‌های این جاده افزایش یابد.

وی همچنین نصب پنل‌های خورشیدی خانگی پنج کیلواتی برای یکصد تا یکصد و ۲۰ خانواده در روستای دهدلی را از دیگر برنامه‎های بسیج سازندگی عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضفعین از ادامه خدمت رسانی به مردم منطقه با کمک گروه جهادگران عاشورایی خبرداد.

گفتنی است؛ سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضفعین کشور، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور، سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی ازمسئولین در سفر جهادی به منطقه صعب العبور دهدلی حضور داشتند و از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و برای رفع آنها تصمیم گیری کردند.

اجرای طرح‌های آبخیز تا جالیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) ، لایروبی ۲ رشته قنات در منطقه عشایری دهدلی، بهره برداری از طرح تأمین آب شرب سالم و پایدار با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) ، همچنین آیین کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکن مددجویان از برنامه های این سفر جهادی در منطقه صعب العبور عشایری بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901985

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل