Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه امروز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر امسال یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در روستای نقره‌ده بندرکیاشهر به بهره برد اری رسیده است.

مهرداد محمدی با اشاره به اینکه این مرغداری در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده افزود: این مرغداری دارای ۲ سالن تولیدی با زیربنای ۲ هزار و دویست متر مربع بوده که در هر دوره ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هزینه اجرای این طرح تولیدی را بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: هشت میلیارد ریال از هزینه راه اندازی این مرغداری از طریق تسهیلات بانکی و مابقی نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه شرفیه در ادامه با اشاره به افتتاح یک ایستگاه پمپاژ در روستای لب دریا بندرکیاشهر نیز گفت: راه‌اندازی این ایستگاه پمپاژ با هدف بهره‌برداری در زمان کشت دوم، شخم زمستانه، آبیاری اراضی در زمان کم آبی و ذخیره‌سازی آب کشاورزی در آبندان‌ها صورت گرفته است.

وی هزینه اجرای این طرح کشاورزی را هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و خاطر نشان کرد: هزینه  اجرای این طرح از محل  اعتبارات بحران تامین شده است.

محمدی با اشاره به اینکه این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج دارد افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ ایستگاه پمپاژ در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد پنج ایستگاه پمپاژ تحت پوشش جهاد کشاورزی منطقه قرار دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها آستانه اشرفیه گیلان دهه فجر پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستانه اشرفیه گیلان دهه فجر آستانه اشرفیه گیلان دهه فجر ایستگاه پمپاژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار