Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:41:26 GMT

راهنمای خرید نبشی | آشنایی با انواع نبشی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۲۴۵۷

راهنمای خرید نبشی | آشنایی با انواع نبشی

در اجرای پروژه‌های ساختمانی مصالح مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مقاطع فولادی از جمله نبشی است. این کالا دارای سایزها و انواع مختلفی هستند که هر یک کاربردهای خاصی دارند. - اخبار بازار -

کیفیت این مقالع فولادی بسیار اهمیت دارد و قیمت آن‌ها وابسته به قیمت روز آهن آلات است، از این‌رو می‌توان گفت که خرید آن با چالش‌های بسیاری همراه است و باید به نکاتی دقت نمود تا بتوان محصولات با کیفیتی را تهیه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عبارتی برای خرید نبشی به یک راهنما نیاز است که ما تصمیم گرفته‌ایم این راهنما را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

نبشی را بیشتر بشناسیم

پروفیل‌های فولادی دارای انواع مختلفی هستند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها نبشی است. این محصول در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساختمان‌سازی، ماشین‌سازی و ... اشاره نمود. این کالا دارای دو نوع تکی و دوبل هستند که نوع دوبل آن زوایایی بین 45 الی 90 درجه دارند.

انواع نبشی

 

این محصول را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی نمود که یکی از اصلی ترین آن‌ها تقسیم بندی بر اساس جنس است. انواعنبشی با توجه به جنسی که دارند  دارای کاربردهای مختلفی هستند و این فاکتور از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید آن توسط خریداران مطرح می‌شود.

انواع آن از نظر جنسمدل فولادی

این کالاها عمدتا از فولاد ساخته می‌شوند؛ اما فولاد نیز خود دارای انواع مختلفی است که موجب شده تنوع نبشی‌ها افزایش پیدا کند. از جمله نمونه فولادی که کاربرد گسترده‌ای در ساختمان سازی دارند می‌توان به St33، St37 وSt44  اشاره نمود که این اعداد نشان دهنده میزان استحکام آن است.

نبشی فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل

نوع استنلس استیل یا همان فولاد زنگ‌نزن، معمولا در محیط‌های خورنده و مرطوب که احتمال زنگ زدگی خیلی بیشتر وجود دارد کاربرد دارند. البته در کاربردهای دریایی و مواردی که غلظت یون کلر بالا است نمی‌توان از این مدل‌ها استفاده نمود و مقاومت لازم را ندارند.

انواع نبشی از نظرروش تولید

از دیگر دسته بندی‌های انواع نبشی می‌توان به تقسیم بندی بر اساس روش تولید اشاره نمود. نحوه تولید آن باعث می‌شود که دو بال زاویه متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این کالا از نظر تولید دو نوع  فابریک و پرسی دارند. نمونه‌های پرسی در مقایسه با مدل‌های فابریک دارای انحنای بال بیشتری هستند. این نبشی‌ها تفاوت دیگری که دارند مربوط به ضخامت بال است. به طوری که در نمونه‌های پرسی ضخامت بال در تمام طول آن ثابت و یکسان است؛ اما در نمونه‌های فابریک از میزان ضخامت به سمت انتهای بال کاسته می شود. علاوه بر این در بالای آن نیز انحنا به پخ تبدیل می‌گردد.

مدل‌های پرسی در جنس‌های مختلف دارای ضخامت‌های متفاوتی هستند، مثلا در نوع فولادی St37 این ضخامت حدود 2 الی 6 میلیمتر است. این در حالی است که نمونه‌های استینلس استیل تولید شده به روش اکستروژن داغ از ضخامت کمتری برخوردار هستند.

مشخصات نبشی

در هنگام خریدنبشی باید به مشخصات آن توجه نمود که شامل وزن و ابعاد می‌شود. آن‌ها از نظر ابعاد به دو گروه بال مساوی و نامساوی تقسیم بندی می‌شوند. توجه داشته باشید که اندازه بال‌ها نشان دهنده اندازه این کالا است. در صورتی که اندازه این بال کوچک باشد به آن نبشی لقمه می‌گویند که دارای کاربردهای ویژه ای هستند. مشخصات آن‌ها را با Xa*b نشان می دهند که X نشان دهنده کالا از نوع V( تک بال) و یا L ( دوبال)، a ضخامت و b طول بال را تعیین می کند.

مهم ترین کاربردهای نبشی فولادی

نبشی‌ها با توجه به میزان وزنی که دارند در دو گروه سبک و سنگین قرار می‌گیرند که نمونه‌های سنگین دارای کاربردهای صنعتی هستند و از بیشترین موارد مصرف آن می‌توان به صنایع پتروشیمی اشاره نمود؛ اما معمولا مدل‌های سبک برای مصارفی که به تحمل بار چندانی نیاز ندارند به کار می‌روند. از رایج ترین کاربردهای نمونه‌های فولادی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ساخت اسکلت و قاب های ساختمانیساخت تیر و ستون ها، بادبندها و خرپاهاانواع اتصالات ساده در ساختمان‌هااتصال پل‌ها به ستون‌ها، اتصال ستون به کف ستوننبشی کشی آسانسورهااستفاده در سازه‌های سبکنبشی کشی دیوارهای ساختمانی به منظور جلوگیری از ریزش دیواراستفاده در صنایع ماشین سازی و تجهیزات صنعتی

قیمت نبشی

یکی از مهم ترین مسائل در هنگام خرید نبشی، قیمت آن است. کارخانه‌های مختلفی در ایران به تولید این محصول می‌پردازند که کیفیت و قیمت محصولات آن‌ها با هم متفاوت می‌باشد. قیمت نبشی  به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کارخانه تولید کننده، روش تولید، جنس، وزن، ابعاد و سایز، کیفیت و ... اشاره نمود. البته با توجه به اینکه نبشی از جمله مقاطع فولادی است قیمت آن تحت تاثیر قیمت بازار آهن آلات و نوسانات قیمت ارز نیز می‌باشد. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیق و ثابتی را برای آن اعلام نمود و قیمت آن هر روز بروز رسانی می‌شود.

خرید نبشی

 

وب سایت ها و شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه انواع آهن آلات و نبشی مشغول به فعالیت هستند؛ اما برای داشتن خریدی راحت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید خرید آنلاین را انتخاب کنید. در میان تمامی وب سایت ها و فروشگاه‌های اینترنتی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند باید یک سایت معتبر و دارای نماد اعتماد و اعتبار را انتخاب نمود.

 پیوان (pivan.co)  یکی از بهترین وب سایت‌های ارائه دهنده نبشی در ایران است که سابقه‌ای طولانی و درخشان در این زمینه دارد. این مجموعه محصولات آهن آلات برترین کارخانه‌های کشور که بر اساس استانداردهای بین المللی تولید شده اند را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به مشتریان عرضه می‌کند. کارشناسان پیوان همواره در کنار شما هستند تا بتوانید با دریافت مشاوره‌های لازم مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. جهت مشاهده لیست نبشی‌ها و قیمت به روز آن‌ها می‌توانید به وب سایت پیوان به آدرس https://pivan.co/product-category/angel-uchannel/angel  مراجعه کنید.

لازم است که اشاره کنیم تمامی قیمت‌های درج شده در وب سایت پیوان جدیدترین قیمت موجود در بازار هستند و این سایت دائما بروزرسانی می‎شود تا کاربران بتوانند با اطلاع دقیق از قیمت‌ها، بهتر تصمیم‌گیری نمایند.

سایر اطلاعات:

تاریخ: 18/11/1400

آدرس شرکت: آدرس‌: تهران، دریاچه شهدای خلیج فارس، بالاتر از میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج، ساختمان اداری تجاری تماس

آدرس ایمیل: info@pivan.coشماره تماس: 02145171

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انواع نبشی اشاره نمود ترین آن ها خرید نبشی آهن آلات مهم ترین قیمت آن وب سایت بر اساس نبشی ها مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳٫۳۷۱٫۴۰۰ تومان رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۲۳۰۳ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه طرح جدید به ۴۱٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۴. هر عدد سکه طرح قدیم به ۳۷٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۲۳٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۴٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۷٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۴۴۴,۳۷۴ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو به ۴۷۸,۴۴۴ ریال و قیمت هر درهم به ۱۲۱,۰۰۰ ریال رسید.

کد خبر 750605

دیگر خبرها

  • راهنمای انتخاب قفل درب هتل
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • خرید ترازو دیجیتال
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان