Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:44:33 GMT

اُمیکرون ۱۷ کودک را در شاهرود بستری کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۲۷۰۰

اُمیکرون ۱۷ کودک را در شاهرود بستری کرد

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز دوشنبه  با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مانند سایر نقاط کشور با شیب تند  در حال افزایش است افزود: ۲تن از کودکان مبتلا به این بیماری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان بستری هستند.

شیبانی  ادامه داد: این تعداد معادل مراجعه کنندگان  سرپایی درمدت یک هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ، اگر این روند افزایشی مراجعین سرپایی ادامه یابد، میزان بستری ها نیز شیب تندتری پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرودتاکید کرد: ۶۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان شاهرود بستری هستند که ۱۰تن از آنها بخش مراقبت های ویژه (ICU) به سر می برند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) زیاد نشده است ، ابراز داشت: وقتی تعداد مراجعان سرپایی مشکوک به این سویه بیماری افزایش یابد، تعداد  بستری ها هم افزایش نشان می دهد و در نتیجه میزان افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) نیز بیشتر می شود.

شیبانی با بیان اینکه وقتی فراگیری و گسترش این سویه ویروس کرونا در جامعه افزایش پیدا کند افرادی که بیماری زمینه ای دارند و درمان و داروهای خاص مصرف می کنند بیشتر گرفتار می شوند، ابراز داشت: سویه اُمیکرون در این پیک هم بیشتر افراد بالغ را گرفتار کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در ۲هفته گذشته تاکنون تنها یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت کرد.

شیبانی تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با این نوع از ویروس جهش یافته تزریق واکسن دُز سوم و یادآور است.

وی ابراز داشت: استفاده از ماسک ۲ لایه، پرهیز از دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته باید همچنان در دستور کار مردم باشد.

به گزارش ایرنا ، بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

در این شهرستان ها  میزان تزریق  واکسیناسیون دُز اول در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه ۹۳ درصد و دُز دوم ۸۴.۴ درصد و همچنین دُز سوم ۲۷.۶ درصد است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون شاهرود میامی فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون شاهرود کرونا اومیکرون شاهرود میامی فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بخش مراقبت های ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی