Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:28:12 GMT

مساجد اصفهان زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۲۹۴۷

مساجد اصفهان زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شوند

گروه استان‌ها-مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: مساجد اصفهان با محوریت ائمه جماعت، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی در کشور می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدصادق ابطحی مدیر اجرایی این مرکز شب گذشته در جشن سالگرد انقلاب اسلامی که در مسجد الفتاح برگزار شده بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مقدمه ظهور خواهد بود چرا که ظهور دفعی رخ نخواهد داد و مقدمه‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات آمده مردمی که در مشرق زمین(ایران) قیام می‌کنند به اندازه عمر یک انسان به ظهور منتهی می‌شود، افزود: این مردم دارای قلب‌های پولادین بوده و تسلیم دشمن نمی‌شوند و دولت جهانی موعود (عج) از مردم «فارس» آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در پاسخ به این شبهه که پیش از انقلاب هم مردم دعای ندبه می‌خواندند و منتظر ظهور بودند، تصریح کرد: این انقلاب نام مهدی موعود(ع) را جهانی کرد و مسئله ظهور را از حسینیه‌ها و مساجد بیرون کشید و به جهان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه امروز شعار شیعه و اهل بیت به همه جهان صادر شده است، ادامه داد: این حرکت زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان است.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه اگر امروز حجاب در فرانسه ممنوع شده است نشان از حضور اسلام در قلب اروپا دارد، بیان کرد: در حدیث دیگری در جلد پنجم بحار الانوار آمده است «مردی از قم مردم را به حق دعوت می‌کند، یاران او مردمی با قلب‌های آهنین و ثابت قدم در راه خود هستند، از جنگ و مبارزه خسته نمی شوند، ترسی ندارند و توکلشان بر خداوند است.»

وی با بیان اینکه در تاریخ قم فردی غیر از امام خمینی (ره) با این مشخصات وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب و شهدا و جانبازان و اسرای دفاع مقدس نشان از همین اراده‌های آهنین و توکل بر خدا بر محور حضرت روح الله دارد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به نقل از جلد شصت و پنجم کتاب بحار الانوار و به نقل از امام باقر(ع) گفت: قومی از شیعیان هستند که لباس‌هایی پر نور دارند و کلامشان نور است و بر منابری از نور نشسته‌اند، اینها مردمی به محوریت فردی به نام روح الله هستند، در حالی که هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و تنها بر مبنای محبت الهی گرد هم آمده‌اند و تا امروز هیچ مصداقی غیر امام خمینی(ره) و مردم ایران برای این حدیث نخواهید یافت.

حجت الاسلام ابطحی در پاسخ به این شبهه که امروز مردم مشکلات اقتصادی دارند، پاسخ داد: این مشکل از انقلاب نیست بلکه از تدبیر مسئولانی است که دستشان به آمریکایی‌ها و امضای آنها بود و حتی آب خوردن مردم را به آمریکا و تحریم ربط دادند.

وی با بیان اینکه در دهه 90 کارخانه‌های بسیاری به دست غرب پرستان کدخدا پرستان تعطیل شد، عنوان کرد: این ها را تقصیر انقلاب نگذارید بلکه آنجایی که بچه‌های انقلاب وارد شدند عالی عمل کردند و نمونه بی نظیر آن دفاع مقدس و صنعت موشکی و نظامی ماست.

محلات اسلامی در ایلام با محوریت مساجد و استفاده از شبکه بسیج ایجاد می‌شودجشنواره بزرگ مدرسه انقلاب به همت بسیج مساجد در شیراز برگزار می‌شود80 برنامه در دهه فجر در مساجد استان سمنان برگزار می‌شود‌

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه اقتصاد انقلاب اقتصاد مقاومتی است اما مسئولان کشور به آن عمل نکردند، گفت: مگر در مناظره‌ها نگفتند به دلیل نپذیرفتن قرادادهای آمریکایی واکسن وارد ایران نمی‌شود؛ پس چرا امروز اغلب مردم کشور واکسن زده اند؟ و امروز کشور با خزانه خالی (میراث غربگرایان) در حال ساخت است و امیدواریم خادمان مردم موفق تر از پیش باشد.

وی در حوزه مساجد گفت: مساجد به برکت خون شهدا باز است و این کلام قرآن است؛ اگر عده‌ای جهاد نکرده بودند و مقابل دشمن ایستادگی نمی‌کردند مراکز توحیدی ما امروز ویران شده بود.

حجت الاسلام ابطحی ابراز کرد: مسجد جای اتحاد و انسجام بر محوریت امام جماعت است و جایگاه اصلی بسیج نیز مسجد است؛ به این مسئله توجه داشته باشیم تا بتوانیم زمینه ظهور امام زمان(عج) و تمدن نوین اسلامی را فراهم سازیم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند