Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان، صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: تعطیل کردن فعالیت‌های روزمره کار آسانی است، ولی هزینه‌ها، مشکلات و مسائل دیگری در بر دارد و باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت‌های روزمره مردم استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به تأمین واکسن مورد نیاز جامعه توسط دولت سیزدهم و اقدامات صورت گرفته در خصوص واکسیناسیون، افزود: به واسطه این اقدامات در مقطعی از زمان آمار فوتی کرونا به زیر ۲۰ نفر رسید که دستاورد بزرگی بود؛ اما به واسطه همراهی نکردن برخی افراد و‌ خودداری از تزریق واکسن، شاهد موج جدیدی از شیوع مجدد کرونا هستیم و بنابراین باید به صورت اقناعی افراد به این مسأله ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی مناسب، تصریح کرد: ویژه برنامه‌هایی در صدا و سیمای استان در خصوص موج ششم و همچنین برنامه ویژه برای اطلاع‌رسانی به والدین دانش‌آموزان باید با رویکرد اقناع‌سازی تهیه شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه راهپیمایی ۲۲ بهمن با نظر رئیس‌جمهور و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود؛ لازم است مدیریت آموزش و پرورش با رصد وضعیت مدارس شهرستان‌ها حسب میزان ابتلای به کرونا برای دوره محدود فعالیت غیرحضوری را برنامه‌ریزی کنند.

در این جلسه، شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تمهیدات لازم در خصوص تأمین تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و تخت بستری برای شیوع بیماری پیش‌بینی شده است و به طور کل آمادگی وجود دارد که هیچ بیماری بدون تخت نماند.

وی با بیان اینکه روند جهانی نشان می‌دهد موج ششم چند هفته‌ای بیشتر دوام نمی‌آورد و زود فروکش می‌کند، افزود: بسیاری از کشورها در این موج از ایران جلوتر هستند، ولی به هر صورت آمادگی لازم وجود دارد.

شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر آمارها از افزایش ۲ برابری بیماران کرونایی بستری و افزایش مبتلایان نسبت به قبل خبر می‌دهد، اضافه کرد: ۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد و سایر شهرستان‌ها یا زرد یا نارنجی قرار دارد؛ علاوه بر این در حال حاضر ۸۰۰ بیمار بستری در مجموعه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود دارد و تعداد فوتی‌‌ها نیز به صورت جزئی افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: البته نسبت به موج پنجم در شرایط بسیار خوبی هستیم، چون در موج‌ قبلی در یک روز قریب ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار بستری داشتیم، ولی امروز این میزان ۸۰۰ نفر است اما در عین حال باید آمادگی داشت؛ مهمترین راه برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی‌ها با رویکرد اقناع سازی برای تشویق خانواده‌ها به تزریق واکسن در دستور کار است؛ در شهرهای قرمز در دبستان و پیش دبستانی و مهدهای کودک تا مدت ۱۰ روزی که از قبل اطلاع‌ داده شده‌ بود، غیرحضوری شود.

شیرانی در ارتباط با تصمیمات جلسه ستاد کرونا خاطرنشان کرد: در شهرستان های نارنجی و زرد نیز بر حسب مورد بر اساس میزان ابتلای دانش‌آموزان در مورد تعطیلی مدارس با نظر آموزش و‌ پرورش و بهداشت شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حل و نقل شهری و بین شهری از دیگر تاکیدات این جلسه بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون، اظهار کرد: اگرچه واکسیناسیون جلوی بیماری را نمی‌گیرد، ولی میزان ابتلا و مرگ و میر را به شدن کاهش می‌دهد و آمارها حاکی است در حال حاضر ۳۱ درصد بستری‌های کرونا افرادی هستند که اصلا واکسن نزده‌‌اند؛ در حالی‌که در جامعه ۱۰ درصد واکسن نزده‌اند.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون ۱۰ و ۱۱ سال‌ها نیز آغازشده است و خوشبختانه در این چند روز میزان واکسیناسیون افزایش یافته ولی لازم است سایر افراد نیز به این مسأله اهتمام داشته باشند؛ همچنین نماز جمعه اصفهان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و احراز واکسیناسیون شرکت‌کنندگان و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون تعطیلی غیر حضوری شدن بیماری کرونا اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد