Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از معاونت اول قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در مراسم تکریم اعضای سابق و معارفه اعضای جدید هیأت مدیره بنیاد تعاون زندانیان افزود: توجه به وضعیت زندان و زندانی از وظایف اصلی  قوه قضاییه است و  رئیس قوه قضاییه همواره به این موضوع تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، زندانی باید بازاجتماعی شود و به آغوش جامعه بازگردد و در این میان، معیشت وی و خانواده اش نیز برای نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد و برای تحقق این امر، اقدامات خوبی در بنیاد تعاون زندانیان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصدق ضمن ابلاغ قدردانی رییس قوه قضاییه به اعضای سابق بنیاد تعاون زندانیان با بیان اینکه از هیات مدیره جدید انتظار برنامه تحولی داریم، گفت: از شما می‌خواهم تا برنامه‌های تحولی خود را به شکل عملیاتی تدوین کنید و در اختیار ما قرار دهید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رییس دیوان عدالت اداری و عضوجدید هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان، ضمن قدردانی از اعضای سابق هیات مدیره بنیاد تعاون اظهار داشت: خدمات چشمگیری از سوی بنیاد ارائه شده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌های بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان‌ها نقاط ضعف متعددی وجود دارد، گفت: عدم تعامل اعضای هیات مدیره با مدیران استانی یکی از ضعف‌های موجود است همچنین ظرفیت‌های متعددی در استان‌ها وجود دارد اما تعامل خوبی میان اعضای بنیاد با مدیران استانی وجود ندارد و با تعامل میان اعضا و روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها می‌توان کارها را پیش برد.

رییس دیوان عدالت اداری با تصریح به اینکه باید قدم‌ها را بلندتر برداشت، افزود: رئیس قوه قضاییه موضوع اشتغال ۸۵ درصدی را مطرح کرد و اکنون اشتغال زندانیان ۵۳ درصد است و این به معنای آن است که هنوز با  هدف اصلی فاصله داریم.

رئیس قوه قضاییه موضوع اشتغال ۸۵ درصدی را مطرح کرده‌اند و اکنون اشتغال زندانیان ۵۳ درصد است. در ادامه این مراسم نیز غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله بنیاد تعاون گفت: کشور ما بر اساس آموزه‌های دینی به اصلاح مجرمان توجه دارد و مهمترین عاملی که منجر به اصلاح زندانیان می‌شود، اشتغال زایی است.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: مهمترین وظیفه بنیاد تعاون، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است و برای تحقق این هدف تعامل میان سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی توجه به خانواده زندانیان اهمیت بسیاری دارد و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا خانواده زندانیان آسیبی نبینند و امیدواریم اشتغال مولد و نشسته را توسعه دهیم.

در ادامه مراسم مختاری مدیرعامل بنیاد تعاون، ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای هیات مدیره جدید، اظهار داشت: به طور کلی ۲۰ درصد بودجه و سود بنیاد برای بهسازی فضاهای اشتغال و ۲۰ درصد برای کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان تخصیص می‌یابد.

مختاری با بیان اینکه بنیاد از دولت هیچ پولی دریافت نمی‌کند، افزود: همه هزینه‌ها از طریق فعالیت بنیاد تعاون صورت می‌گیرد و رویکرد ما پالایش اشتغال است. در بنیاد تعاون به دنبال افزایش تولید کالاها بودیم و بر همین اساس در چهار محور صنایع دستی، پوشاک، مونتاژ و  گلخانه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادیم.

وی با تصریح به اینکه فروشگاه‌های بنیاد ساماندهی شدند، گفت: فروشگاه‌ها حق ندارند کالاها را بیش از قیمت درج شده روی آن بفروشند و اکنون ۹۰۰ فروشگاه در سراسر کشور وجود دارد.

در ادامه مراسم، مرتضوی رئیس هیئت مدیره سابق بنیاد تعاون تصریح کرد: بر اساس سامانه‌های موجود میزان اشتغال زندانیان افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس سابق هیات مدیره بنیاد تعاون با بیان اینکه موضوع عدالت در پرداخت در دستور کار قرار داشته است گفت: اکنون پرداخت‌ها افزایش داشته و اگر فردی طی مدت زمان معینی و به صورت مستمر در زندان کار کند، ماهیانه یک و نیم میلیون تومان دریافت می‌کند.

در این مراسم غلامعلی محمدی، حکمتعلی مظفری، حبیب الله دهمرده، علی پورقناد، سهراب سلیمانی و خسرو مختاری به عنوان اعضای جدید هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان معرفی شدند.

برچسب‌ها حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه بنیاد تعاون زندانیان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد تعاون زندانیان قوه قضاییه بنیاد تعاون زندانیان قوه قضاییه هیات مدیره بنیاد تعاون بنیاد تعاون زندانیان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته کار و کارگر، جمعیت بیمه شده کارگری تحت پوشش تأمین اجتماعی را 354 هزار نفر دانست و اظهار داشت: این کارگران در 23 هزار واحد کارگری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه کارگری و اشتغال شده است گفت: در 2 سال گذشته افزون بر 58 هزار اشتغال در استان بوشهر ایجاد شد که این تعداد شغل در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شده است.

کشاورزی نرخ بیکاری در استان بوشهر را 6.1 درصد اعلام و بیان کرد: میزان مشارکت اقتصادی در استان بوشهر به 41.8 درصد رسیده است که نشان از رونق این عرصه دارد.

وی رسیدگی به مطالبات کارگران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار مورد رأی به شکایات کارگران در هیئت‌های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیصی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تأکید بر توجه به اصلاح ساختار مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه کرد: اکنون بخشی از مشاغل در استان بوشهر در این عرصه سردرگم هستند که نیاز به اصلاح ساختار مشاغل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند