Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شایسته شمی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به طور میانگین روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز نمونه‌گیری غرب اهواز مراجعه می‌کنند و این روند همچنان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه نتایج ۵۰ درصد تست‌های کرونایی در غرب اهواز مثبت است افزود: با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افرادی که دارای علایم بیماری هستند نیازی به انجام تست نداشته و باید خود را در خانه قرنطینه کنند همچنین مراقب باشند که ریه آنها درگیر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: زدن واکسن به معنی اینکه فرد به طور قطع به بیماری مبتلا نمی‌شود نیست بلکه در صورت مبتلا شدن، عوارض جدی شامل حال افراد نمی‌شود.

وی ادامه داد: خیلی‌ها تصور می‌کنند که در صورت تزریق واکسن، دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند در حالی که تزریق واکسن از ابتلا به نوع شدید و مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

شمی پور گفت: هم اکنون ۹۵ درصد جمعیت هدف غرب اهواز نوبت اول، و بیش از ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. متاسفانه هنوز استقبال خوبی از دُز سوم نشده و در این موضوع جای کار داریم. 

وی بیان کرد: از افرادی که ۲ دُز واکسن دریافت را کرده و موعد دُز سوم آنها فرا رسیده انتظار داریم که هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: در صورت ابتلا به اُمیکرون بهترین راه استراحت و مصرف مایعات است ولی اگر فرد دارای بیماری زمینه‌ای باشد باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با توجه به وجود نقاط حاشیه‌ای و روستاها در غرب اهواز، تیم‌های سیار این مرکز، کار واکسیناسیون را در منازل انجام می‌دهند.

وی افزود: واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در کنار دیگر گروه‌های سنی در حال انجام است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد سرعت واکسیناسیون به ویژه دُز سوم در خوزستان باشیم.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز غرب اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است