Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:03:41 GMT

چگونه برابر سارقان ایمن شویم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۴۰۱

چگونه برابر سارقان ایمن شویم؟

همه ما سرمایه ها و دارایی های گران قیمتی داریم که بایستی مراقب از دست دادن آنها باشیم، گرانی و بالا بودن قیمت برخی دارایی های ما ، ما را بر ان وا میدارد که بهتر و بیش از قبل از آنها مراقبت کنیم، این مساله باعث بروز نگرانی هایی است که در جلوتر به آنها خواهیم پرداخت.

همه ما انسان ها سکونتگاه هایی داریم که در آنها زندگی میکنیم ، غذا میخوریم ، میخوابیم و در آرامش به زندگی روزمره مان میپردازیم، لازمه زندگی و دلیل تشکیل این سکونتگاه ها نیاز به امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت و مصونیت دومین عنصر اصلی نیاز های 5 گانه اولیه انسان است، از مهم ترین خواسته های انسانی که از ابتدای خلقت بشر و لحظات اول زندگی تا اخر عمر به آن نیازمند است.

امنیت در فرهنگنامه سازمانی برخی از شرکت ها اینگونه تعریف میشود، امنیت حالت فراغت و آسودگی از هرگونه خطر و آمادگی برابر هرگونه تهدید است که هیچگاه تضمینی در آن وجود ندارد، حال این موضوع خود نیز شاخه هایی مانند امنیت فردی ، امنیت اجتماعی و ... نیز دارد.

امنیت ساختمان

به طور کلی برقراری امنیت مهم ترین معقوله های صنعت ساختمان نیز به شمار میرود، ساختمان ها و سازه های کنونی بایستی از استاندارد هایی پیروی کنند که این استاندارد ها همه ساله از مرکز ملی استاندارد و سازمان نظام مهندسی به صورت سخت گیرانه تری تعریف و توصیه میشوند.

امنیت ساختمان ها بر چند پایه بنا میشود که چند مفهوم ساده ان شامل وزن و بار ، بار زنده، بار مرده، استحکام خاک، مکانیک ساختمان، عایق بندی ، روشنایی و نور ، دما ، برودت و حرارت ، اسانسور ، پله برقی و سایر تجهیزات برقی اتوماتیک که تحت قدرت الکترومکانیک یا الکتروهیدرولیک هستند میشود.

بخش بزرگی از امنیت ساختمان ها شامل موضوعاتی همچون آسانسور، سیستم برق ، اعلان و اطفا حریق ، آیفون تصویری ، درب ها ، شیشه ها و پنجره ها ، دوربین مداربسته و سیستم اعلام سرقت است، این تجهیزات از جمله تجهیزات حفاظتی و امنیتی هستند که این روزها تبدیل به کالاهای پرمصرفی شده اند.

تجهیزات امنیتی ساختمان ها

این تجهیزات چه در ساختمان های ساخته شده و نسبتا قدیمی و چه در ساختمان های نوساز به مراتب بیشتر از قبل مورد بهره برداری قراره میگیرند، در حال حاضر عمده مصرف این تجهیزات در ساختمان ها و اماکن تجاری تجهیزاتی مانند درب ها و گیت های کنترل تردد هستند، نمونه ای از این گیت های کنترل تردد کرکره برقی یا Rull Up shutter است.

کرکره برقی از جمله تجهیزاتی است که سرچشمه تولید آن صنعت آلومینیوم است، که از قدرتمند ترین صنایع حال حاضر کشور است ، این تجهیزات در اماکن مختلفی مانند اماکن شخصی و فروشگاهی ، ساختمان ها ، ادارات ، فرودگاه ها ، بیمارستان ها واماکن نظامی بسته به نیاز محیط با مدل های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد ، برای مثال در اماکنی مانند فروشگاه های طلا و جواهرات یا اجناس قیمتی کرکره های اتوماتیک با تیغه فولادی نصب میگردد، تیغه های کرکره برقی فولادی معمولا با ضخامت 0.8 یا 1 میلیمتر یا بیشتر با امکان وجود پانچ یا حفره برای عبور نور و هوا با مقاومتی بیشتر از تیغه های کرکره الومینیومی بیشتر در اماکن مهم و پرخطر نصب میگردند.

جزئیات تجهیزات امنیتی

این تجهیزات بخش بزرگی از امنیت ساختمان ها و فروشگاه ها را در حال حاضر بر عهده دارد، قسمت پنهان این وسیله مهم موتور آن است که در مدل و متراژ های متفاوت در ابعاد مختف تولید و مورد استفاده قرار میگیرد.

موتور در کرکره برقی نقش اساسی بالا و پایین بردن و جمع کردن تیغه ها را برعهده دارد که هر چه مساحت مترمربع تیغه بیشتر باشد بایستی از موتور قدرتمند تری استفاده کرد ، فرمول محاسبه اندازه کرکره به شکل زیر است.

برای محاسبه موتور مورد نیاز برای کرکره برقی بایستی ابتدا طول و عرض و مساحت بازشو آن را مورد محاسبه قرار دهیم.

عرض بازشو (با کسر 8Cm خلاصی) * (ارتفاع بازشو + 80Cm پیشانی و دور پیچ) = مساحت متر مربع کرکره

در انتخاب نوع موتور هم میتوانیم به این صورت عمل کنیم :

مساحت متر مربع تیغه : ≥10m2 = موتور توبلار 140 نیوتون

مساحت متر مربع تیغه : ≥25m2 = موتور توبلار 300 نیوتون

ابعاد فوق با در نظر گرفتن وزن استاندارد تیغه 6 کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

کلام آخر

 قابلیت های بسیار زیادی را میتوان از کرکره های برقی متصور شد که چندین مورد از آنهارا مثال زدیم بهتر است بدانیم که شرکت صنایع الکترونیک سها با برند تجاری سها ای شاپ یکی از بزرگترین مراکز کارشناسی، تولید، فروش و اجرا انواع کرکره های برقی در ایران میباشد، این مجموعه تلاش دارد تا در خلق ارزش و تجربه خوب خرید برای مشتری و همینطور کاهش قیمتها به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان خود قدم بردارد.

برچسب‌ها کرکره برقی سرقت کرکره ضد سرقت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان رپرتاژ آگهی نظام مهندسی استان تهران اتوماتیک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درب ضد سرقت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرکره برقی سرقت کرکره ضد سرقت کرکره برقی سرقت کرکره ضد سرقت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان رپرتاژ آگهی نظام مهندسی استان تهران اتوماتیک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درب ضد سرقت امنیت ساختمان نظام مهندسی ساختمان ها کرکره برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو با بهره‌گیری از سیستم‌های «استفاده مجدد از آب خاکستری در محل» در ساختمان‌های بیشتر، شهرت خود را به‌عنوان شهر پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب حفظ کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سانفرانسیسکو متعهد به اجرای فناوری‌های استفاده مجدد از آب در محل برای کمک به حفظ آب و تقویت شهر در برابر خشکسالی مداوم است. سیستم‌های تصفیه و استفاده مجدد آب در محل، فاضلاب ساختمان‌ها را به آب تصفیه‌شده برای کاربردهای غیر آشامیدنی، اصلاح‌های خاک ارگانیک و انرژی گرمایی فاضلاب بازیافتی تبدیل می‌کند.

سانفرانسیسکو، پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو اکنون برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های استفاده مجدد از آب در محل، پیشرفت‌های جدیدی به مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع یا بیشتر نیاز دارد که به کاهش هزینه‌های عملیاتی ساختمان‌ها کمک می‌کند و در برابر افزایش نرخ‌های آب و برق و کمبود آب مقاوم است. استفاده مجدد از آب در محل تنها یک ابتکار پایدار نیست، بلکه یک بخش حیاتی از توسعه شهری مسئولانه به‌ویژه در شهری با فشار آب پایین مانند سانفرانسیسکو است. این سیستم نه‌تنها فشار بر منابع آب شهری را کاهش می‌دهد، بلکه فرهنگ مراقبت از محیط زیست را در جوامع خود تقویت می‌کند.

ساختمان‌های استفاده کننده از این سیستم‌ها مجموعه متنوع بازیافت آب شهر را گسترش می‌دهند و در عین حال نمونه‌ای برای توسعه پایدار املاک و مستغلات سانفرانسیسکو هستند.

این شهر در نوامبر ۲۰۲۲ از اولین سیستم استفاده مجدد از آب مورد تأیید و عملیاتی شهر در یک ساختمان آپارتمانی ۴۰ طبقه در مرکز شهر رونمایی کرد و امروز با افزودن دو سیستم جدید در این زمینه، موقعیت خود را به‌عنوان پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب تثبیت کرده است. یکی از این سیستم‌ها سالانه ۲.۹ میلیون گالن آب و سیستم دیگر تا یک میلیون گالن آب را بازیافت خواهد کرد که با استفاده شدن در محل شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی، برج‌های خنک‌کننده و آبیاری، تا میزان قابل‌توجهی به کاهش مصرف آب در ساختمان‌های میزبان خود منجر می‌شود.

افزایش و به حداکثر رساندن استفاده از آب بازیافتی در ساختمان‌ها و تأسیسات نشان‌دهنده رهبری و نظارت جهانی سانفرانسیسکو در استفاده بهینه از آب است. این شهر حرکتی را به سمت استفاده کارآمدتر و آگاهانه از آب در قلب محیط ساخته‌شده خود تسریع و با استفاده از نوآوری و فناوری، مالکان و اپراتورهای ساختمان را قادر می‌کند تا نقشی فعال در شکل‌دهی منظر شهری پایدارتر و مقاوم‌تر در برابر آب ایفا کنند.

کد خبر 748722

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران