Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:19:55 GMT

دستگاه چوب خردکن چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۴۷۶

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دستگاه چوب خرد کن در صنعت باغبانی، کشاورزی، فضای سبز شهری کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه با خرد کردن شاخه‌ها و چوب درختان مانع از انباشته شدن آن در طبیعت می‌شود. کاربرد چوب خردکن یا چیپر شرایط لازم را برای استفاده بهینه از چوب درختان فراهم می‌کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره این دستگاه، عملکرد و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان مطلب نیز سه نمونه از بهترین دستگاه‌های چوب خرد کن راشا که توسط شرکت راشاماشین تولید شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

چالش کشاورزان و باغداران با ضایعات چوب

ایران یکی از کشورهایی است که فعالیت‌های باغبانی و کشاورزی به دلیل منابع طبیعی فراوان در آن بسیار گسترده است. بنابراین طبیعی است که همواره مسئله‌ای به نام ضایعات چوب یکی از چالش‌های اصلی باغبانان و کشاورزان این سرزمین بوده است.

خیلی از آنان نمی‌دانستند که با روش‌های نوین و استفاده از ابزار و ماشین آلات مناسب می‌توانند همین ضایعات را دوباره بازیافت کنند و به چرخ تولید و کسب درآمد برگردانند. اما امروزه با گسترش دنیای ارتباطات وتکنولوژی دستگاه‌های مختلف، امکان بهره بردای کارآمد از ضایعات چوب فراهم شده است.

دستگاه چوب خرد کن چیست؟

دستگاه چوب خرد کن یکی از نوین‌ترین تجهیزات کاربردی در صنعت کشاورزی است. این دستگاه برای اولین باردر سال ۱۸۸۴ توسط پیتر جنسن آلمانی اختراع شد. در واقع چوب خرد کن یا چیپر، ضایعات و چوب درختان را به سایزهای کوچک و یا خیلی ریز تبدیل می‌کند.

این براده‌ها مصارف و کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون مختلف از جمله ساخت MDF و نئوپان، صنایع کاغذ سازی، ساخت کود و کمپوست، تولید خاک گیاهی و… دارند.

مهمترین اجزای دستگاه چوب خرد کن

چیپر مانند سایر تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی اجزای مختلفی دارد. به طور کلی می‌توان گفت چوب خرد کن علاوه بر موتور دارای سه بخش اصلی است:

۱- ورودی قیفی شکل:

این قسمت دارای چندین شیار و غلتک است که چوب‌ها را دریافت و آن را به سمت خرد کننده هدایت می‌کند. سایز ورودی چوب خرد کن در مدل‌های مختلف بر اساس کارکرد دستگاه در اندازه‌های ۳ تا ۱۵ سانتی متر و بیشتر تولید می‌شود.

۲- واحد خرد کننده:

خرد کننده چیپر از لحاظ عملکرد به دو دسته غلتکی و بشقابی تقسیم می‌شود.

خرد کن غلتکی با سرعت چرخش تقریباً پایینی چوب‌ها را خرد می‌کند. این خرد کن به گونه‌ای طراحی شده است که غالباً شاخه یا چوبی در آن گیر نمی‌کند. خرد کن‌های غلتکی کم صدا هستند که نوعی مزیت برای این دستگاه محسوب می‌شود. این ابزار قطعات چوب را به شکلی نامنظم خرد می‌کند. خرد کن بشقابی: این خرد کن دارای تیغه‌هایی از جنس فولاد و مقاوم با سرعت بسیار بالا است که چوب‌ها را به شکل منظمی خرد می‌کند. یکی از معایب چوب خرد کن بشقابی مصرف انرژی بالای آن است. ۳- مخزن ذخیره چوب:

از این قسمت برای ذخیره و نگهداری چوب‌های خرد شده استفاده می‌شود.

انتخاب بهترین چوب خردکن

برای انتخاب بهترین چوب خرد کن می‌بایست ابعاد زمین، حجم ضایعات چوب و شاخه‌های هرس شده‌ای که از فعالیت صنعتی یا باغ تان بجا می‌ماند را در نظر بگیرید. اگر حجم این ضایعات چندان زیاد نیست نمونه‌های چوب خرد کن باغی برای شما مناسب است. اما برای مساحت‌های بزرگ‌تر یا در صنایع و کارخانجات مدل‌های صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد بیشتری دارد.

نمونه‌های سبک این دستگاه قابل حمل با تراکتور یا وانت می‌باشد. چوب خردکن‌های قوی‌تر که دارای جرثقیل هیدرولیکی هستند توسط کامیون حمل یا جابجا می‌شود.

دستگاه چوب خرد کن چند نوع است؟

چیپرها بر اساس منبع تأمین انرژی به چند دسته تقسیم می‌شوند. چوب خرد کن بنزینی و دیزلی، چوب خرد کن برقی و تراکتوری مهم‌ترین مدل‌های چوب خرد کن هستند. هر چند این دستگاه‌ها در نوع سوخت یا عملکرد اجزا با هم متفاوت هستند اما کاربرد یکسانی دارند.

دستگاه چوب خرد کن برقی:

چوب خرد کن برقی از پر طرفدارترین دستگاه‌های موجود در بازار لوازم کشاورزی است که علاوه بر ظرفیت زیاد، سرعت بالایی نیز دارد. این دستگاه هم در باغات و مزارع و هم در صنایع مختلف مانند نئوپان، ام دی اف و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه چوب خرد کن پشت تراکتوری:

چوب خرد کن تراکتوری بیشتر برای مصارف باغی و خرد کردن حجم بیشتر ضایعات چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در دو نوع رایج عرضه می‌شود: سوار شونده که به تراکتور متصل می‌شود و قطر ورودی بزرگ‌تری دارد و کششی که به وسیله تراکتور کشیده می‌شود.

دستگاه چوب خرد کن بنزینی و دیزلی:

پرکاربردترین دستگاه چوب خرد کن که در باغ‌ها و فضای سبز شهری کاربرد دارد مدل بنزینی می‌باشد. توان موتور این دستگاه‌ها معمولاً بین ۵ تا ۱۲ اسب بخار است و قطر ورودی آن ۵ الی ۹ متر در نظر گرفته می‌شود.

نمونه‌های دیزلی چوب خردکن، توان بیشتری برای خرد کردن چوب‌ها دارند و قطر قیف ورودی هم در این مدل نسبت به نوع بنزینی بیشتر است. البته این مدل قیمت بیشتری هم دارد و در شهرداری‌ها و مصارف صنعتی برای چیپس کردن ضایعات چوب در حجم زیاد استفاده می‌شود.

معمولاً در قسمت جلوی دستگاه، یک تریلر و کمپرسور جهت جمع آوری چوب‌های خرد شده که از دهانه خروجی به سمت بیرون ریخته می‌شود قرار می‌گیرد. در مدل‌های دیزلی از سیستم فیدر یا تغذیه هیدرولیک استفاده می‌شود.

معرفی ۳ مدل چوب خرد کن راشا

۱- چوب خردکن بنزینی استارتی مدل WCH-DI07

چوب خردکن بنزینی WCH-DI07 مناسب برای انواع شاخه و سرشاخه و ضایعات جوب

چیپر باغی با موتور بنزینی

قابلیت ورود چوب تا قطر ۷ سانتی متر

سیستم خرد کنندگی ترکیبی (دیسک و چکش) دارای چرخ حمل توزیع وزن مناسب خروجی یکنواخت ۲- چوب خردکن بنزینی هندلی مدل WCH-DC08 مناسب برای شاخه و سرشاخه قابل حمل و وزن پایین تیغه‌های فولادی تند بر موتور چینی ۱۳ اسب هندلی JF420 3- چوب خردکن بنزینی مدل WCH-DG07 مناسب برای انواع شاخه و سرشاخه و ضایعات جوب چیپر باغی با موتور بنزینی لاستیک تیوبلس موتور بنزینی هندلی ۱۵ اسب قابلیت ورود چوب تا قطر ۷ سانتی متر سیستم خرد کنندگی دیسک قیمت چوب خرد کن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت چوب خردکن بستگی به ظرفیت دستگاه، وزن و سایز دهانه ورودی، محصول خروجی دستگاه، تعداد تیغه‌ها، چکش و کیفیت و توان موتور آن متفاوت می‌باشد. اصلی ترین قسمت دستگاه چوب خردکن تیغه آن است که باید با توجه به شرایط کار سخت از استحکام و قدرت بالایی برخوردار باشد. کیفیت و جنس تیغه عامل تعیین کننده‌ای در قیمت چوب خرد کن است.

خرید چوب خردکن از راشاماشین

امروزه با توجه به توسعه فروشگاه‌های اینترنتی یکی از بهترین روش‌های خرید ابزار و تجهیزات کشاورزی از جمله دستگاه چوب خردکن، خرید اینترنتی می‌باشد.

با مراجعه به سایت راشاماشین به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی می‌توانید انواع و اقسام دستگاه‌های چوب خردکن را مشاهده و با آگاهی بیشتر به صورت مستقیم تنها با چند کلیک ساده دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5419156 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت چوب باغات کشاورزی کسب و کار خرید آنلاین بانک پارسیان ساختمان سازی لوازم خانگی گردشگری کسب و کارهای اینترنتی طراحی سایت گروه خودروسازی سایپا تبلیغات معرفی کتاب خدمات درمانی بورس سایپا چوب خرد ضایعات چوب دستگاه ها چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اکنون دو هزار دستگاه اتوبوس در تهران به مردم خدمت رسانی می‌کنند که قرار است این­ تعداد تا پایان برنامه چهارم شهر تهران به ۵ هزار دستگاه افزایش یابد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • پاگانی یوتوپیا فقط 99 دستگاه در جهان (عکس)
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • لامبورگینی دیابلو GT فقط 80 دستگاه! (عکس)