Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:28:40 GMT

خودکفایی در تولید کاتالیست تا پایان دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۵۶۰

خودکفایی در تولید کاتالیست تا پایان دولت سیزدهم

وزیر نفت گفت: در تولید کاتالیست‌ها اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و بخش اعظمی بومی‌سازی شده و تا پایان دولت سیزدهم در زمینه تولید کاتالیست در کشور خودکفا می‌شویم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته با حضور رئیس جمهوری قراردادهای متعددی به امضا رسید که یکی از این قراردادها مربوط به جمع‌آوری گاز‌های همراه در میادین شرق کارون است؛ این قرارداد به ارزش 500 میلیون دلار امضا شده و بر اساس آن، گازهای غنی همراه نفت در میادین شرق کارون جمع‌آوری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آینده نزدیک هم قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه میادین نفتی غرب کارون با شرکت‌های توانمند به امضا می‌رسد و با این قراردادهایی که تنظیم شده و در آینده منعقد می‌شود تا پایان دولت سیزدهم تکلیف گازهای همراه را مشخص می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: جمع‌آوری‌ گازهای غنی علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها موضوع مهم کاهش آلایندگی محیط زیست را نیز به دنبال دارد.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سوالی درخصوص جزئیات قرارداد توسعه میدان مشترک نفتی سهراب گفت: یکی از قرادادهای دیگری که روز گذشته با حضور رئیس جمهوری امضا شد قرارداد 850 میلیون دلاری توسعه میدان مشترک سهراب بود که این قرارداد جزو همان 4.5 میلیارد دلار قراردادی است که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه میادین نفتی و گازی به امضا رسیده است.

وی افزود: در ماه‌های آینده هم قراردادهای جدیدی در بخش جمع‌آوری گازهای همراه و توسعه میادین نفتی و گازی کشور امضا خواهد شد.

اوجی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر 90 میلیون تن در سال است، گفت: نیازهای صنایع داخلی کشور توسط مجموعه صنایع پتروشیمی با تولیدات متنوعی که دارند تامین می‌شود و بخش زیادی از محصولات پتروشیمی نیز به خارج از کشور صادر شده به طوریکه تا پایان دی ماه 10 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در تولید کاتالیست‌ها اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و بخش اعظمی بومی‌سازی شده و تا پایان دولت سیزدهم در زمینه تولید کاتالیست در کشور خودکفا می‌شویم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تا پایان دولت سیزدهم تولید کاتالیست وزیر نفت جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد