Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:27:02 GMT

کاربرد فیلتر تصفیه آب خانگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۶۱۶

کاربرد فیلتر تصفیه آب خانگی چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فیلترهای تصفیه خانگی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. این فیلترها کاربردهای زیادی دارند. برای مصرف آب آشامیدنی، یخچال‌های ساید بای ساید و دیگر کاربردها، دستگاه تصفیه آب ابزار مفید و گاهی ضروری به حساب می‌آیند. به همین دلیل، تولید و استفاده این فیلترها برای افزایش طول عمر و عملکرد هرچه بهتر این دستگاه‌ها در تصفیه آب تا حد زیادی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عدم تعویض این فیلترها ممکن است کیفیت آب آشامیدنی را پایین آورده و باعث آسیب دیدن فیلترهای دیگر دستگاه شود.

تولید و کاربرد فیلتر تصفیه آب خانگی باید با شرایط محیطی و مورد استفاده متناسب باشد. اغلب فیلترهایی که به صورت وارداتی به بازار ایران راه یافته‌اند، تولیدات کشورهای دیگر مانند تایوان هستند. از همین رو، شرکت‌های داخلی با تولید فیلترهای مناسب با وضعیت آب‌های ایران و شرایط استفاده مختلف، در تلاش هستند تا بهترین کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان داخلی قرار دهند. فیلتر دستگاه تصفیه آب دارای انواع مختلفی است که از جمله آن می‌توان به فیلترهای ممبران، فیلترهای کربنی و فیلترهای یخچالی اشاره کرد که در دو نوع برای داخل و خارج یخچال استفاده می‌شوند.

معرفی انواع فیلترها، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها

همان طور که در بالا اشاره کردیم، فیلترها انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرکدام از این فیلترها، در مراحل مختلفی از عمل تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی انواع این فیلترها می‌پردازیم.

فیلتر ممبران؛ نسل جدید فیلترهای تصفیه

فیلتر ممبران (MEMBRAIN FILTER) از فیلترهای نسل جدیدی هستند که بدون نیاز به هیچ‌گونه مواد افزودنی، عمل تصفیه آب را انجام می‌دهند. فرایند تصفیه که در این فیلتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش فیلتر اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون هستند. این فیلترها انواع مختلف و کاربردهای منحصربه‌فرد دارند. به طور کلی فیلترهای ممبران در حذف مواد و آلاینده‌های شیمیایی و فیزیکی درون آب نقش مهمی ایفا می‌کنند.

فیلترهای ممبران از بخش‌های مختلفی مانند مجرای آب، غشای نیمه تراوا و مجرای فاضلاب تشکیل شده‌اند و با قطر ۲.۵ اینچی در بازار موجود هستند. غشای نیمه تراوا که در این فیلترها به کار رفته، صفحاتی با منافذ بسیار ریز هستند که به آلاینده‌های بزرگ‌تر اجازه عبور نمی‌دهند.

فیلترهای کربنی در دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلترهای کربنی یکی از مهم‌ترین فیلترهای موجود در دستگاه‌های تصفیه آب هستند. کاربرد این فیلتر در رفع آلایندگی آب از مواد آلی موجود در آن است. این فیلترها به دلیل مواد کربنی که در آن‌ها به کار رفته، مواد آلی که دارای ترکیبات کربنی هستند را به خود جذب می‌کنند. فیلترهای کربنی نیز در دو نوع مختلف کربن بلاک و کربن گرانول یا پودری تولید می‌شوند. هرکدام از این فیلترها نیز کاربردهای خاص خود را دارند.

فیلتر کربن پودری یا گرانولی، از تعداد زیادی صفحات گرافیتی تشکیل شده است. موارد استفاده فیلترهای پودری برای از بین بردن مواد دارویی و بهداشتی، از بین بردن طعم نامطبوع آب و حذف مواد و ترکیبات جلبکی موجود در آب است. از دیگر ویژگی‌های این فیلتر سازگاری زیست محیطی آن است که با عمل اکسیداسیون می‌توان بارها از آن استفاده کرد.

اما فیلتر بلاک، از فیلترهای کربن جامد هستند که ساختاری مشابه فیلتر الیافی دارند. این فیلترها، برای حذف مواد شیمیایی موجود در آب از کارایی بیشتری برخوردار هستند. این فیلترها در حذف مواد و آلاینده‌های درشت و معلق در آب عملکرد خوبی دارند؛ ولی در این مورد، از فیلتر الیافی ضعیف‌تر عمل می‌کند. این فیلترها که به صورت فشرده و به شکل استوانه‌ای تولید می‌شوند، در سومین مرحله از دستگاه تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیلترهای یخچالی برای تصفیه آب یخچال

برای تصفیه آب شهری ورودی به یخچال، از فیلتر مینرال استفاده می‌شود. این فیلتر در مرحله ششم دستگاه تصفیه آب به کار می‌رود و کاربرد اصلی آن افزودن املاح ضروری برای بدن است که در طی فرآیند تصفیه در مراحل قبل، از آب حذف شده‌اند. این مواد شامل کلسیم و منیزیم هستند. این فیلترها در سه نوع الیافی، کربن فشرده و گرانولی تولید می‌شوند. عمر مفید فیلترهای مینرال، بسته به حجم آب تصفیه شده دستگاه، بین ۶ تا ۱۲ ماه است.

فیلترهای یخچال به دو دسته فیلترهای داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. فیلترهای داخلی برای یخچال‌های ساید بای ساید مورد استفاده قرار می‌گیرند و فیلترهای خارجی نیز در خارج و پشت یخچال در مسیر ورودی آب نصب می‌شوند.

انواع دیگر فیلترها شامل فیلترهای الیافی برای تصفیه فیزیکی آب در مرحله اول، فیلتر نخ تابیده برای حذف شن و ماسه‌های موجود در آب و فیلترهای IN LINE برای از بین بردن شوری آب، برای تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا باید از فیلتر دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم؟

وجود مواد مضر و سمی در درون آب‌های شهری مسائل و مشکلاتی را برای کسانی که از این آب استفاده می‌کنند ایجاد کرده است. برای رهایی از این مشکلات، راه‌های گوناگونی وجود دارد. با توجه به وجود مواد مختلف شیمیایی که به دلایل مختلف در آب‌های شهری نفوذ می‌کنند و همچنین دیگر آلاینده‌های مضر موجود در این آب‌ها، روش‌های سنتی کارساز نیستند. از طرفی، در پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع دیگر از آب بدون آلاینده استفاده می‌کنند.

از جمله مطمئن‌ترین راه‌ها برای از بین بردن این مواد مضر، استفاده از فیلتر دستگاه تصفیه است. این دستگاه‌ها که در انواع مختلفی تولید می‌شوند، متناسب با کاربردها و ویژگی‌هایشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های تصفیه آب که در انواع مختلف تولید می‌شوند، دارای مراحل تصفیه متفاوت از ۳ تا ۸ مرحله هستند. به طور طبیعی هرچه تعداد مراحل تصفیه بیشتر باشد، تصفیه آب بهتر انجام می‌شود. البته فیلترهای تصفیه نیز باید به موقع تعویض شوند تا کارایی خود را از دست ندهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5419179 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: تصفیه آب یخچال آب شرب کسب و کار خرید آنلاین بانک پارسیان ساختمان سازی لوازم خانگی گردشگری کسب و کارهای اینترنتی طراحی سایت گروه خودروسازی سایپا تبلیغات معرفی کتاب خدمات درمانی بورس سایپا مورد استفاده قرار می گیرند دستگاه تصفیه آب تصفیه آب خانگی فیلترهای کربن تولید می شوند انواع مختلفی انواع مختلف بین بردن برای تصفیه دستگاه ها ویژگی ها حذف مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام

به گزارش صدای ایران از اعتماد، گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند.

اينستاگرام از همان آغاز راه‌اندازي‌اش در سال ۲۰۱۰ براي همه مردم در هرجاي جهان شبكه اجتماعي جذابي بود اما جذابيت ويژه‌اش را در ايران مديون يك چيز بود: فيس‌بوك كه يكي از بزرگ‌ترين فضاهاي اجتماع مجازي ايرانيان بود، فيلتر بود و مسدودنبودن اينستاگرام خيلي زود كاربران ايراني را از فيس‌بوك بيرون كشيد. البته اينستاگرام هم سال‌ها بعد فيلتر شد اما وقتي كه ديگر قاعده بازي عوض شده بود. اينستاگرام آنقدر در زيست روزمره مردم ايران جا گرفته بود كه با فيلترشدنش هم كسي جايي نرفت؛ ماندند و پس گرفتند. 

گزارش‌هاي غيررسمي مي‌گويند بيش از ۴۰ ميليون ايراني كاربر اينستاگرام هستند و اين شبكه، پرمخاطب‌ترين شبكه اجتماعي در ايران است. مداراي مسدودكنندگان اينترنت در ايران با اين شبكه اجتماعي بسيار بيشتر از شبكه‌هاي اجتماعي بود. در حالي كه ديگر شبكه‌هاي اجتماعي با مسدودسازي و فيلترينگ دولتي مواجه بودند، اينستاگرام تا سال‌هاي اخير يكي از آخرين شبكه‌هاي اجتماعي بين‌المللي بدون فيلتر در ايران بود و حتي مدتي صحبت از «فيلترينگ هوشمند» آن بود اما بالاخره در انتهاي شهريور ۱۴۰۱ و به دنبال اعتراضات به مرگ مهسا اميني، اينستاگرام هم فيلتر شد. 

اين اتفاق درست زماني رخ داد كه اينستاگرام فراتر از يك شبكه اجتماعي، تبديل به پلتفرمي درآمدزا براي هزاران كسب‌وكار ايراني شده بود و كسب‌وكارهاي خانگي زيادي هم بر روي اين پلتفرم شكل گرفته بود. بر اساس گزارشي كه استارتاپ پادرو در سال ۱۴۰۱ منتشر كرد، شهريور ۱۴۰۱، قبل از فيلترشدن اينستاگرام، حدود ۶۳۰ هزار فروشگاه فعال اينستاگرامي وجود داشت كه بيش از نيمي از آنها تا ماه‌ها بعد هم نتوانستند كسب‌وكار خود را دوباره فعال كنند. 

برخلاف كانال‌هاي تبليغاتي سنتي كه اغلب نيازمند سرمايه‌گذاري زيادي بودند و بازگشت سرمايه در آنها نامشخص بود، اينستاگرام به كسب‌وكارها امكان مي‌داد با كمترين هزينه، محصولات و خدمات خود را به صورت بصري به مخاطبان هدف ارايه دهند. علاوه بر اين، الگوريتم اينستاگرام كه محتواي تصويري را بر اساس ميزان درگيري كاربران اولويت‌بندي مي‌كرد، به كسب‌وكارها امكان مي‌داد تا ديده‌شدن خود را بر اساس كيفيت و جذابيت پست‌هاي‌شان افزايش دهند. اين قابليت‌ها، تحولي اساسي بود كه زمين بازي را بين برندهاي شناخته‌شده و تازه‌واردها هموارتر مي‌كرد.

با اين حال، هيچ‌كدام از اينها مسوولان را متقاعد نكرد كه دست از فيلتركردن پركاربرترين شبكه اجتماعي در ايران بردارند. از آن سو، كاربران بودند كه رفتار متفاوتي از خود نشان دادند. كمي كه محدوديت‌هاي اينترنتي روزهاي اعتراض كمتر شد، كاربران با فيلترشكن به اين شبكه اجتماعي بازگشتند. در گزارشي كه موسسه پژوهشي ديتاك در مورد ميزان فعاليت كاربران ايراني در اينستاگرام منتشر كرده، آمده است: «بسياري از كاربران ايراني تصور داشتند با فيلترينگ اينستاگرام، اين شبكه اجتماعي نيز همچون فيسبوك از رده‌بندي شبكه‌هاي اجتماعي پرطرفدار ايراني خارج مي‌شود؛ اما داده‌هاي ديتاك نشان مي‌دهد كه پس از اعتراضات ،حجم محتواي عمومي اين بستر به ‌مرور افزايش يافت.»

يافته‌هاي ديتاك نشان مي‌دهد در سال ۱۴۰۱ از ۶ ميليون اكانت پابليك ايراني در اينستاگرام ۴۵۰ ميليون پست منتشر شده و كاربران ايراني در هر ثانيه بيش از ۲۵ هزار بار پست‌هاي اينستاگرام را مي‌بينند. 

در گفت‌وگوهاي روزمره ايرانيان، توييتر فضايي سياسي‌تر تلقي مي‌شود و اينستاگرام را بيشتر شبكه‌اي «زرد» مي‌نامند اما كاربران اينستاگرام، به‌خصوص كم‌سن‌و‌سال‌ترها، مي‌گويند اينطور نيست كه اينستاگرام فقط براي سرگرمي باشد. دلارام، دانش‌آموز سال يازدهم متوسطه كه صفحه‌اي با ۳۰ هزار دنبال‌كننده در اينستاگرام دارد، مي‌گويد: «اينستاگرام خيلي بزرگ است. همه‌جور محتوايي هم تويش پيدا مي‌شود. به خودتان بستگي دارد كه چه كساني را دنبال كنيد. همين اينستاگرام به خود من چيزهايي ياد داده كه 10سال ديگر مدرسه بهم ياد نمي‌داد. چرت و آشغال هم كم نيست توش ولي مي‌توانيد انتخاب كنيد چي را دنبال مي‌كنيد.»

او درباره تأثير فيلترشدن اين شبكه اجتماعي معتقد است: «اولش كه فيلتر كردند و اينترنت را بستند، مخاطباي همه ريزش كرد ولي الآن از قبل فيلتر هم رشد پيج من بيشتر بوده. الآن بيشتر براي دسترسي به برنامه‌هاي فيلترنشده مثل اپ‌هاي بانكي به دردسر مي‌افتيم تا برنامه‌هاي فيلترشده. ديگه فيلترشكن‌ها ۲۴ ساعته روشنه.»

با اين حال، فيلترينگ اين شبكه اجتماعي چندان بي‌اثر نبوده است. پريسا، ۲۱‌ساله و صاحب كسب‌وكاري اينستاگرامي، درباره وضعيتش مي‌گويد: «شرايط بسيار سختي براي من و كسب‌وكارم بود. اينستاگرام پلتفرم مهمي براي آدم‌هايي مثل من است تا به مشتري دسترسي پيدا كنيم. وقتي كه دولت اينستاگرام را فيلتر كرد، ضربه بزرگي به من وارد شد. اول فكر كردم ممكن است يك اختلال موقتي باشد اما فيلترينگ چندسال طول كشيده است و در اين مدت فروش من به‌شدت كاهش يافته است. اين فوق‌العاده خسته‌كننده است.»

پريسا ادامه مي‌دهد: «فيلترينگ من را مجبور كرده است كه از كاربرانم بخواهم به پلتفرم‌هاي داخلي مثل روبيكا و ايتا بيايند اما كلي سر اين فحش خورده‌ام و كمتر از پنج درصد مشتريانم حاضر شده‌اند در كانال روبيكا عضو بشوند. به نظرم دولت دارد كسب‌وكارهاي كوچك را خفه مي‌كند.»

او همچنان اميدوار است كه مسوولان در سياست فيلترينگ تجديدنظر كنند. «اين كار به كسب‌و‌كارها آسيب مي‌زند. روياي من اين است كه كسب‌وكار كوچكم را بين‌المللي كنم اما اين فيلترهاي فعلي اين كار را بسيار دشوار مي‌كنند. تنها كاري كه مي‌توانم انجام دهم اين است كه تا جايي كه مي‌توانم خود را تطبيق دهم و به استقامت ادامه دهم.»

عده‌اي هم از سياسي‌شدن اينستاگرام گلايه دارند و مي‌گويند اين كار «نمي‌گذارد مثل بقيه مردم دنيا زندگي كنيم». علي، ۱۷‌ساله، در اين باره مي‌گويد: «اين فيلترينگ اينستاگرام ديگه واقعا ديوانه‌كننده شده! من نه سياسي‌ام نه هيچي، فقط مي‌خوام زندگي كنم. همين الآن نصف عكس‌هاي اينستاگرام لود نمي‌شود!»

او مي‌گويد اينستاگرام كلي محتواي مفيد براي بدنسازي‌اش دارد اما بخش زيادي از آنها را از دست مي‌دهد. علي اضافه مي‌كند: «صادقانه بگويم، من واقعا برايم مهم نيست كه دلايل فيلترينگ چيست. من مي‌خواهم بهترين زندگي نوجواني‌ام را داشته باشم، اين را كسي مي‌فهمد؟ اين خيلي خواسته زيادي است كه بتوانيم به مسخره‌بازي‌كردن و سلفي‌گرفتن خودمان بپردازيم؟» با همه اين‌ها، وعده رفع فيلتر از اينستاگرام هميشه وعده‌اي سر خرمن بوده است و هرگز محقق نشده است. كاربران هم سعي كرده‌اند خود را با شرايط جديد تطبيق دهند و حتي از مجهزبودن كاربران ايراني به فيلترشكن استفاده كنند و كار خود را در فضاهايي مثل يوتيوب كه امكان درآمدزايي ساده‌تري هم دارند، بسط بدهند و از آن طرف، تحريم‌ها هم امكاناتي را براي نقد كردن درآمدهاي دلاري فراهم كرده است كه «يوتيوبر‌شدن» را آسان‌تر هم كرده است. 

دیگر خبرها

  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده