Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:19:22 GMT

تصفیه‌خانه فاضلاب ارزانفود افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۴۸۴

تصفیه‌خانه فاضلاب ارزانفود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، دوشنبه در آئین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب روستای ارزانفود با بیان اینکه ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری این تصفیه خانه هزینه شده و این طرح هدیه دولت خدمتگزار سیزدهم به مردم مؤمن و تلاشگر این دیار است، اظهار کرد: نمایندگان محترم مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و همکاران شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای این مهم نقش بسزایی داشتند که قدردان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه این مرکز، پساب تولیدی ۷۵۰ خانوار با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت روستای ارزانفود را تصفیه و به پایین دست سد هدایت می‌کند گفت: این تصفیه خانه به روش دوزیستی طراحی و اجرا شده که ۷۲۷ مترمکعب در شبانه روز یعنی چیزی حدود ۴.۸ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد.

وی با تاکید به اینکه تصفیه فاضلاب روستاهای بالا دست سد اکباتان اهمیت ویژه‌ای دارد که با پیگیری‌های انجام شده در راستای جمع‌آوری فاضلاب و هدایت پساب تصفیه شده به پایین دست سد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است افزود: با بهره برداری از این تصفیه‌خانه از ورود ۷۲۷ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز به رودخانه بالا دست سد اکباتان جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه برای این تصفیه خانه یک بخشی از مؤلفه ایجاد تأسیسات روستای ارزاننفود بود و مؤلفه دیگر شبکه جمع‌آوری که ۴.۸ کیلومتر با لوله‌های ۲۵۰ و ۳۱۵ میلیمتر اجرا شد و به نحوی شبکه جمع‌آوری روستا تکمیل است عنوان کرد: ۳۵۰ متر هم خط انتقال با سایز ۴۰۰ میلیمتر اجرا شده که فاضلاب را به سمت تصفیه‌خانه هدایت می‌کند.

وی به نصب ۶۹۸ مورد انشعابات فاضلاب و نیز محوطه‌سازی و دیوارکشی محوطه اطراف تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود اشاره کرد و افزود: محور سد اکباتان یکی از مهمترین بخش‌ها و اولویت‌ها در ایجاد تأسیسات فاضلاب، متوجه شرکت آب و فاضلاب بوده است.

بختیاری‌فر با تاکید به اینکه روستای ارزانفود یکی از بزرگترین روستاهایی بود که برای آن تصفیه‌خانه فاضلاب ایجاد کردیم تا از ورود ۷۲۷ مترمکعب یا ۵ لیتر در ثانیه فاضلاب به رودخانه سد جلوگیری شود تصریح کرد: این طرح یکی از اقدامات اثربخش بهداشتی است که علاوه بر تضمین سلامت مردم از آلودگی آب سد اکباتان به عنوان سرچشمه آب آشامیدنی مردم همدان، جلوگیری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص قراردادهای فاضلاب روستای کشین سخن گفت و افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد باقی مانده از شبکه فاضلاب روستای کشین، به مناقصه رفته که پیمانکار آن هم مشخص می‌شود تا کار انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب روستای ابرو و یلفان پیمانکار مشترک دارد و پکیج آنها ساخته و به محل حمل شده است عنوان کرد: اقدامات ابنیه این پروژه‌ها باقی مانده که به دلیل سردی هوا امکان بتن‌ریزی فراهم نبود اما تقریباً مراحل انتهایی را طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اسفند ماه با مناسب شدن شرایط جوی عملیات بتن ریزی انجام می‌شود که نهایت تا ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ و تا قبل از شهریور این دو پروژه نیز به بهره برداری برسد اضافه کرد: چیزی از تصفیه‌خانه این دو روستا باقی نمانده و مکانیکال انجام شده که سال آینده به اتمام می‌رسد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه مطالعات چند روستا در محور سد اکباتان باقی مانده بود که خوشبختانه اخیراً انجام شد و به نتیجه رسید افزود: نتیجه مطالعات این روستاها مصوب شد تا مردم این مناطق نیز از نعمت تصفیه خانه فاضلاب بهره مند شوند.

وی با اشاره به پیگیری اتصال پساب فاضلاب تعدادی از روستاهای پایین دست مانند سنگستان و تفریجان به شبکه فاضلاب همدان گفت: طرح فاضلاب روستاهای بالا دست مثل شمس آباد و تکمه داش مطالعه شده و احتمالاً آنها نیز یا به شبکه متصل می‌شوند یا برای آنها تصفیه خانه محلی تعبیه می‌شود تا تعیین تکلیف محور سد اکباتان انجام شود.

بختیاری فر از تعیین تکلیف مطالعات فاضلاب تمام روستاهای محور سد اکباتان خبر داد و افزود: چند روستا وارد فاز اجرایی نشده که امیدواریم مطالعات آنها مصوب شود که احتمالاً ماده ۲۳ آنها نیز تا استان مصوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال مسیر گردشگری امامزاده محسن (ع) از شهر مریانج تا روستای سولان اجرا شده است و برای مابقی مسیر از سولان تا امامزاده کوه برآورد ما آماده شده است گفت: با توجه به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ دریافت می‌کنیم و آقای دکتر حاجی بابایی در تهران پیگیر موضوع هستند، این پروژه‌ها نیز اجرایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در آخرین جلسه با نماینده محترم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری فاضلاب روستاهای محور امامزاده محسن (ع)، قرار بر این شد که تعدادی از خطوط انتقال و طرح‌های فاضلاب را از محل ۳۰۰ میلیارد تومان ماده ۵۶ تأمین کنیم یادآور شد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۵۶ متعلق به همدان و صد میلیارد تومان متعلق به ملایر است.

وی با بیان اینکه محور امام زاده محسن (ع) باید از طریق ماده ۵۶ پیگری شود و برآورد آن آماده شده و منتظر تأیید هیأت مدیره بانک رفاه هستیم خاطرنشان کرد: برآورد آن و هم سنگستان، تفریجان و همدان و نیز کلکتورهای اصلی شهر همدان جز ماده ۵۶ است که امیدواریم بدون نیاز به اعتبارات طرح تملک دارایی سرمایه‌ای و اعتبارات دولتی از محل ماده ۵۶ پیگیری شود تا این پروژه‌ها نیز تعیین تکلیف شوند.

اجرای شبکه فاضلاب روستاهای مسیر هدف گردشگری در دستور کار

فرماندار شهرستان همدان نیز با بیان اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و قابل توجهی در سطح کشور و استان همدان انجام شده که همگی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است اظهار کرد: کسی فکر نمی‌کرد برای روستایی به جمعیت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تصفیه خانه فاضلاب احداث و راه اندازی شود که این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان محقق شده است.

محمدعلی محمدی با اشاره به اینکه جدا از مسائل زیست محیطی و بهداشتی موضوع خدمات رسانی به این روستا با جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و گردشگری بسیار ارزشمند است گفت: خوشبختانه در شهرستان همدان اتفاقات خوبی خصوصاً در زمینه امور زیربنایی رقم می‌خورد که از آقای مهندس بختیاری فر؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و معاونین ایشان قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با این برنامه در نظر گرفته شده مبنی بر اجرای شبکه فاضلاب روستاهای مسیر هدف گردشگری به خصوص در مسیر سد اکباتان بتوانیم قدم مؤثری را در راستای اهداف برداریم.

کد خبر 5419073

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان همدان محمد علی محمدی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا عکس استانها ایلام تبریز بارش برف مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب روستاهای روستای ارزانفود محور سد اکباتان تصفیه خانه فاضلاب روستای میلیارد تومان شبکه فاضلاب بختیاری فر انجام شد ماده ۵۶ اجرا شد دست سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس