Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران به مناسبت دهه فجر 1400 امروز با حضور وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

امروز بیش از 10 هزار نقطه پروژه با بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید. 

در مراسم امروز مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین، عضو هیأت رئیسه مجلس، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مهمترین پروژه‌ایی که امروز افتتاح شد می‌توان به توسعه 195 هزار پورت تلفن ثابت، توسعه 233 هزار پورت پهن‌باند، توسعه 5580 کیلومتر فیبر نوری، نوسازی شبکه کابل مسی به میزان 17 هزار و 400 کیلومتر، افزایش ظرفیت انتقال شبکه به میزان 3900 گیگابیت بر ثانیه و توسعه شبکه دیتا به میزان 6300 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد.

* رشد حدود 50 درصدی درآمد مخابرات از پهن‌باند

در این مراسم، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت در یک‌سال گذشته اظهار داشت: هدف شرکت مخابرات ارائه هوشمند خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در زیست‌بوم دیجیتال است.

وی گفت: رشد درآمد و سودآوری، هم‌افزایی خدمات، بهزیستی مدیریت نقدینگی و تخصیص مدیریت منابع، توسعه، به روزرسانی و نوسازی یکپارچه شبکه و ارتقای رضایتمندی شغلی از جمله اهدافی است که این شرکت دنبال می‌‌کند.

وی با اشاره به رشد 49 درصدی درآمد باند پهن در این شرکت گفت: در این مدت تعداد مشترکان 8 درصد رشد داشته است.

وی توضیح داد: در بخش فیبر نوری 93 هزار پورت، در بخش وی‌دی‌اس‌ال 8 هزار پورت در بخش ای‌دی‌اس‌ال 2 میلیون پورت و در بخش تلفن ثابت 681 هزار خط دایر شده است.

سلطانی گفت: در استان‌ها به این نتیجه رسیدیم که خدمت دسترسی اختصاصی فیبر نوری به شدت متقاضی دارد و وقتی این سرویس را ارائه کردیم درآمد مخابرات در استان‌ها به شدت افزایش یافت.

به گفته وی اتصال 50 هزار روستا به شبکه اینترنت با استفاده از امکانات خدمات عمومی اجباری از دیگر اتفاق‌های رخ داده در مخابرات در یک‌سال گذشته است.

وی با اشاره به پاسخگویی این شرکت به مشترکانش گفت: شماره تلفن 2020 که برای تماس مشترکان با مخابرات است 140 هزار تماس را پاسخگویی کرده و سطح سرویس در این سامانه به 90 درصد رسیده است که میانگین زمان پاسخگویی هم به 30 ثانیه کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه متوازن فناوری از برنامه‌های جدی مخابرات ایران است، گفت: در 2 هزار میلیارد تومان پروژه‌ای که امروز افتتاح شد توسعه متوازن را سرلوحه کار قرار دادیم و اگرچه مخابرات با مسائل و مشکلاتی متعددی مواجه است، اما هدفمان این بود که آهنگ توسعه نخوابد.

وی با اشاره به تصویب برنامه 1400 این شرکت گفت: در این برنامه توسعه شبکه فناوری اطلاعات و امنیت به موازات هم دیده شده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت مخابرات مخابرات افتتاح باند مخابرات ایران شرکت مخابرات هزار پورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب از دستگیری باند سارقین تاسیسات اداره مخابرات این شهرستان با کمک نیروهای فراجا خبر داد.

به گزارش مهر، حامد محمدی، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از شبکه مخابرات و از دسترس خارج شدن خدمات نسبت به ۹۰۰ مشترک و خسارتی قریب به ۴۰۰ میلیون تومان، موضوع شناسایی و دستگیری مجرمین در دستور کار ضابطین قضائی قرار گرفت.

وی افزود: با دستورات قضائی عوامل انتظامی شهرستان رودبار جنوب اقدام به گشت زنی هدفمند و بررسی دوربین‌های مداربسته منتهی به صحنه جرم کردند و در نهایت دو فرد در این رابطه دستگیر شدند و به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

محمدی، افزود: پس از بازجویی‌ها ردپای یک مال خر در این باره مشخص شد که پس از بازرسی‌های متعدد یک انبار با مقادیر قابل توجهی از کابل‌های مسروقه کشف و ضبط گردید و در نهایت مجرمین با قرارهای صادره قضائی روانه زندان شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد