Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:49:10 GMT

احداث پارک‌های محلی در مناطق محروم نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۹۷۰

احداث پارک‌های محلی در مناطق محروم نهاوند

مجید یوسفی‌نوید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: یکی از مهمترین موارد ارائه خدمات به شهروندان بحث ایجاد فضای سبز، آسفالت معابر و احداث پارک است که این مهم با اولویت بافت‌های فرسوده و محلاتی که تاکنون از خدمات لازم شهری برخوردار نشده‌اند عملیاتی شده است.

وی به ضرورت آسفالت معابر مناطق محروم شهر اشاره کرد و افزود: در شهر نهاوند محلاتی وجود دارند که با گذشت سال‌ها متاسفانه هنوز خاکی باقی مانده و از خدمات لازم شهری محروم بوده‌اند و این تبعیض باعث شده که برخی مناطق محروم پیشرفتی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار نهاوند آغاز احداث پارک‌های محلی و آسفالت کوچه‌های خاکی را در راستای تحقق عدالت اجرای خدمات شهری عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق نگاه متوازن به محلات، احداث پارک و آسفالت معابر از جمله اولویت‌هایی بوده که طی چند ماه گذشته عملیاتی گردیده و در دست اجراست.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارکهای محلی در شهر نهاوند گفت: طی چند ماه گذشته اولین اقدام کلنگ‌زنی پارک صخره‌ای دوخواهران در یکی از مناطق محروم شهر انجام شده و از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

یوسفی‌نوید گفت: احداث این پارک علاوه بر کمک به افزایش سرانه فضای سبز و احیای بافت فرسوده گام مهمی در بازگشایی گره ترافیکی میدان 17 شهریور است که از طریق ایجاد راه دسترسی به بلوار امام حسین(ع) عملی می‌شود که با بهره‌برداری از طرح این منطقه می تواند توسعه قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

وی احداث پارکی تحت عنوان «پارک بادام» را از دیگر اقدامات شهرداری برای بهره‌مندی خانوارهای مناطق کمتر توسعه یافته شهری عنوان کرد و گفت: این پارک به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و اعتبار یک‌میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در منطقه کوی شهیدحیدری پائیز امسال کلنگ‌زنی شد.

شهردار نهاوند گفت: با توجه به خلأ فضای تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان و مطالبه شورای فرهنگی شهرستان، با در نظر گرفتن امکانات رفاهی مانند زمین‌ ورزشی، زمین بازی کودک، آب نما و آلاچیق جانمایی مناسب و در خور شان بانوان مکانی به وسعت ۴ هزار متر مربع با ۵ میلیارد تومان در محل فعلی بوستان ولیعصر(عج) در نظر گرفته شد که تحت عنوان بوستان «بانوان نرگس» کلنگ‌زنی شد و طبق برنامه تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

راه‌اندازی گرمخانه برای افراد بی‌سرپرست

وی در ادامه از نهضت آسفالت در شهر نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آسفالت معابر یکی از اولویت‌های شهر نهاوند است امسال ۳۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع از معابر اصلی و فرعی شهر آسفالت شده‌اند که برای این منظور ۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

یوسفی‌نوید گفت: به منظور اجرای نهضت آسفالت در معابر شهری ۴۶۵ تن قیر رایگان تحویل و تخلیه شد که با این میزان ۳ هزار و ۴۲۰ تن آسفالت تهیه و در معابر ریخته شد و با توجه به اینکه نهضت آسفالت سال آینده نیز ادامه خواهد یافت با این میزان قیر ذخیره شده می‌توان ۱۱ هزار تن آسفالت تهیه و در معابر به کار برد.

وی گفت: زیرسازی معابر شهری به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ۶۲۵ میلیون تومان، اصلاح و ساماندهی مسیل با ۱۵۰ میلیون تومان، ساماندهی آرامستان با ۴۰۰ میلیون تومان، تولید مصالح شن و ماسه به میزان ۲۰ هزار تن و نصب ۳۴ هزار جدول در معابر که امری بی‌سابقه بوده، کانال‌کشی، لوله‌گذاری و جدولگذاری به طول ۴ هزار و ۵۸۰ متر مربع با ۲ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان، ایجاد مسیر دسترسی پارک صخره‌ای به مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و یک‌میلیارد و هشت میلیون تومان و نصب و اصلاح پل‌ها با ۱۱۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات عمرانی شهرداری بوده است.

شهردار نهاوند از راه‌اندازی گرمخانه برای افراد بی‌سرپرست را از دیگر اقدامات شهرداری ذکر کرد و افزود: به منظور ایجاد سرپناه برای افراد بی خانمان و بی‌سرپرست یک واحد گرمخانه با مشارکت خیرین ایجاد و راه‌اندازی شد که در طول شبانه‌روز ۱۵ نفر را اسکان می‌دهد.

وی در پایان از راه‌اندازی اکیپ اورژانس خدمات شهری خبر داد و گفت: به منظور جمع‌آوری مبلمان کهنه و شکسته در سطح شهر و جایگزینی آن با مبلمان جدید، اکیپ اورژانس خدمات شهری راه اندازی گردیده که این اقدام فضای شهری را با نشاط خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار نهاوند نهضت آسفالت احداث پارک محلی میلیون تومان آسفالت معابر مناطق محروم راه اندازی احداث پارک شهر نهاوند متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز