Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:07:23 GMT

کاهش ۲ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت ها در بازار خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۱۴۹

کاهش ۲ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت ها در بازار خودرو

به اعتقاد نمایشگاه داران خودرو نوسانات قیمت ارز عاملی شده تا برخی دست از کسب سود بیشتر برداشته و اقدام به فروش محصولات خود کنند . - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو امروز متاثر از روند کاهشی قیمت ارز شاهد کاهش قیمت ها در انواع خودروها بوده است اما نکته مهم اینجاست در بازار فروشنده بسیاری وجود دارد و خبری از خریدار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد نمایشگاه داران خودرو نوسانات قیمت ارز عاملی شده تا برخی دست از کسب سود بیشتر برداشته و اقدام به فروش محصولات خود کنند اما از آن طرف خریداران به امید کاهش  قیمت ها تمایلی به خرید خودرو ندارد .

البته قرار بود براساس وعده وزیر صنعت 26 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال راهی بازار شود که اگر این موضوع تحقق پیدا کند به طور حتم ریزش قیمت‌ها در  خودروهای داخلی و مونتاژی بیشتر خواهد شد.

بررسی بازار نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از 2 تا 12 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است به عنوان مثال در بازار امروز پراید 111 با قیمت 189 میلیون تومان، ساینا  193 میلیون تومان،  تیبا 180 میلیون تومان، کوییک دنده‌ای 195 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 171 میلیون تومان و  تیبا 2 با قیمت 176 میلیون تومان به فروش می رسد.

علاوه بر این کوییک آر 196 میلیون تومان، سمند ال ایکس 249 میلیون تومان، پژو پارس 265 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 250 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 176 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت خودرو خودرو قیمت خودرو خودرو میلیون تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: اگر مشارکت هر چه بیشتر در فروش انرژی در بازار بورس که می‌تواند به دریافت نقدی بلافاصله صورتحساب منجر شود را با بازاری که در آن شرایط فروش نقدی وجود ندارد، مقایسه کنیم قطعاً شرایط بهتر و مناسب‌تری است هرچند که این موضوع نیز قابل درک است که نمی‌توان از شرکت توزیع انتظار داشت وقتی امکان خرید در بازار عمده فروشی با نرخ مشخصی را دارد، در بازار بورس نقدی به قیمت بالاتری از قیمت بازار، برق را خریداری کند و این انتظار نمی‌تواند انتظار به جایی باشد.

وی با اشاره به درخواست نیروگاه‌ها برای افزایش قیمت‌های بازار تاکید کرد: این موضوع در اختیار توانیر نیست، بلکه باید از طریق هیأت تنظیم بازار برق پیگیری شود و مصوبات آن نیز به تأیید وزیر محترم نیرو برسد.

به گفته وی، این موضوع که فروش نیروگاه‌ها در بورس به قیمت کمتر از بازار منجر به کاهش سود حسابداری شرکت در صورت‌های مالی می‌شود و این مشکل به ویژه برای شرکت‌هایی که بورسی هستند حادث می‌شود که باید به مجمع و سهامداران خود درباره کاهش سودشان توضیحات ارائه کنند، موضوعی است که شاید درست به نظر برسد، اما می‌توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که شرکت‌ها با دریافت نقدینگی زودتر نسبت به حالت فروش در بازار، می‌توانند در کسب‌وکارهای موازی مشارکت کنند و با منابع حاصل از منافع ناشی از این کسب و کارها کاهش سود را به راحتی جبران کنند. در این صورت شرکت از این بابت هم نباید دغدغه‌ای داشته باشد، هر چند که به‌کارگیری منابع نقدی در کسب و کارهای دیگری نیازمند تغییر رویکرد در مدیریت نیروگاههای بورسی است.

کد خبر 6097401 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار