Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: برابری جنسیتی در ورزش ایران از درجه اهمیت بالایی برای مسئولین و سازمان‌ها برخوردار است و در این راستا سازو کارهای مورد نیاز در مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه های ورزشی و زمینه‌های مرتبط را سازمان‌دهی کرده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در مصاحبه با تلویزیون ملی چین با اشاره به برگزاری المپیک زمستانی در این کشور اظهار داشت: بازی های افتتاحیه را مشاهده کردیم و این مراسم واقعا هنرمندانه، منسجم و با فن آوری پیشرفته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن از جهات مختلف کاملا متفاوت با سایر بازی های المپیک تابستانی و زمستانی ادوار گذشته بود.

وی افزود: در این دوره همه‌گیری ویروس کرونا و بحران‌های جهانی، طبق آنچه که در مراسم افتتاحیه احساس کردیم وجود داشت و اعتقاد داریم بازی های المپیک زمستانی پکن منجر به القای نشاط و شادمانی به جهانیان و نزدیکتر کردن آنان به یکدیگر می شود. این امر ماهیت و عملکرد واقعی بازی‌ها و نیاز بالفعل ما است و هرگونه تلاش در جهت سیاسی کردن این رویداد باشکوه مردمی انحراف از اهداف و چشم اندازهای المپیک است. همانطور که بارها اعلام شده، مجددا همبستگی خود را اعلام و برای کشور چین و سایر کشورهای شرکت کننده در بازی های لمپیک زمستانی 2022 پکن آرزوی موفقیت داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار داریم از طریق بازی‌های المپیک در راستای توسعه همکاری هایمان با سایر کشورها از جمله چین بهره برداری کنیم و فعالیت های ورزشی خود را توسعه دهیم. این امر یکی از اهداف سفر اینجانب به کشور زیبای چین است و در این راستا با برخی همتایان و مقامات کشورها نیز دیدار داشتیم. قطعا، بازی‌های المپیک زمستانی پکن ما را برای آینده ای مشترک با دیگر گردهم می آورد.

سجادی با اشاره به حضور نمایندگان ایران در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما کاملا آماده هستند و امیدواریم تجارب بسیاری از این بازی‌ها کسب و در صورت امکان نتایج بی سابقه ای را بدست آورند. ایران پر از کوهستان‌های برفی و پیست های اسکی درجه یک است و امکانات بسیار زیادی برای اسکی حرفه ای دارا هستیم که برخی از این پیست ها مانند پیست بین المللی دیزین جز بهترین پیست‌های دنیا است. قبل از شروع این رقابت‌ها برخی کانال‌های تلویزیونی چین در رابطه با آماده سازی ورزشکاران ایرانی گزارشاتی را ضبط کردند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: نهایت اقدامات جهت آماده‌سازی امکانات و تجهیزات برای تیم ایران و آماده سازی آنان جهت اعزام به این مسابقات انجام شده. ایران شمار زیادی از زنان ورزشکار را در رویدادهای ورزشی بین‌المللی همچون بازی‌های المپیک داشته. نتایج اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای زنان ورزشکار ایرانی در رشته های ورزشی مانند فوتبال، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال و ... کاملا مشهود است و در این رقابت‌ها نیز پرجمدار کاروان ایران در بازی های المپیک زمستانی خانم فاطمه احمدی بود.

او ادامه داد: فاطمه احمدی 4 سال پیش در سن 17 سالگی درباره رویایش برای شرکت در بازی‌های المپیک صحبت می‌کرد و الان این ورزشکار ما بخاطر تلاش‌های خود و برنامه ریزی های ما در این المپیک توانسته حضور داشته باشد و برای او و سایر ورزشکاران زن شرکت کننده در المپیک پکن آرزوی موفقیت داریم.

سجادی گفت: برابری جنسیتی در ورزش ایران از درجه اهمیت بالایی برای مسئولین و سازمان‌ها برخوردار است و در این راستا سازو کارهای مورد نیاز در مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه های ورزشی و زمینه‌های مرتبط را سازمان‌دهی کرده‌ایم و سعی داریم از هر فرصتی برای بهبود سطح ورزشکاران زن کشورمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازی های المپیک زمستانی ورزش و جوانان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد