Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:45:38 GMT

آشنایی با انواع تینرها

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۷۵۱

آشنایی با انواع تینرها

تینر رنگ یکی از مواد مهمی است که هنگام رنگ‌آمیزی به آن نیاز پیدا خواهید کرد، به خصوص اگر با رنگ غلیظ یا رنگ روغنی کار کنید. ترکیبات تینر به سبک‌تر شدن رنگ و استفاده آسان‌تر کمک می‌کند. همچنین از تینرهای رنگ برای از بین بردن لکه‌های رنگ و تمیز کردن وسایل پس از رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. در ادامه مطلب چند نوع از تینر های محبوب و همچنین زمان استفاده از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تینر ها انواع مختلفی دارند، مهم‌ترین هدف مقاله معرفی انواع تینر، صادرات تینر و … است.

تینر رنگ

برای رقیق کردن یا تمیز کردن رنگ‌های بر پایه روغن استفاده می‌شود. این حلال‌ها معمولاً از تقطیر مواد نفتی، رزین های طبیعی و روغن‌های مصنوعی یا طبیعی به دست می‌آیند.

تینر لاکی

تینر لاکی که به عنوان رقیق‌کننده سلولزی نیز شناخته می‌شود، ترکیب رقیق‌کننده رنگ است که عمدتاً برای رقیق کردن پوشش‌های رویه مانند لاک تولید می‌شود. تینر لاکی از ترکیب حلال‌های مختلف از جمله استون، زایلن، تولوئن، بوتیل استات و سایر مواد شیمیایی به دست می‌آید.

تینر لاک بسیار قوی است و در برخی موارد به مواد انعطاف‌پذیر یا حساس مانند پشم آسیب می‌رساند. با این حال، تینر لاکی به حذف باقی‌مانده لاک، روغن و گریس روی تجهیزات رنگ‌آمیزی و سطوح سخت مانند بتن یا سنگ کمک می‌کند.

نفتا

نفتا یکی دیگر از تینرهای باکیفیت است. نفتا برای پاک کردن رنگ‌های روغنی گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. نفتا از تقطیر نفت و رزین‌های مصنوعی به دست می‌آید. به این ترتیب، ترکیب نفتا برای رقیق کردن رنگ‌های بر پایه آب مناسب نیست.

زمان خشک شدن تینر نفتا بسیار سریع است؛ زیرا به سرعت از پوشش رنگ تبخیر می‌شود. بنابراین، نفتا کمتر رنگ را خراب کرده یا ذرات رنگ را جدا می‌کند. باید بدانید که نفتا سمی است. نفتا در مقایسه با سایر تینرهای رنگ فراریت بیشتری دارد و همچنین قوی‌تر است. اگر مقدار زیادی از آن استفاده کنید، در معرض خطر استنشاق بخارات سمی قرار می‌گیرید؛ پس همیشه قبل از استفاده، لباس محافظ بپوشید.

وایت اسپریت

وایت اسپریت یک رقیق‌کننده رنگ است که عمدتاً برای تمیز کردن استفاده می‌شود. وایت اسپریت برای رقیق کردن رنگ‌های روغنی به اندازه کافی قوی نیست؛ اما برای رقیق کردن رنگ‌های بر پایه آب و لاتکس خوب عمل می‌کند.

استون

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای حلال رنگ، استون است. این محصول، برای سلامتی خطرات کمی دارد و معمولاً بسیار ارزان قیمت است. با این حال، از آنجایی که یک حلال شیمیایی ملایم محسوب می‌شود، تمام وظایف تینر رنگ قوی را انجام نمی‌دهد.

نکته مثبت این است که استون شما را از شر لکه‌های رنگ ایجاد شده بر روی سطوح مختلف خلاص می‌کند و در عین حال یکپارچگی سطوح را دست‌نخورده نگه می‌دارد؛ در حالی که این ادعا را نمی‌توان در مورد رقبای شیمیایی قوی‌تر آن داشت.

خرید تینر

اگر قصد خرید هریک از انواع تینر را دارید پیشنهاد ما تینرهای تولیدی شرکت روشن‌فام است. شرکت ما تولیدکننده رنگ‌های صنعتی، ترافیکی، ساختمانی و انواع تینر یکی از بهترین و برترین تولیدکننده‌های رنگ‌های ساختمانی با پوشش بالا و کیفیت ماندگار نسبت به محصولات موجود در بازار است که به واسطه کیفیت بالای محصولات، امروزه علاوه بر به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار داخلی، به یکی از صادرکنندگان بزرگ تبدیل شده است.

هدف این شرکت همواره تولید باکیفیت‌ترین محصولات، با بهره‌گیری از به‌روزترین فرمول‌ها و مرغوب‌ترین مواد اولیه است تا با جلب اعتماد مشتریان، موفق به توسعه بازارهای صادراتی، ورود به بازار کشورهای جدید و تداوم حضور در بازارهای فعلی داخلی شود.

تینر فوری

تینرها یکی از ضروری‌ترین ابزارهای موردنیاز برای رنگ‌آمیزی ساختمان یا رنگ‌های صنعتی محسوب می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد تینر، تنظیم میزان غلظت رنگ است؛ به این معنا که با افزودن مقدار و نوع مشخصی از تینر به رنگ موردنظر، غلظت و ویسکوزیته آن تنظیم می‌شود. البته باید توجه داشت که نوع تینر بسته به نوع رنگ مورد استفاده متفاوت است. تینرهای فوری بی‌رنگ بوده و دارای بوی بسیار تندی هستند و با توجه به قدرت بالای حل‌کنندگی، گزینه مناسبی برای رقیق‌سازی رنگ‌هایی بر پایه نیتروسلولوز، هوا خشک و سیلر و کیلر محسوب می‌شوند. تینرهای فوری از نظر قدرت اکتیویته و حلالیت از کدهای ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دسته‌بندی می‌شوند که کد ۵۰۰۰ ضعیف‌ترین تینر و کد ۶۰۰۰۰ قوی‌ترین نوع تینر است.

همچنین می‌توان تجهیزات ابزارآلات صنعتی و ابزارهای رنگ‌آمیزی مانند قلم‌مو را نیز به کمک تینرها پاکسازی کرد. تینرها در بهبود خاصیت رنگ‌ها مانند خاصیت برس خوری، قابلیت اسپری شدن، سرعت خشک شدن و خواص سطحی رنگ اجرا شده و کیفیت براقیت سطح رنگ نقش به سزایی دارند.

صادرات تینر

تینر یکی از اصلی‌ترین مشتقات نفتی و جزو محصولات صادراتی کشور است. محصولات تولیدی شرکت روشان فام با کیفیت بالا تولید شده و در رده بهترین انواع تینرهای صادراتی قرار می‌گیرند. تینرهای صادراتی این شرکت شفاف و بدون رنگ بوده و عاری از هرگونه مواد رسوب شده هستند، بنابراین از کیفیت و استانداردهای لازم جهت صادرات برخوردارند.

با تلاش مسئولان در جهت رفع موانع صادرات و تسهیل واردات مواد خام برای شرکت‌های تولیدکننده تینر می‌توان شاهد رشد روزافزون میزان صادرات این مواد به سراسر جهان و در نتیجه کسب درآمد بیشتر برای میهن عزیزمان بود.

تینر ۱۰۰۰۰

تینر ۱۰۰۰۰ یکی از انواع تینرهای فوری است که نقش مهمی در خاصیت اسپری شدن، سرعت خشک شدن، قابلیت برس خوری و همچنین غلظت رنگ ایفا می‌کند. از تینر ۱۰۰۰۰ در رقیق سازی رنگ‌های فوری، رنگ‌های نیم پلی استر، رنگ‌های سیلر و کیلر، رقیق سازی رنگ‌های چوب، تمیز کردن سطوح چسبناک و پاک کردن ابزارهای رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. توصیه می‌شود رقیق کردن رنگ با تینر ۱۰۰۰۰ در محیطی با تهویه مناسب انجام شود.

تینر ۲۰۰۰۰

تینر ۲۰۰۰۰ نوعی حلال صنعتی با پایداری و سرعت تبخیر مناسب و فاقد بوی زننده و درجه سمیت پایین است. از تینر ۲۰۰۰۰ برای رقیق‌سازی رنگ‌های اتومبیل، رنگ‌های فوری، رنگ‌های نیم پلی استر، رنگ‌های کیلر دو قلو و رنگ‌های پلی اورتان استفاده می‌شود.

بهترین تولیدکننده انواع تینر در کشور

یکی از بهترین تولیدکننده‌های انواع تینر، شرکت روشان فام است که با در اختیار داشتن تیم مجرب و حرفه‌ای همواره در تلاش است تا به مدرن‌ترین فرمول‌ها دست پیدا کرده و در حال حاضر به یکی از عرضه‌کنندگان اصلی انواع تینر تبدیل شده که توجه بازرگانان زیادی را به خود جلب کرده است. این شرکت به واسطه استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، نیاز گسترده کشورهای همسایه را پاسخگو بوده و در صدد آن است تا ضمن حفظ بازار داخلی، به بازار کشورهای جدید راه یافته و صادرات خود را گسترش دهد. شما عزیزان می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کرده و اطلاعات گسترده‌ای در مورد انواع محصولات تولید شده کسب کنید.

کد خبر 5419344 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: تینر رنگ تینر هزار کسب و کار خرید آنلاین گروه خودروسازی سایپا تصفیه آب بانک پارسیان گروه صنعتی ایران خودرو معرفی کتاب ساختمان سازی لوازم خانگی گردشگری کسب و کارهای اینترنتی طراحی سایت تبلیغات خدمات درمانی استفاده می شود برای رقیق کردن کردن رنگ تمیز کردن رنگ آمیزی بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار

دو کرسی باقی مانده از مجموع نمایندگان مازندران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به مرحله دوم کشیده شد که چهار نامزد از پنج شهرستان این استان وارد کارزار رقابت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در حالی به کار خود پایان داد که از بین ۱۲ نماینده، ۹ حوزه استان مازندران، ۱۰ نفر از هشت حوزه موفق شدند با بیشترین رأی مردمی به دور جدید خانه ملت راه پیدا کنند و دو کرسی کاندیدای شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی به مرحله دوم کشیده شود.

در این دوره از انتخابات مجلس، عمران عباسی‌کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری، نامزد شده بودند که براساس نتیجه اعلام شده ستاد انتخابات استانداری مازندران عمران عباسی با ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی و مصطفی معلمی با ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی در رتبه‌های اول و دوم و کمال علیپور با ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی و علی کشوری با ۱۸ هزار و ۸ رأی به عنوان نامزدهای سوم و چهارم منتخبان مردم این پنج شهرستان قرار گرفتند.

با حد نصاب نرسیدن این نامزدها براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل یک‌پنجم آرا در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان، انتخابات دومرحله‌ای می‌شود، بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دو برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت می‌کنند و این شامل چهار نامزد منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پنج شهرستان استان مازندران شده است و اکنون مردم این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده می‌کنند.

در این گزارش برآن شدیم تا به معرفی این نامزدها بپردازیم.

عمران عباسی‌کالی ۴۸ ساله با گرایش سیاسی مستقل و با مدرک تحصیلی دکترای جامعه‌شناسی، در این دوره با سابقه‌هایی در زمینه نیروی رسمی آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائم‌شهر و مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائم‌شهر اولین نامزد در این دوره انتخابات است.

مصطفی معلمی ۵۰ ساله دومین نامزد دو کرسی پنج شهرستان جا مانده از دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی حضور پیدا کرده است که با سابقه رتبه دانشیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونت پژوهشی مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی و مدیریت گروه تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو بورد تخصصی طب سنتی و تاریخ پزشکی در وزارت بهداشت وارد کارزار رقابت سه کاندیدای شد.

و اما نامزد سوم کمال علیپور خنکداری ۵۰ ساله با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای عمران که در مجلس یازدهم یکی از نماینده‌های منتخب شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی است، در این دوره همچنان مصمم بر اخذ آرای مردم دیار خودش است، آن هم با سوابق شناخته شده در عرصه شهرداری آنهم شهرداری تهران با مسئولیت‌های متعددی از جمله قائم‌مقام سازمان بازرسی، رئیس کمیته انتصابات سازمان بازرسی، مشاور معاونت امور مناطق و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در این دوره آمد.

و علی کشوری نامزد چهار پنج شهرستان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در مازندران ۴۳ ساله نامزد با گرایش سیاسی و مستقل و مدرک تحصیلی دکترای مدیریت استراتژیک است که مهم‌ترین موضوع حضورش در جایگاه فرزند شهیدی شناخته شده آن هم خلبان شهید هوانیروز سرلشکر احمد کشوری است و با عمده فعالیت‌هایی در زمینه فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و عکاسی مرتبط با موضوع دفاع مقدس وارد این عرصه شد و در مرحله اول موفق به کسب ۱۸ هزار و ۸ رأی از مجموع ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی مأخوذه در حوزه انتخابیه و با ۱۱.۷ درصد آرا به مرحله دوم راه پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای که تبلیغات آن از روزپنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شد، به گفته جواد مولایی‌قرا رئیس ستاد انتخابات حوزه قائم‌شهر برگزاری آن کاملاً الکترونیکی خواهد بود و تمام پنج شهرستان‌ها آمادگی کامل برای اجرای این دوره از انتخابات را دارند.

کد خبر 750703

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم