Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا: گفتگوهای وین پیرامون بازگشت به برجام روز 8 فوریه از سرگرفته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل اسپوتنیک، پیتر استانو، سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا گفت، مذاکرات در وین پیرامون احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران از روز سه شنبه 8 فوریه از سر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استانو در بیانیه ای کتبی گفت: پس از یک وقفه کوتاه، دور هشتم مذاکرات در وین بر اساس برجام فردا سه شنبه 8 فوریه از سر گرفته می شود.
به گفته وی، مذاکره‌کنندگان پس از رایزنی‌هایی که در پایتخت‌هایشان انجام شد، درباره بازگشت احتمالی آمریکا به "توافق هسته ای با ایران" و همچنین راه‌های تضمین "اجرای کامل و مؤثر توافق از سوی همه طرف‌ها" گفتگوها را ادامه خواهند داد. "
پیش از این سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه در وین توافقاتی حاصل شده از آمریکا خواست تا با دستور کار مشخص به وین بیایند.
وی همچنین افزود: هیات مذاکره کننده ایران ان‌شاءالله فردا عازم وین خواهد شد

وزارت خارجه روسیه: منفی بافی علیه ایران یک بن بست است
رئیس اداره عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، تبلیغات منفی علیه ایران را یک بن بست دانست.
 ولادیمیر یرماکوف، رئیس اداره عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: تبلیغات منفی علیه ایران راهی جز بن بست نیست، تهران سلاح های هسته ای و حامل های آن را ندارد و هیچ تحولی در این راستا وجود ندارد. برای رفع نگرانی ها، کشورهای منطقه نیاز به گفت و گو بر اساس اصل تقسیم ناپذیری امنیت دارند.
وی افزود: در واقع ایران چیزی ندارد که همسایگانش در منطقه نداشته باشند. تبلیغات منفی علیه ایران یک بن بست است. یک بحث گسترده و همه جانبه در مورد مسائل امنیتی منطقه مورد نیاز است که در آن کشورهای خلیج می توانند سازوکارهایی را ایجاد کنند که اعتماد و شفافیتی که نگرانی و سوء ظن آنها را نسبت به یکدیگر برطرف می کند.
وی یادآور شد که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از تهران می خواهد که فعالیت های مربوط به توسعه و ساخت موشک های بالستیک را که به گونه ای طراحی شده اند که قادر به حمل سلاح هسته ای باشند، انجام ندهد. این دیپلمات افزود: طرف ایرانی به شدت از این فراخوان پیروی می‌کند و نه سلاح هسته‌ای و نه حامل آن‌ها را در اختیار ندارد و هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد.
یرماکوف گفت: مذاکرات در مورد تهدید موشکی تهران معمولاً بر این فرضیه استوار است که باید ایران را در همه جا مهار کرد و حداکثر موانع را برای همکاری بین‌المللی با آن در هر زمینه از جمله فضایی ایجاد کرد. علاوه بر این، همانطور که همه به خاطر دارند، تهدید موشکی ایران با جدیت در غرب به عنوان توجیهی برای استقرار دفاع موشکی آمریکا در اروپا افزایش یافت

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: به وین باز می گردیم
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حالی از قصد خود برای بازگشت به وین خبر می دهد که یک منبع اروپایی مدعی شده که احتمالاً مذاکره کنندگان ارشد روز سه شنبه با هم دیدار می کنند.
 رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می‌گوید که به زودی برای ادامه مذاکرات وین، به پایتخت اتریش بازخواهد گشت.
وی در گفتگو با خبرگزاری "ام اس ان بی سی" مدعی شد: رئیس جمهور بایدن همچنان از ما می‌خواهد که به مذاکره در وین ادامه دهیم. هفته آینده به آنجا بازمی گردیم. این نشانه و نمادی است از تداوم باور ما به اینکه آن (برجام) هنوز نمرده است- اینکه باید آن را احیا کنیم چرا که (این کار) به نفع ما است.
رویترز با اشاره به اظهارات مالی می‌نویسد که گمان می‌رود منظور وی، از سرگرفته شدن مذاکرات طی هفته جاری میلادی باشد که امروز دوشنبه روز آغازین آن است.
در همین حال، یک منبع اروپایی به رویترز گفته است که مذاکره کنندگان ارشد احتمالاً سه شنبه در وین دیدار می‌کنند.
آن طور که از اظهارنظرها برمی آید مذاکرات وین وارد مرحله حساسی شده و به همین دلیل، مذاکره کنندگان ارشد برای مشورت گرفتن در راستای اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مهم، به پایتخت‌هایشان بازگشته‌اند.
آمریکا که برای بازگشت به برجام نیازمند اثبات اراده و حسن نیت خود است، روز جمعه برخی معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای ایران را که در زمان دونالد ترامپ لغو شده بود، بازگرداند. اما ایران هشدار داد که این اقدام کافی نیست و تا برآورده شده مطالبات این کشور مبنی بر برچیده شدن همه تحریم‌های ظالمانه فاصله دارد.
تیم دولت جدید ایران از همان ابتدا هم گفته بود که این کشور پیشتر یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده و شرط بازگشت آمریکا به این توافق، برچیدن همه تحریم‌ها فارغ از برچسب‌های ادعایی است.

خطیب زاده: در وین، توافقاتی حاصل شده است
سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه در وین توافقاتی حاصل شده از آمریکا خواست تا با دستور کار مشخص به وین بیایند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: هیات مذاکره کننده ایران ان‌شاءالله فردا عازم وین خواهد شد.
وی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سخنان وزیر امور خارجه ایران که اعلام کرده بود در جریان مذاکرات وین در زمینه گرفتن تضمین ها پیشرفت هایی حاصل شده، خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: اجازه بدهید آنچه که در میز گفت وگوها مطرح و در مورد آن رایزنی می شود در فضای عمومی مطرح نشود.
وی افزود: در حوزه اخذ تضمین ها در مورد ابعاد مختلف آن با ارائه راهکارهای خلاقانه و با ابتکاراتی که صورت گرفته بحث و رایزنی شده است. توافقاتی حاصل شده است ولی نباید فراموش کنیم که در مورد هیچ چیزی توافق نمی شود مگر اینکه در مورد همه چیز توافق انجام شود.

ایران: منتظر تغییر رفتار اروپایی ها و آمریکایی ها به طور عملی هستیم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرامی سخنگوی وزارت خارجه ایران؛ سعید خطیب زاده روز دوشنبه در نشست خبری درباره ادامه روند مذاکرات وین با بیان اینکه اروپایی‌ها باید از بی‌عملی و بی تعهدی آمریکایی ها عبور کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران منتظر تغییر رفتار آمریکایی ها به صورت عملی است.
وی تاکید کرده: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که تصمیم های لازم در طرف مقابل و به ویژه در واشنگتن اتخاذ گردد. همچنین موضوع رفع تحریم ها و استفاده جمهوری اسلامی ایران از ابعاد رفع تحریم ها ومزایای اقتصادی آن مورد توجه است.

اولیانوف: مذاکرات در مرحله نهایی است
نماینده روسیه در مذاکرات وین خاطر نشان کرد، در این مرحله از رایزنی ها به عزم و تلاش از سوی تمامی طرف های مذاکره کننده نیاز است.
 میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در یک پیام توئیتری نوشت: پس از یک توقف کوتاه، مذاکرات وین فردا (سه‌شنبه، ١٩ بهمن ماه) ازسرگرفته می‌شود.
اولیانوف افزود: به نظر می رسد مذاکرات در مرحله نهایی است که نیازمند عزم و تلاش‌های پر انرژی از سوی تمام طرف‌ها برای رسیدن به نقطه مقصد است که شامل احیای کامل برجام و ازجمله رفع تحریم‌ها است.
پیش از این مقامات آمریکایی و اروپایی نیز اعلام کردند که دور هشتم مذاکرات ایران و ١+٤ برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم های ایران که باحضور غیرمستقیم مذاکره کنندگان آمریکایی در وین، پایتخت اتریش انجام می شود روز سه شنبه نهم فوریه (فردا) از سرگرفته خواهد شد.
انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات وین ضمن اعلام زمان از سرگیری این رایزنی ها تاکید کرد که برای بازگشت به اجرای کامل برجام و به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر مذاکرات به روحیه سازش نیاز است.

روسیه: برجام جایگزین معقولی ندارد
مدیر اداره کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی به اظهار نظر درباره روند مذاکرات وین و اهمیت احیای برجام پرداخت.
به گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، ولادیمیر یِرماکوف رئیس بخش ادامه اشاعه تسلیحات هسته‌ای و کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی با این خبرگزاری مطرح کرد که در مذاکرات احیای برجام[توافق هسته‌ای] پیش‌رفت‌هایی وجود داشته است و طرفین در حال آماده سازی سناریوهای «امنیتی» در صورت شکست مذاکرات نیستند.
یرماکوف افزود: این که مشارکت‌کنندگان در روند مذاکرات وین در راستای هدفی مشترک اتحاد دارند و سخت تلاش می‌کنند به نتیجه‌ای مثبت دست بیابند، حائز اهمیتی اساسی است.
به گفته او، هدف مذاکرات وین احیای کامل برجام با همان شروط و معیارهای سال 2015 است که این توافق انجام شد و در وین کسی به دنبال سناریوهای دیگر در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش‌های چندجانبه برای احیای برجام نیست.
هدف مذاکرات وین احیای کامل برجام با همان شروط و معیارهای سال 2015 است که این توافق انجام شد
این دیپلمات روس می‌گوید: نیروهای عاقل در جهان واقفند که برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد و اشتباهات فاحش دولت قبلی آمریکا و تخطی‌های آن از قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود. این امر شرایطی را برای ایران ایجاد خواهد کرد تا اجرای تعهدات داوطلبانه‌اش را که در پاسخ به اقدامات خرابکارانه واشنگتن به تعلیق در آورده بود، از سر بگیرد.
برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد و اشتباهات فاحش دولت قبلی آمریکا و تخطی‌های آن از قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا سخنگوی وزارت خارجه ایران وزارت امور خارجه روسیه مذاکره کنندگان رفع تحریم ها برای بازگشت مذاکرات وین علیه ایران کامل برجام هسته ای سه شنبه بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • یک نشانه مهم زوال عقل