Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هشتمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.

اخبار روز هشتم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.

منتقدان درباره فیلم «موقعیت مهدی» چه نوشتند؟

در هشتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر، منتقدان درباره «موقعیت مهدی» نوشتند، از یک جهت نقد بر این که فیلم از ابتدا با نگاه به ساخت یک سریال شکل گرفته وارد می‌شود و از سوی دیگر، منتقدان نوشته‌اند، حجازی‌فر اصالت خاک خورده سینمای دفاع مقدس را بار دیگر در جشنواره فیلم فجر احیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدوین به تعامل فیلمساز و تدوینگر کمک می‌کند

تدوینگر فیلم‌های سینمایی گفت: تدوین هم‌زمان کمک می‌کند تعامل فیلمساز و تدوینگر راحت‌تر شکل بگیرد و این امکان را به فیلمساز می‌دهد که بخش‌هایی را که در راستای روایت فیلم نیست، اصلاح شود.

آثار جشنواره فیلم فجر از نظر سبک زندگی بررسی می‌شوند/ اهتمام وزارت فرهنگ در تجلی اراده ملی

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما در وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیر آن بودیم، موضوع سبک زندگی است که بتوانیم این محور اصلی و اساسی را در جشنواره فیلم فجر لحاظ کنیم و به صورت ویژه به آن بپردازیم.

موقعیت مهدی؛ نشسته در غبار

انگار، در فضای کلان فرهنگ و سیاستگذاری‌های مربوط به آن، اتفاقاتی دارد می‌افتد. همه چیز انگار، یک تکانی خورده است. ورود به بخشی از زندگی قهرمان‌ها، راحت تر شده است. 

گزارش‌های یک مرد عوضی؛ آدم‌ها خیلی مشکوک‌اند

اینجا، بعضی از آدم‌ها خیلی مشکوک‌اند. با تمام وجود زور می زنند که خودشان را پشت ماسک های بهداشتی شان پنهان کنند، اما بیشتر دیده می شوند. 

فیلمی به دور از جَو زدگی و قهرمان پروری کاذب

موقعیت مهدی اگر چه به لحاظ ساختاری، فیلمی اپیزودیک است و اساسا فیلم‌های اپیزودیک بیشتر مورد توجه هنرمندانی است که چندان به ساختار کلاسیک پایبند نیستند و بیشتر نگاه خلاقانه و تجربه‌های متفاوت در این ساختار مورد توجه شان است.

امروز برای اهالی رسانه چه فیلم‌هایی اکران می‌شود؟

هشتمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی به همراه، بی‌رویا اثر آرین وزیردفتری میزبان اهالی رسانه بود.

طوفان حجازی‌فر

محمدتقی فهیم، مسعود فراستی و امیر قادری از منتقدان سینما، فیلم موقعیت مهدی تازه ترین اثر هادی حجازی فر را ستایش کردند و آن را یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران دانستند.

متوسط اما قابل تحمل

نخستین فیلم یوسف حاتمی کیا ماجرای مردی به‌نام «حامد» است که بدون اطلاع خانواده‌ همسرش، با سرمایه‌ آن‌ها، خود و شریکش سه شمش طلا خریده است. او شمش‌ها را در خانه‌ مادر همسرش پنهان کرده است، اما درست سر بزنگاه متوجه می‌شود که شمش‌ها در آن خانه گم شده‌اند.

«مردبازنده و علفزار»؛ «عزتی و جمشیدی» فیلم‌ها و بازیگران محبوب توئیتری‌ها

کاربران توئیتری تا روز ششم بیشتر از فیلم‌های مردبازنده و علفزار و بازیگری جواد عزتی و پژمان‌ جمشیدی تمجید کرده‌اند و با اشاره به آقازادگی پنج تن از کارگردانان حاضر در این دوره، بحث و تبادل نظر سیاسی خود را به محتواهای سینمایی راه داده‌اند.

۶ فیلم با محوریت سرداران جنگ/ وضوحِ آرام آرامِ چهره‌ قهرمانان

سینمای دفاع مقدس با وجود تعدد تولیدات ۴دهه‌ای خود، ادای دین چندانی به سرداران و فرماندهان بزرگ جنگ تحمیلی نداشته است، این گونه در دهه ۶۰ و ۷۰، بیشتر معطوف عملیات‌های جنگی و نبردهای متقابل و مستقیم بود و دوربین، عموما در میدان نبرد و خط مقدم حضور داشت. 

اکران فیلم‌های جشنواره چهلم برای توان‌یابان

فیلم‌های بیرو، ماهان، بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی و ملاقات خصوصی برای ناشنوایان، نابینایان و افراد دارای معلولیت در پردیس سینمایی مگامال اکران می‌شود.

زبانی گویاتر از زبان سینما نداریم

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه در بازدید از خانه جشنواره گفت: زبان سینما فوق‌العاده و بی‌نظیر است و ما زبانی گویاتر از زبان سینما نداریم.

سوز خیبر و بدر، ابوالفضل باوفا، علمدار لشگرم

فیلم موقعیت مهدی، داستان دو برادر شهید، مهدی و حمید باکری است. مهدی برادر بزرگتر، فرمانده لشگر و حمید برادر کوچکتر، علمدار و رزمنده خط مقدم؛ شبیه به موقعیت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هستند.

روایت شاعرانه به دور از شعارزدگی

در سینمای ایران فیلم‌هایی که در زیرژانر بیوگرافی ساخته‌شده‌، پرتعداد نیستند اما در جشنواره چهلم فجر تا اینجا دو فیلم از زندگی دو شهید به نمایش درآمده که می‌توان تماشاگران سینمای ایران را امیدوار کند به تعدد ژانرهای فیلم‌های ساخته شده چرا که در سال‌های اخیر فیلم‌ها عموما اجتماعی بودند.

شب‌هفتم با اکران‌های پرمخاطب گذشت

خانه جشنواره به واسطه حضور فیلم رضا میرکریمی و اولین فیلم هادی حجازی‌فر سالن‌های اکران و نشست‌های خبری ساعات شلوغی را سپری کردند.

ساده، صمیمی و صادق

رسول جوان ساده‌ای که از کرمان به تهران آمده تا کاری خوب پیدا کند در آخرین روز حضورش در تهران و نا امید از یافتن کار با بهزاد که پیمانکار یک پروژه بزرگ ساختمانی است آشنا و توسط او به عنوان نگهبان شب استخدام می‌شود.

«نگهبان شب» از «علفزار» عبور کرد

فیلم نگهبان شب به کارگردانی رضا میرکریمی در میان ۱۴ فیلم اکران‌شده در ۷ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با دریافت ۴۵ ستاره از منتقدان به صدرنشینی یک هفته‌ای علفزار در جدول پایان داد.

حضور فرزندان سرداران شهید در خانه جشنواره چهلم

حضور فرزندان شهیدان باکری، همت و دستواره در روز هفتم جشنواره برای تماشای فیلم موقعیت مهدی، حرکتی ارزشمند در پاسداشت جایگاه فرماندهان شهید دفاع مقدس بود.

حجازی‌فر: اصراری بر زبان ترکی ندارم/ تنوع زبان و فرهنگ زیباست

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی گفت: اصراری بر زبان ترکی ندارم؛ لشکر ۳۱ عاشورا لشکر ترک زبانان بود. متاسفانه از زیبایی‌های تنوع زبانی و فرهنگی بی‌خبر هستیم و تلاش می‌کنیم مانند معماری همه‌چیز را یکسان و یک شکل کنیم.

بهادری جهرمی: «موقعیت مهدی» فیلمی خوش‌ساخت بدون اتکا به‌ بازیگران نامی است

سخنگوی دولت، خوش‌ساختی بدون تکیه بر استفاده از تعداد زیادی از بازیگران نامی را از تمایزات فیلم موقعیت مهدی دانست که رسالت پرداختن به شخصیت شهیدان مهدی و حمید باکری را برای خود برگزیده است.

گبرلو: فیلم‌هایی با مضامین دینی مورد پسند عموم مردم است

نویسنده و منتقد سینما گفت: فیلم‌هایی با مضامین دینی جزو سینمای مورد پسند عموم مردم است زیرا جامعه ما همواره به تفکر دینی گرایش بیشتری دارد.

تهیه‌کننده «هناس»: سینما موظف است رنج آدم‌های ویژه را نشان دهد

تهیه‌کننده فیلم هناس با بیان اینکه سینما موظف است رنج آدم‌های ویژه کشور را نشان دهد، گفت: زاویه دید ما به داستان شهادت شهید رضایی‌نژاد باعث شد که «هناس» فیلمی تبلیغاتی نشود.

از بودجه ۳۰ میلیاردی «موقعیت مهدی» تا واکنش به یادداشت‌نویسان مجازی

اظهارنظر صریح هادی‌حجازی‌فر کارگردان موقعیت مهدی درخصوص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی فیلم و همچنین واکنش به برخی یادداشت‌ها و ریویوهایی که هر ساله و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در فضای مجازی منتشر می‌شود از جمله حاشیه‌های قابل‌توجه روز هفتم جشنواره چهلم فجر بود.

می‌خواستم توانمندی ناشنوایان را در «نگهبان شب» نمایش دهم

بازیگر فیلم نگهبان شب گفت: ماموریت من در نقشی که بازی کردم این بود که بگویم ناشنوایان انسان‌های بسیار مستقل و توانمندی هستند.

تهیه کننده «موقعیت مهدی»: قولی که به رفقای رزمنده ام داده بودم، برایم مهم بود

تهیه‌کننده فیلم موقعیت مهدی گفت: قسمت قشنگ این کار برای من این بود که خودم رزمنده آن عملیات بودم؛ برایم اهمیت داشت که چقدر توانسته‌ام به‌جهت قولی که به رفقای رزمنده خودم در آن روزها داده‌ام، موفق باشم.

درخشش ستاره‌های «موقعیت مهدی» در منظومه منتقدان سینما

فیلم موقعیت مهدی با بازی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و چیدن ۵۰ ستاره از سبد منتقدان سینما در شب هفتم جشنواره فجر درخشان ظاهر شد و در صدر جدول در میان ۱۴ فیلم اکران شده تاکنون قرار گرفت.

«موقعیت مهدی» در قاب «چله سیمرغ»

موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر زیر ذره‌بین شماره جدید از ویژه‌نامه چله سیمرغ ایرنا قرار گرفت.

طناز طباطبایی: «بی‌رویا» درباره بیماری شیزوفرنی نیست

بازیگر فیلم بی‌رویا گفت: اگر چه این فیلم لایه‌های روانشناختی دارد، اما این فیلم و نقش من به صورت خاص درباره بیماری شیزوفرنی نیست.

کسی نیست که مهدی باکری و عدالتی که دنبال تحقق آن بود را نشناسد

بازیگر فیلم سینمایی موقعیت مهدی گفت: کسی نیست که مهدی باکری را نشناسد و از کارهایی که کرده و اقتداری که داشته و عدالتی که به دنبال برقراری آن بوده است، بی‌خبر باشد.

اعلام برنامه هفتمین روز از نشست‌های فرهنگی در خانه جشنواره

برنامه روز هفتم از نشست‌های فرهنگی که در خانه جشنواره برگزار می‌شود، اعلام شد.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر: ارتباط سینما و آکادمی مغفول مانده است

عضو هیات علمی دانشگاه هنر ارتباط سینما و آکادمی در ایران را مغفول مانده توصیف کرد و گفت: ایران در بازار جهانی حضور ندارد، زیرا علم و آکادمی هنر ندارد و سینمای ما علیرغم موفقیت‌ها از بی‌دانشی رنج می‌برد.

مدرس دانشگاه: حلقه مفقوده سینماگران علم و اندیشه است

کارگردان و مدرس دانشگاه با بیان اینکه حلقه مفقوده سینماگران ما علم و اندیشه است زیرا تجربه تنها برای موفقیت کافی نیست، گفت: بخش فرهنگی در کنار تجربه سینماگران، باید علم و اندیشه سینماگران را تکمیل کند.

کارگردان «بدون قرار قبلی»: فیلم‌های من سفارشی نیستند/ شرایط ویژه نداشتیم

بهروز شعیبی عصر روز دوشنبه- ۱۸ بهمن در نشست رسانه‌ای این فیلم در خانه جشواره فیلم فجر در برج میلاد گفت: این فیلم شرایط ویژه ای نداشت. من شرایطی که در اختیار داشتم را می‌توانستم در اختیار داستان‌ها و فیلم‌های دیگری بگذارم، اما این قصه را دوست داشتم و فیلم آن را ساختم.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر فیلم موقعیت مهدی خانه جشنواره چهلمین جشنواره هادی حجازی فر سینمای ایران جشنواره چهلم تهیه کننده فیلم هایی نگهبان شب فیلم ها آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت تریک جدید کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر

هفته سی ام رقابت‌های لیگ عربستان با انجام سه بازی به پایان رسید. ابتدا الشباب توانست با دو گلی که کاروالیو و کاراسکو به ثمر رساندند برابر الرائد به پیروزی برسد. جدال الطائی و الخلیج با تساوی بدون گل به پایان رسید و در حساس‌ترین بازی هم النصر در خانه با درخشش کریستیانو رونالدو جشنواره گل به راه انداخت.

النصر در این بازی خانگی توانست با ۶ گل حریف خود را در هم کوبد.

کریستیانو رونالدو ستاره این بازی بود و توانست ۳ گل به ثمر رساند. این ششمین هت تریک این ستاره پرتغالی در این دو فصل حضورش در النصر است. سادیو مانه هم عملکرد خوبی در این بازی داشت و یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. اوتاویو و الفتیل دیگر گل‌های النصر را به ثمر رساندند.

النصر با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۷۴ امتیازی شد و با ۹ امتیاز کمتر نسبت به الهلال و البته یک بازی بیشتر در رده دوم باقی ماند.

دیگر خبرها

  • تاثیر عمیق غیبت سه ستاره روی نمایش مس
  • درخشش ستاره جنجالی: ایکاردی واقعی برگشت!
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • تکذیب مذاکره استقلال با ستاره آلومینیوم
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • هت تریک جدید کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر
  • بعد از 9 ماه: کورتوا با کلین‌شیت برگشت
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی / دفعه بعد هر دو اخراجید!
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی