Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مجید معینی‌صفا گفت : ۱۰ روز قبل از بهره‌برداری تمام مطالبات کشاورزان زحمت‌کش تصفیه شده که در فعالیت ۶۰ ساله این کارخانه بی‌سابقه بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت قند بیستون میزان چغندر خریداری شده از کشاورزان در کشت بهاره و در پارسال ۲۰۹ هزار تُن و در سال ۹۸ هم ۱۳۰ هزار تُن بوده که هر سال رشد داشته و در کشت پاییزه هم با خریداری ۱۲۵ هزار تُن رکورد پنج ساله جذب چغندر را شکستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه قند بیستون یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین واحد‌های تولیدی کشور است سال ۹۷ این مجموعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود به طوری که پرداخت مطالبات کشاورزان بعد از بهره‌برداری به هشت ماه هم می‌رسید و برای پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل هم مشکل داشتیم، اما با تغییر رویکرد مدیریتی از حالت سنتی خارج شدیم و امروز به یک واحد تولیدی پویا تبدیل شدیم که در شاخص‌های کسب و کار شاهد رونق خوبی هستیم.

در کشت بهاره امسال ۲۸ هزار تُن و در کشت پاییزه ۱۵ هزار تُن شکر تولید شده است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیقی که انجام شده است برای کشت بهاره سال آینده هم تمام بذر مورد نیاز کشاورزان تامین شده است تا سال زراعی خوب و پرباری را پیش‌رو داشته باشیم.

بازگشایی نماد بورسی کارخانه قند بیستون با نام «قیستو» بعد از چند سال توقیف بسیار ارزشمند است این نماد از سال ۹۶ بسته بود و با شفاف‌سازی‌های مالی و نظام گزارش‌دهی مطلوب، نماد بورسی کارخانه اسفند ۹۹ بازگشایی شد بطوریکه هم‌اکنون ۱۳ هزار سهام‌دار خُرد داریم که بیشتر آن‌ها هم از کشاورزان زحمت‌کش استان هستند و قیمت هر سهم از یک هزار و ۶۰۰ تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که نشان از فعالیت موثر شرکت دارد.

دلالان با وعده‌های پوشالی و بدون پشتوانه محصول کشاورز را خریداری میکنند و امروز شاهدیم بسیاری از کشاورزان در وصول مطالبات خود مشکل دارند و از طرفی این دلالان به تهدیدی برای کارخانه هم تبدیل شده اند که در نهایت منجر به ایجاد یک فضای رقابت نابرابر میشود.

سالانه ۷۰۰ هزار تُن چغندر در استان کرمانشاه کشت میشود و کارخانه قند بیستون فقط توانایی جذب ۲۵۰ هزار تُن چغندر دارد،در برنامه امسال اولویت بستن قرارداد با کشاورزانی است که پارسال محصول خود را به کارخانه تحویل دادند و این در حالی است که میتوان با افزایش ظرفیت روزانه از ۲ هزار تُن به چهار هزار تُن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر علاوه بر اینکه مرکزیت غرب کشور را میگیریم، از کشاورزان هم حمایت ویژه‌ای میشود.

همه ادارات باید برای دستیابی به پیشرفت و توسعه به این شعار پایبند باشند، اما متاسفانه چالش‌های اقتصادی لطمات جبران ناپذیری به این مجموعه وارد کرده بطوریکه کارخانه قند بیستون اولین ضربه را از تصمیمات سیاسی دولت قبل خورد و در حالی که قیمت چغندر ۲ برابر شده بود، اما ما مجبور بودیم در تورم ۴۰ درصدی شکر را با قیمت سابق بفروشیم.

افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت گاز بیش از ۱۰ میلیارد تومان به کارخانه قند بیستون ضرر زده است، قطعی مکرر برق کارخانه، افزایش ۱۲۰۰ درصدی حق‌آبه نسبت به سال ۹۸ و جولان دلالان در بازار، تولیدکنندگان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است که امیدواریم با استقرار استاندار جدید و تیم ایشان بخشی از مشکلات در استان کرمانشاه مرتفع شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی کارخانه قند بیستون کشت بهاره هزار ت ن ن چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی