Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طعنه مشاور قالیباف به وزیر آموزش و پرورش

مشاور قالیباف در توییتی از وزیر آموزش و پرورش بابت سخنانش انتقاد کرد. سیدمحمود رضوی نوشت: ‏ای کاش بزرگی در دولت به وزیر محترم آموزش و پرورش بفرماید، در مورد ‎کرونا و تاثیر این سویه آن بر فرزندان ما اظهارنظر نکنند و به امورات فرهنگیان و آموزش و پرورش برسند، دولت ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت دارد که نظر تخصصی خواهند داد!

آرشیو «تلوبیون» از دسترس خارج شد

آرشیو ساعتی تلوبیون که دربرگیرنده محتوای پخش‌شده برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف سیما بود، چند روزی است که در دسترس کاربران نیست. پیش از این در روز ۱۲ بهمن، سایت تلوبیون که پخش برنامه‌های صداوسیما را در دستور کار دارد، مورد حمله سایبری قرار گرفته بود و اکنون این تلویزیون تعاملی، دسترسی به آرشیوش را برای کاربران محدود کرده است.سایت «تلوبیون» سه‌شنبه ـ ۱۲ بهمن ماه ـ مورد حمله‌های سایبری قرار گرفت. حساب رسمی تلوبیون چند ساعت قبل از تایید این حمله سایبری، اعلام کرده بود که زیرساخت‌های این سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صـداوسـیما روز ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۲ بامداد تا ساعت ۲۳ دچار اختلال شد و برنامه‌های چندین شبکه در این بازه زمانی به شکل ناقص آرشیو شد.

کنعانی‌ مقدم: سال ۱۴۰۰ آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری بود

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره موضوع بازنگری در قانون اساسی گفت: مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه، موضوع تغییر ساختار نظام به «پارلمانی» را مطرح کردند و فرموند «کرسی‌های آزاد اندیشی به این موضوع بپردازند». بعد از آن زمان احزاب و سیاستمداران دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی را بیان کردند. وی افزود: من نیز در مقاطع مختلف درباره ضرورت بازنگری در قانون اساسی برای شکل گیری نظام پارلمانی صحبت‌هایی را مطرح کردم. انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آخرین انتخابات ریاست جمهوری در نظام ریاستی بود و احتمال این تغییر وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: ۴۰ سال از زمان تصویب قانون اساسی می‌گذرد و با توجه به تحولات و متغیر‌هایی که وجود دارد، نیاز به یک بازنگری در قانون اساسی احساس می‌شود و این بازنگری نه فقط در موضوع نظام ریاستی، بلکه در خیلی موارد می‌تواند انجام شود تا قالب جدید مترقی‌تر و جامع‌تر از قانون اساسی اولیه نیز باشد. وی درباره سایر موضوعات بازنگری در قانون اساسی بیان کرد: بخش اجرایی و تقنینی کشور باید مکمل هم باشند و فعالیت آن‌ها یک هم افزایی را نشان دهد بنابراین ساختار کنونی نیازمند یک تجدیدنظر است چرا که خیلی از ارکان کنونی به دلیل عدم تطبیق مسئولیت با وظایف محوله عملا در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند و نمی‌توانند آن هم افزایی را با هم داشته باشند؛ ضمن آنکه نظام پارلمانی متکی بر نظام حزبی است؛ بنابراین، اگر احزاب قوی و قدرتمند نداشته باشیم به تبع نظام پارلمانی ما نیز نمی‌تواند شکل بگیرد.

پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان نجات یافت

یک پزشک ایرانی که از سوی افراد ناشناس در نیمروز افغانستان ربوده شده بود، طی عملیاتی توسط نیروهای امنیتی این ولایت نجات یافت.مهاجر، فرمانده امنیتی نیمروز روز دوشنبه، ۱۸ بهمن گفت که یک داروساز ایرانی بنام «جواد قربانی» امروز در یک عملیات از بند آدم‌ربایان نجات یافته است.به گفته او، در عملیات نجات این پزشک ایرانی، 3 تن از آدم ربایندگان نیز بازداشت شده‌اند.

گفتنی است، در این اواخر میزان آدم‌ربایی و قتل‌های مسلحانه در افغانستان افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد، یک بازرگان جوان در ولایت فاریاب از سوی آدم‌ربایان کشته شد. همچنین فواد پیرزاد، جراح اعصاب و استاد دانشگاه پزشکی کابل نیز چند روز پیش از سوی افراد ناشناس ربوده شد.

زمان صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی مشخص شد

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: دادستانی تهران کیفرخواست اقدام جنایتکارانه در ترور شهید سلیمانی را تا قبل از پایان سال آماده کرده و برای دادگستری ارسال خواهد کرد.کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در جلسه شورای عالی قوه قضائیه از آغاز به کار دور سوم نشست کمیته تحقیق مشترک رسیدگی به جنایت ترور شهید سلیمانی و همرزمانش از فردا به مدت ۲ روز در بغداد خبر داد و گفت: دادستانی تهران کیفرخواست اقدام جنایتکارانه در ترور شهید سلیمانی را تا قبل از پایان سال آماده کرده و برای دادگستری ارسال خواهد کرد.

شرط لازم توافق خوب به روایت دبیر شورای عالی امنیت ملی

دبیر شورای عالی امنیت ملی شرط توافق خوب را تشریح کرد و در حساب توییتر خود نوشت: دستور کار مذاکره‌کنندگان ایرانی برای ادامه دور هشتم گفتگوها به دقت مشخص شده است. توافقی که طی آن تحریم‌های شکل‌دهنده فشار حداکثری رفع نشود، موجب شرطی شدن اقتصاد کشور شده و نمی‌تواند مبنای توافق خوب باشد.

خبر جدید سخنگوی دولت درباره نهضت ‎آزادسازی سواحل

سخنگوی دولت گفت: رفع تصرفات غیرمجاز در حریم ۶۰ متری دریا، پایان نهضت ‎آزادسازی سواحل نیست.علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«‏رفع تصرفات غیرمجاز در حریم ۶۰ متری دریا، پایان نهضت ‎آزادسازی سواحل نیست.با دستور رئیس جمهور، وزیر کشور مسئولیت پیدا کرد با همکاری سایر دستگاه‌ها و شهرداران شهرهای ساحلی، مناطق آزاد شده را آماده بهره‌برداری عمومی نماید.»

پاسخ شریعتمداری به ادعای یک اصلاح‌طلب

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: علاوه بر اسناد غیر قابل انکار دیدار سید محمد خاتمی با جورج سورس که کمترین تردیدی در آن نیست، حضور آقای ظریف در ملاقات خاتمی و سروس در اعترافات کیان تاجبخش نماینده جرج سوروس نیز آمده و از تلویزیون هم پخش شده چرا هیچیک از آقایان آن را تکذیب نکردند.یکی از چهره‌های اصلاح طلب در واکنش به یادداشت حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که به همراهی ظریف در ملاقات خاتمی با جرج سوروس اشاره کرده بود نوشته است: «آقای شریعتمداری در متن خود آورده است، با شناختی که از ظریف دارد، او نخواسته با تکذیب این دیدار، مرتکب دروغ شود. معنای این حرف آن است که آقای شریعتمداری، ظریف را صادق می داند. پس حالا که ظریف راست می‌گوید باید خبر حاج حسین آقا دروغ باشد“.حسین شریعتمداری در همین زمینه گفت: من عادت ندارم به این خرده‌ریزها بپردازم و حرفم را در یادداشت زده‌ام، ولی به احترام پرسش شما باید عرض کنم این آقا بدون آنکه متوجه باشد نوشته مرا تائید کرده است و چه سندی گویا تر از این که هم حضور آقای ظریف در ملاقات آقای خاتمی با سوروس را تائید می‌کند و هم راستگو بودن ظریف را تصدیق می‌فرمایند و نشان می‌دهد که چون آقای ظریف حاضر نبوده مرتکب دروغ شود و حضورش در ملاقات با سوروس را تکذیب کند، این مأموریت را شخص دیگری بر عهده گرفته است. اگر غیر از این بود خود ایشان ماجرا را تکذیب می‌کرد.

شریعتمداری تصریح کرد: حرف من که ظریف اهل دروغ نیست درباره خود ایشان است و نه دیگران، مخصوصاً کسانی که هیچ ربطی به ماجرا ندارند. وی اضافه کرد: علاوه بر اسناد غیر قابل انکار ما که کمترین تردیدی در انجام این ملاقات باقی نمی‌گذارد، حضور آقای ظریف در ملاقات خاتمی و سروس در اعترافات کیان تاجبخش نماینده جرج سوروس نیز آمده و از تلویزیون هم پخش شده، چرا هیچیک از آقایان آن را تکذیب نکردند؟ چون قابل تکذیب نبود.مدیرمسئول روزنامه کیهان با یادآوری اینکه تاجبخش نماینده جورج سوروس بود و از جزئیات ماجرا باخبر بود، خاطرنشان کرد: تاجبخش می‌گوید اگر ما یکی از اولین نمونه‌های این برگزاری ارتباط را سفر آقای عطریانفر به بنیاد سوروس ببینیم، می‌توانیم نهایتا آن را در ملاقات مستقیم جناب آقای خاتمی همراه با جناب آقای ظریف با آقای سوروس ببینیم، بنابراین این یک ارتباط مستمری بوده که ادامه داشته است.

اتهام‌زنی فرمانده سنتکام به ایران در سفر به امارات

خبرگزاری رویترز نوشت: ژنرال مک‌کنزی پس از مجموعه حملات موشکی انصارالله یمن انجام شد، روز یکشنبه وارد امارات شد تا درباره تلاش‌ها برای تقویت دفاعی این کشور گفتگو کند. به نوشته پایگاه خبری «الجزیره»، وی که به منظور تاکید بر پایبندی ایالات متحده به حمایت از ابوظبی به این سفر رفته، اندکی پیش از فرود هواپیمایش به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم زمان بسیار نگران‌کننده‌ای برای امارات است. آن‌ها به دنبال حمایت هستند. ما این‌جا هستیم تا این حمایت و کمک را مهیا کنیم». وی افزود: «هواپیما‌های F-۲۲ یکی از بهترین رادار‌های نظارتی در جهان را در اختیار امارات قرار می‌دهد که قادر به شناسایی تهدید‌ها از جمله موشک‌های کروز در حمله زمینی و پهپاد‌هاست».

مک‌کنزی تصریح کرد که ناوشکن کول در آب‌های پیرامونی امارات نیز محموله‌های قاچاق سلاح را شناسایی می‌کند. فرمانده سنتکام ادعا کرد که موشک‌های بالستیک میان‌بردی که امارات را هدف قرار داد در یمن طراحی و ساخته نشده بلکه در مکان دیگری ساخته شده و معتقد است که ایران در این موضوع دخالت دارد. وزارت دفاع آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود که جنگنده‌های پیشرفته F-۲۲ و ناوشکن کول را مأمور همکاری با ارتش امارات در برابر تهدید‌ها کرده است.

تویئت اولیانوف درباره ازسرگیری مذاکرات: ظاهراً مرحله نهایی است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن تأیید ازسرگیری ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز هشتم فوریه (19 بهمن ماه) در پایتخت اتریش گفت که مذاکرات ظاهراً در مرحله نهایی است.«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت: «پس از یک توقف کوتاه، مذاکرات وین فردا (سه‌شنبه 19 بهمن ماه هشتم فوریه) ازسرگرفته می‌شود. مذاکرات ظاهراً در مرحله نهایی است که به عزم و تلاش‌های پرانرژی تمامی طرف‌ها برای رسیدن به نقطه مقصد که احیای کامل برجام از جمله رفع تحریم‌ها است، نیاز دارد.»

رئیس سازمان اطلاعات سپاه: رژیم صهیونیستی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید

حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در نخستین همایش اطلاعاتی سه جانبه وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی، با حضور رؤسای سه دستگاه در مرکز و استان‌ها و برخی از مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد، با اشاره به افول هژمونی آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با ارتقای توان داخلی و قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی، گام دوم انقلاب را بلند قدم برمی‌دارد. مردم چهل و سومین بهار آزادی را در شرایطی جشن می‌گیرند که افول هژمونی آمریکا را شاهد هستیم و برآورد برخی سیاست‌مداران و تحلیل‌گران این است که حتی رژیم صهیونیستی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید. لذا دشمن همه‌ی تلاش خود را برای انجام خرابکاری‌ها در داخل کشور در دستور کار قرار داده که انسجام دستگاه‌های اطلاعاتی در دوره‌ی جدید، اشراف اطلاعاتی و مقابله با سرویس‌ها و عناصر آن‌ها را افزایش خواهد داد.

طعنه عبدی به خصوصی سازی دو باشگاه ورزشی مهم کشور

عبدی در توییتی نوشت: احتمال خصوصی شدن نفت بیشتر از خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس هست.

نوباوه: مخالفان، طرح «حمایت از کاربران در فضای مجازی» را آبستراکسیون کردند

عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی از آبستراکسیون مخالفان این طرح هنگام رأی‌گیری در جلسه امروز خبر داد. بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز کمیسیون مشترک برای بررسی و رأی‌گیری درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی برگزار شد، اما مخالفان طرح برای اینکه کمیسیون حدنصاب را برای رأی‌گیری نداشته باشد، دست به آبستراکسیون زدند. وی افزود: نمایندگان مخالف این طرح در حالی که در مجلس حضور داشتند، حاضر نشدند برای رأی‌گیری در کمیسیون مشترک حاضر شوند تا جلسه کمیسیون برای رأی‌گیری حدنصاب نداشته باشد. عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: ما از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه تا ۱۲:۱۵ دقیقه در کمیسیون مشترک نشسته بودیم، اما مخالفان طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی حاضر نشدند به کمیسیون بیایند و درنهایت هم به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا، رأی‌گیری برای این طرح در کمیسیون انجام نشد.

نامه‌ی درخواست ۳۹ پدر و مادر مسافران پرواز ۷۵۲ به وزیر راه: غرامت نه، مجازات دست‌اندرکاران

سی و نه نفر از مادران و پدران مسافران پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی در نامه‌ای به وزیر راه به نامه‌ی ۱۲ بهمن ماه ستادی به نام ستاد پرداخت به بازماندگان پرواز اوکراین واکنش نشان دادند و دریافت غرامت را رد کردند.در متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، خطاب به رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی آمده است: ۲۵ ماه پس از جنایت بزرگ فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافری در ۱۸ دیماه ۱۳۹۸، در روزهای اخیر نامه‌ای به امضای خانم مهری صفری مسئول ستاد پرداخت به بازماندگان پرواز اوکراین (تاریخ امضای نامه: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰) برای برخی از خانواده‌های داغدار ارسال شده است که داغ ما را که هیچ اتکا و فریادرسی جز ذات احدیت، در این دنیای وانفسا نداریم، صدچندان کرده است.

انتقاد عضو جامعه روحانیت مبارز: قیمت‌ها ترمز بریده است

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مادامی که اقتصادمان از دولتی بودن و نفتی بودن درنیاید، هرکس دنبال سهم خودش از بودجه است و در نهایت کاری هم پیش نمی‌رود. آنان که سرمایه و ثروت و استعداد دارند باید به میدان اقتصاد بیایند و دولت هم از آن‌ها حمایت و با هدایت و نظارت بر آن‌ها نقش خود را ایفا کند. در غیر اینصورت با شعار و سخنرانی کار پیش نمی‌رود. وی با انتقاد از روند افزایش قیمت‌ها در کشور اظهار کرد: در کشور همه‌چیز ترمز بریده است؛ از قیمت کالا‌ها گرفته تا هزینه خدمات و مابقی موارد. قیمت‌ها به سرعت بالاتر می‌روند و کسی هم جوابگو نیست. عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نمایندگان به جای نبش قبر گذشته به فکر وحدت و پیشرفت آینده باشند، گفت: گاهی نمایندگان نطق‌هایی می‌کنند و به کسانی می‌تازند و بر آنان خرده می‌گیرند که نیستند تا جواب‌شان را بدهند و از خود دفاع کنند در حالی که این تندی‌ها و نبش‌قبرکردن‌ها فایده‌ای به حال کسی ندارد.

غیر از یک تفکر خاص، هیچکس سهمی در صداوسیما ندارد

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امروز با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم که اولاً غیر از یک تفکر خاص هیچ کس و هیچ جمعی کمترین سهمی در رسانه ملی ما ندارد چه رسد به دگراندیشان و مخالفان. ثانیاً تخریب این و آن، حرف اول و آخر قدرتمداران ما و ابزار‌های تبلیغی وابسته به آن‌ها از جمله رسانه ملی است و ثالثاً در تمام زمینه‌های استفاده از قدرت، اخلاق را به فراموشی سپرده‌ایم. با این حال خود را مظهر انقلاب اسلامی معرفی می‌کنیم.اگر نخواهیم خود را فریب بدهیم، باید اعتراف کنیم که این وضعیت اسفبار نشان می‌دهد ما برای حفاظت از انقلاب به یک انقلاب اخلاقی بر مبنای تعالیم اسلامی نیازمندیم.

رئوفیان: قانون اساسی وحی منزل نیست

سیدابوالقاسم رئوفیان با اشاره به جشن پیروزی انقلاب که هم‌اکنون در حال برگزاری است و همچنان مشابه آن‌چه از همان سال‌های نخست در دستورکار بود، برگزار می‌شود، بر لزوم تغییر در چگونگی برگزاری این جشن‌هابه تناسب نیاز افکارعمومی به‌عنوان مثالی در اثبات ضرورت اصلاحات تاکید کرد و ادامه داد: «در ارتباط با قانون اساسی نیز همین بحث مطرح است. به هر حال قانون اساسی قرآن خدا و وحی منزل نیست که تغییرناپذیر باشد.» دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین اضافه کرد: «قانون اساسی متنی است برآمده از عقل بشری و حتی این‌طور عنوان می‌شود که در نگارش و تدوین بخش‌هایی از آن، به‌نحوی از قانون اساسی فرانسه گرته‌برداری شده است. بنابراین اصلاح قانون اساسی و طرح این موضوع به هیچ لحاظ اشکال ندارد و با توجه به تغییر و تحولاتی که جامعه جهانی و همچنین جامعه خودمان در سطوح و شئون مختلف از سر گذرانده، نیاز به این دست تغییرات و اصلاحات، نیازی انکارناپذیر و بلکه ضروری است.»

علی مطهری: پدرم در انتصابات اوایل انقلاب نقشی اساسی داشت

دکتر علی مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری از یاران دیرین امام خمینی(ره) و از مبارزین انقلاب اسلامی اشاره می کند که امام خمینی(ره) به چند دلیل به استاد مطهری علاقه ای ویژه داشتند و در بسیاری از تصمیم گیری های مهم نظرات و پیشنهادات شهید مطهری را می پذیرفتند لذا ایشان در بسیاری از انتصابات اوایل انقلاب موثر بودند و معتقدم که اگر شهید مطهری ترور نمی شد، در حوادث بعد از پیروزی انقلاب نقش اساسی می داشتند و بسیاری از اشتباهاتی که بعدها اتفاق افتاد، رخ نمی داد.

وزیر ارتباطات: رسانه‌ای کردن طرح «حمایت از کاربران» اشتباه بود

وزیر ارتباطات در پاسخ به این که چرا وزارت ارتباطات نسخه پیشنهادی خود که به همراه نامه ای به رئیس مجلس داده را منتشر نکرده است؟ گفت: نسخه را به مرجع تخصصی طرح که مجلس است، دادیم. اتفاقا اشتباه اول این بود که بحث رسانه‌ای و اجتماعی شد، در حالی که باید در لایه نخبگانی مطرح می شد. طرحی که باید در یک فضای آرام تر و معقول تر در یک جمع نخبگانی بررسی می شد، نگرانی و دغدغه برای همه مردم شد. تاکید داریم که طرح در یک فضای کارشناسی دنبال شود.

نماینده مجلس: قتل اخیر در اهواز به کودک همسری ربطی نداشت

نماینده مردم سبزوار در مجلس، عنوان کرد: «در زمینه خشونت علیه زنان به صورت عام، خوب است که لایحه دولت را بررسی کنیم و یکسری شرایط و ضوابط سخت‌تری را برای خشونت علیه زنان قرار دهیم، ولی برای این نوع از خشونت‌ها ما قانون مجازات اسلامی کاملی داریم و نقص قانونی نداریم. یعنی به روشنی جلوی این خشونت‌ها در قانون گرفته شده است.» علی اصغر عنابستانی در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه باتوجه به قتلی که روز گذشته در اهواز اتفاق افتاد، چه میزان ضرورت تصویب لایحه موسوم به «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» وجود دارد، گفت: «این لایحه مدت‌ها بین دولت و قوه قضاییه رفت و برگشت داشت تا به لایحه تبدیل شد. اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان کمیسیون فرعی، در حال بررسی است. اما این قتل اسفباری که رخ داده است، باید توسط کارشناسان امر بررسی شود که عوامل منجر به وقوع این قتل چیست؟ تمام تقصیر‌ها را نمی‌توان به گردن نقص در قانون انداخت.»

عنابستانی در پاسخ به این که با توجه به اینکه مونا حیدری، زنی که در اهواز به قتل رسیده، در سن پایین ازدواج کرده است، آیا در زمینه کودک همسری نیازی به بازنگری قوانین داریم، مطرح کرد: «این قتلی که رخ داد به کودک همسری ارتباطی نداشت. همه مسائل را نباید به هم ارتباط دهیم، به باور من این موضوع ارتباطی به کودک همسری ندارد.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی بازنگری در قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری سازمان اطلاعات سپاه ترور شهید سلیمانی ظریف در ملاقات کمیسیون مشترک آموزش و پرورش کودک همسری آقای ظریف برنامه ها بهمن ماه رأی گیری ۱۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی

«توانمندی‌های صادراتی ایران»، «ابلاغ ۲قانون برای اجرا»،‌ « نشست خبری کاندیداهای زن تهران برای انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم» و «خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور سید ابراهمی رئیسی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم  امروز، در نامه‌ای به رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد که عبارتند از:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

****

با توجه به اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،‌ تبلیغات داوطلبان نمایندگی از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و داوطلبان ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند. انتخابات در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز با اشاره به کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم، یاداوری کرد که ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را برگزار کردند.

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم،‌ نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

زینب قمصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و درباره لزوم مشارکت برای دور دوم انتخابات، آسیب شناسی نوسان مشارکت و اهمیت فضای مجازی سخن گفتند.

از طرف دیگر با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

****

در پی کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط دونده زن ایرانی،‌ سخنگوی دولت این موفقیت را به نازنین‌فاطمه عیدیان تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی نوشت: این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

****

با توجه به شکل گیری موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت‌هایی در صفحات شخصی خود، این اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان دانستند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و برخورد شدید با آنها نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

همچنین روح‌الله متفکرآزاد عضو دیگر هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

مهدی باقری از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا