Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی اکبر علیزاده قناد در جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، گفت: حدود ۶۰درصد اقتصاد استان به صنعت گردشگری و خدمات این حوزه وابسته است، بیش از ۵۰ درصد هتل های کشور در مشهد مستقرند که حدود۹۰ مورد آن ها هم اکنون تعطیل است.

او گفت: رفتن به سوی کاهش مصرف گاز وظیفه همه بوده و تقاضای ما اقدامی ضرب العجلی برای هتل‌های مشهد است؛ زیرا اگر قرار است قانونی برای این موضوع وضع گردد، قطعا روندی طولانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجان شاه ولایتی، مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی نیز گفت: هتلها تعرفه دلاری از مهمانان خود نمی‌گیرند و از مهمان خارجی مانند مهمان ایرانی، هزینه ها را به ریال دریافت می کنند و افزایش سرسام آور هزینه های گاز آن ها را دچار مشکل کرده است.

به گفته او با افزایش ۲۰۰درصدی هزینه های جاری هتل ها، آنها نمی‌توانند افزایش ۳۰درصدی نرخ گاز را بپردازند و لذا با افزایش تعرفه گاز، هتلها به مشکلات زیادی دچار شده اند. از طرفی، اینکه افزایش هزینه گاز را به مهمانان تحمیل کنیم، صحیح نیست و حتی همین راه حل را هم نداریم که این افزایش تعرفه را در هزینه هایمان بگنجانیم.

او گفت: ما در قبوض گاز هتل ها از حداقل ۳ برابر تا حداکثر ۱۳ برابر افزایش نسبت به قبوض گذشته مواجهیم. از طرفی، در قبض هر ماه عددی به عنوان بدهی گذشته اعمال می شود درصورتی که هتل فاقد بدهی است و وقتی نماینده هتل به شرکت گاز مراجعه می کند، می گویند رقم بدهی درج شده به خاطر افزایش تعرفه است؛ حال آنکه این رقم بدهی هر ماه در قبض می آید و هر ماه رقمی مانند ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به عنوان بدهی گذشته در قبوض برخی هتل ها درج می‌گردد.

شاه ولایتی گفت: وضعیت سختی برای هتل ها ایجاد شده است و مسئولان شرکت گاز حتی حاضر نبوده اند ما را برای برگزاری جلسه و نشستی بپذیرند تا در این باره صحبت کنیم. این هزینه های سنگین درحالی تحمیل می شود که هتل ها در دو سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: قطع گاز در صورت بدهی واحد اقامتی، به دلیل حضور مسافر در اتاق ها، مشکلات و تبعات زیادی برای هتل و حتی شهر به دنبال دارد و درخواست ما این است که راه حلی بیابیم تا بعد از دو سال بحران اقتصادی که هنوز ۲۰ درصد هتلها تعطیل اند، مشکلات این واحدها کاهش یابد. امروز برخی هتل های قدیمی مشهد همچنان تعطیل هستند و شرایط بازگشایی آن ها مهیا نگردیده و با این وضعیت، واحدهایی که فعالند نیز ممکن است بار دیگر به تعطیلی کشیده شوند.

انتهای پیام//ف.ح.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هتل های مشهد بخش خصوصی شرکت گاز افزایش تعرفه هزینه ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

متخصص چشم‌پزشکی با اشاره به افزایش سرطان‌های سطح چشم، از تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا پیمان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن‌ها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: چشم عضو بسیار مهمی در بدن است که عملکرد و نقشی حائز اهمیت در بدن دارد، در واقع چشم برقرارکننده ارتباط افراد با پیرامون است که اطلاعات بسیار زیادی را از محیط را از طریق بینایی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه چشم عضوی بسیار ظریف و حساس است که می‌تواند به راحتی متحمل آسیب شود، افزود: هنگامی که افراد به صورت مداوم با مواد سمی در ارتباط باشند، مشکلات و آسیب‌هایی متوجه چشم آن‌ها خواهد شد که ارتباط بعضی از این آسیب‌ها با آلودگی هوا به اثبات رسیده و بعضی دیگر بر پایه فرضیات است و علم در این زمینه هنوز تکمیل نشده است.

متخصص چشم‌پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: افراد مبتلا به گلوکوم یا آب‌سیاه با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا شاهد تشدید بیماری خود خواهند بود، همچنین بیماری دیابت تأثیر اثبات‌شده‌ای بر شبکیه چشم دارد و آلودگی هوا بر تشدید دیابت افراد نیز تأثیرگذار است.

پیمان ادامه داد: مشکلات سطح چشم از جمله حساسیت، سوزش، خارش و عوارض خشکی چشم نیز با قرارگیری در معرض آلودگی هوا تشدید می‌شود و با تجربه روزهای آلوده، افراد درگیر با مشکلات مذکور علائم شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌هایی از جمله آب مروارید نیز با سموم ارتباط دارند، گفت: به‌طور کلی قرارگیری در معرض سموم منجر به تشدید بعضی علائم و بروز زودتر آن‌ها می‌شود و طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر شاهد شیوع بیشتر بعضی بیماری‌های مرتبط با چشم از جمله سرطان‌های سطح چشم بوده‌ایم.

متخصص چشم‌پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تأثیراتی که آلودگی هوا بر سلامت افراد می‌گذارد بر هیچ فردی پوشیده نیست، اضافه کرد: به‌طور قطع نمی‌توان اعلام کرد که افزایش سرطان‌های سطح چشم به دلیل آلودگی هوا بوده است، اما طی سال‌های اخیر تنها عاملی که تشدید شده است، آلودگی هوا و در معرض سموم محیطی قرار گرفتن به‌شمار می‌رود.

کد خبر 751413

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد