Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی، سود سهامداران به صورت متمرکز و گروهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت و از رسوب منابع مالی در شرکت‌ها یا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اجتناب می‌شود.

به گزارش  سازمان بورس و اوراق بهادار، آیین رونمایی از «سامانه پرداخت گروهی پارس» ظهر امروز، دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه در سالن همایش‌های بانک پارسیان با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بانک پارسیان، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و جمعی از مدیران حوزه بورس و بانک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست، با اشاره به تغییرات سریع در بازار سرمایه طی ۲-۳ سال اخیر اظهار کرد: افزایش ذینفعان بازار سرمایه به حدود ۶۰ میلیون نفر، از جمله این تغییرات مهم بوده است. از این رو، زیرساخت های فعلی برای ارایه خدمات به این جامعه بزرگ سهامداری باید خیلی متفاوت با قبل شود؛ بنابراین، بازنگری در زیرساخت‌ها بیش از پیش ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

او با اشاره به اینکه پرداخت سود نقدی یکی از موضوعات مهم است، تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال، یک بند آمده است که پس از تصویب در صحن مجلس، پرداخت سود نقدی سهامداران از طریق سامانه سجام و به صورت متمرکز انجام می شود؛ بنابراین کل سود نقدی از سال آینده از طریق سجام پرداخت می‌شود.

به گفته رییس سازمان بورس، در شش ماهه دوم سال جاری، پرداخت سود نقدی سهامداران نسبت به 6 ماهه نخست سال سرعت و شتاب بیشتری داشته و بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود کرده‌اند.

وی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را از دیگر دغدغه‌های بازار سرمایه برشمرد و ابراز کرد: از طریق پروژه‌هایی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تعریف شده است، امید می‌رود شاهد پرداخت گروهی و همچنین دریافت از جمعیت بالا باشیم.

عشقی با اشاره به اینکه حفظ حقوق سهامداران یکی از ماموریت‌های سازمان بورس است، خاطرنشان کرد: گاهی سود سهامداران به دلیل روش‌های عجیب و غریب پرداخت سود، در حساب خود شرکت‌ها رسوب می کند، پرداخت سود از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی سبب می‌شود این موضوع رخ ندهد و افراد زیادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سود خود را دریافت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امید می رود با توسعه زیرساخت‌ها، از سال آینده مشکلی برای پرداخت سود سهامداران پیش نیاید و فرآیند به گونه‌ای تعریف شده که هیچ منابعی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) یا شرکت‌ها رسوب نکند. به بیانی دیگر، پس از استخراج لیست سهامداران، منابع بلافاصله به حساب آنها واریز شود.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سازمان بورس و اوراق بهادار رییس سازمان بورس طریق سامانه سود سهامداران پرداخت گروهی پرداخت سود سود نقدی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم

استاندار قم گفت: دولت سیزدهم برای پروژه متروی قم ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تخصیص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمد آقامیری عصر امروز در بازدید از پروژه متروی قم با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات حمل و نقل داخل شهر را به هر روش ممکن حل کند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که در زمان‌بندی 6 یا 7 ماه آینده اولین رام قطار برای متروی استان را تامین کنیم.

وی انجام مقدمات لازم برای این امر را مستلزم بر طرف شدن موانع ارزی دانست و افزود: خرید واگن جزو واردات محسوب می‌شود که پیگیری‌ها در این خصوص انجام شده و امید داریم این مسئله در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

استاندار قم گفت: دولت سیزدهم  برای پروژه متروی قم 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای مونوریل تخصیص داده و این گام اولی است که برداشته شده است.

به گزارش تسنیم، خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و 14 ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب 6 ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط 2 مترو نیز به طول 28 کیلومتر از اراضی 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه