Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه خطوط ریلی جدیدالاحداث مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و بندرعباس برای حمل اسید سولفوریک به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، مجری پ‍روژه زیرساخت‌های انتقال اسید شرکت ملی صنایع مس ایران عصر امروز 18 بهمن در این مراسم که مدیرکل راه آهن استان هرمزگان نیز حضور داشت، اظهار کرد: پروژه طرح جامع انتقال، ذخیره سازی و صادرات اسید سولفوریک در دو بخش اصلی طراحی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اول این است که محصول اسید را به پایانه صادراتی بندرعباس برسانیم که در این راستا پروژه زیرساخت حمل ریلی را داریم، بخش دوم نیز این است که چگونه این اسید را نگه‌داری و صادر کنیم.

پیمان ابروان افزود: در این راستا سه زیرپروژه در بخش نخست طرح که شامل امکانات حمل و نقل ریلی و جاده ای اسید سولفوریک است با سرمایه گذاری 1180 میلیارد ریال و 885 هزار یورو انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: در بخش نخست طرح، احداث خطوط ریلی، ساخت 100 دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل 65.5 تن اسید سولفوریک به ازای هر واگن و ساخت 200 دستگاه ایزوتانک با ظرفیت حمل 24 تن به ازاء هر دستگاه از طریق خطوط جاده ای و ظرفیت حمل 34 تن به ازاء هر دستگاه از طریق خطوط ریلی را داشتیم که با این پروژه‌ها می توانیم محصول اسید را به بندرعباس برسانیم.

وی ادامه داد: در بخش دوم طرح برای ایجاد مخازن ذخیره سازی و صادرات در بندرعباس، با هزینه 900 میلیارد ریال و 12.5 میلیون یورو 8 مخزن ذخیره اسید سولفوریک هر کدام به ظرفیت 14 هزار تن و مجموع 112 هزار تن آماده‌سازی کردیم که در نهایت با خط لوله 12 اینچ استنلس استیل برای بارگیری به کشتی صادراتی اقدام می شود.

مجری پ‍روژه زیرساخت‌های انتقال اسید شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: این پروژه در مجموع با سرمایه گذاری 2080 میلیارد ریال و 13.385 میلیون یورو (مجموع بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال) و اشتغال‌زایی کامل برای 60 نفر انجام گرفته است.

تولید روزانه 1800 تن اسید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

مدیر امور لجستیگ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم گفت: روزانه حدود 1800 تن اسید در این مجتمع تولید می شود که به همین میزان این اسید روزانه به بندرعباس منتقل می شود.

حسین رضایی افزود: با توجه به اینکه پروژه های تولید اسید سولفوریک در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بهره برداری رسید ضرورت داشت که یک امور به عنوان متولی حمل اسید و حمل محصولات دیگری که در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تولید می شود در نظر گرفته شود که این امر به عهده امور لجستیک واگذر شد.

وی بیان کرد: قرار است در یک برنامه سه ساله، یک میلیون و 300 هزار  تن اسید تولیدی در سرچشمه به بندرعباس انتقال داده شود که بخشی از صادر و بخشی نیز برای تولید اسید فسفریک و کود شیمیایی فسفاته استفاده می شود.

مدیر امور لجستیگ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان اینکه در دو روز گذشته شبکه ریلی و تجهیزات بارگیری اسید و تخلیه اسید در بندرعباس مورد تست قرار گرفتند، یادآور شد: این کار با موفقیت انجام شد و در آینده نزدیک برنامه انتقال اسید به صورت گرم را خواهیم داشت.

به گفته وی پس از ساخت زیرساخت ریلی، قابلیت بهره برداری آن به تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسید و بعد از تایید آن، ضرورت داشت که این تاسیسات مورد تست قرار گیرد.

رضایی ادامه داد: برنامه ما این بود که تست سرد انجام شده و تمام خطوط و تجهیزات ریلی مورد تست و آزمایش قرار گیرد که این کار نیز انجام شد.

مدیر امور لجستیگ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: امروز به میمنت ایام مبارک دهه فجر، شبکه ریلی جدیدالاحداث در سرچشمه و بندرعباس افتتاح شد. ضمن آنکه تجهیزات مورد استفاده در شبکه ریلی مورد آزمایش قرار گرفت و زمان بندی از نحوه بارگیری و تخلیه واگن ها نیز انجام شد.

رضایی یادآور شد: روزانه حدود 1800 تن اسید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تولید و این مقدار به سمت بندرعباس حمل شده که بخش عمده حمل آن از طریق شبکه ریلی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افتتاح پروژه در دهه فجر رفسنجان استانی اقتصادی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اسید سولفوریک میلیارد ریال خطوط ریلی شبکه ریلی انجام شد تن اسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق