Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی از فضای سنتی گذشته خود فاصله گرفته‌ و به فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه‌های غیررسمی و دانشگاه‌های مردمی که بخشی از حاکمیت این نظام است، تبدیل شده‌اند.

آیین افتتاح کتابخانه سیار پیک دانایی چهار، طرح‌های آبادانی و پیشرفت جامع شهرستان باخرز با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در شهرستان باخرز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، عنوان کرد: امروز برای اداره یک کشور فعالیت فرهنگسراهای اجتماعی و مراکز پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی در جامعه یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما به کتابخانه نگاهی سنتی باشد، آن را تنها مرکز انباشت و مطالعه کتاب می‌دانیم اما باعث خوشبختی است که عنوان کنم نگاه مسئولان شهرستان باخرز به کتابخانه‌ها با تاکید بر جایگاه کتابخانه‌های عمومی به سمت و سوی تغییر سبک زندگی، روش، اندیشه و واداشتن مردم به تفکر جهت ایجاد یک زندگی سالم است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: در همین راستا در سال‌های اخیر اکثر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به این تغییر نگرش در کارکرد کتابخانه‌ها و توجه ویژه بانوان و کودکان به عنوان مخاطبان وفادار کتابخانه‌های عمومی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

وی با بیان اینکه هدف ما با توجه به استانداردها ایجاد یک کتابخانه برای هر ۲۵ هزار نفر در هر منطقه است، عنوان کرد: یکی از نیازهای جدی فرهنگی در هر منطقه اعم از شهر، بخش و روستا وجود یک کتابخانه است. امروز ما در کنار کتابخانه‌های مستقر کتابخانه‌های سیار را راه‌اندازی کرده‌ایم. می‌توان گفت در حال حاضر کتابخانه‌های سیار عملکردی بالغ بر ۱۰ کتابخانه مستقر را ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مدیر کل این مجموعه عنوان کرد: امروز کتابداران تحصیل‌کردگان رشته علم اطلاع‌رسانی و دانش‌شناسی هستند؛ به عبارتی نسل جدید کتابداران متخصصان حوزه ارائه مشاوره و ارائه اطلاعات و رفع نیازهای اولیه دانشی مردم در جامعه به شمار می‌آیند.

خودروی کتابخانه سیار پیک دانایی چهار، طرح‌های آبادانی و پیشرفت جامع شهرستان باخرز با کمک مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و در قالب طرح‌های آبادانی پیشرفت جامع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خریداری و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا شد. تجهیزات این کتابخانه اعم از قفسه کتاب، منابع، کانکس و استخدام کتابدار نیز توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نهاد كتابخانه هاي عمومي شهرستان باخرز کتابخانه سیار شهرستان باخرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست