Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شیوع کرونا از 2 سال پیش آغاز شد. در این مدت تعدادی از شهروندان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. واکسیناسیون طی چند ماه گذشته با سرعت قابل قبولی در کشور انجام شد.مدتی کرونا فروکش کرده بود اما دوباره شاهد شیوع پیک ششم هستیم.

در آستانه ورود به قله پیک ششم کرونا/۱۳۵ میلیون دُز واکسن در کشور ترزیق شد

عین اللهی وزیر بهداشت در این باره می گوید: نزدیک به دوسال است که درگیر کرونا هستیم و در این مدت با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده ایم؛ تا هفت ماه قبل روند واکسیناسیون بسیار کند پیش می رفت، اما از هفت ماه قبل و با شروع دولت جدید تاکنون، پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون ۶ مرکز تولید واکسن با پلتفرم های مختلف نیز در کشور داریم که می توانند نیاز داخلی مان را تا حدودی تامین کنند.

به گفته وزیر بهداشت تا امروز، ۱۳۵ میلیون دُز واکسن در کشور ترزیق شده است. گروه هدف ما ۶۸ میلیون نفر بوده و تا کنون، ۹۰ درصد این گروه هدف، دُز اول، ۸۳ درصد دو دُز و ۳۰ درصد نیز سه دُز تزریق کرده اند.

وی ادامه داد در حال حاضر در آستانه ورود به قله پیک ششم کرونا هستیم و تخمین می زنیم تا دو هفته آینده به قله پیک برسیم. اُمیکرون انتشار سریعی دارد و در برخی از کشورها مرگ و میر زیادی ایجاده کرده، اما در کشور ما به دلیل واکسیناسیون گسترده، آمار بستری و مرگ بسیار پایین است و افرادی که در بیمارستان بستری می شوند عمدتا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده اند، وگرنه سایر افراد چنانچه مبتلا شوند، بیماری شان بسیار خفیف است.

امیکرون می تازد/مجموع جان باختگان کرونا به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ نفر رسید

امیکرون می تازد و گفته می شود  ظرف چند هفته آینده شاهد شیوع گسترده خواهیم بود. از روز 17 تا ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

متاسفانه  در همین بازه زمانی ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۳۰ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۳۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۴۶ دُز رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۵ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۷۱ هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.دو هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

یکی از نقاط پرتردد در کلان شهر تهران سیستم حمل و نقل عمومی است. روزانه تعداد زیادی از شهروندان در شهر زیرزمینی تردد می کنند و در ساعات پیک در برخی از ایستگاه‌ها شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

با آغاز شیوع ویروس امیکرون از دو هفته پیش تا کنون 3  جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران برگزار شد. در سومین جلسه که عصر روز گذشته برگزار شد رئیس سازمان مدیریت بحران، مدیرعامل شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت، تاکسیرانی و افرادی که عضو ستاد هستند در این جلسه  حضور یافتند.

از شنبه هفته آینده ناظرین مدیریت بحران شهر تهران در خصوص کرونا در مترو حضور می یابند

علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران و جانشین شهردار تهران  در ستاد مدیریت بحران کرونا شهرداری  تهران  در خصوص جلسه 3.5 ساعته عصر روز گذشته به خبرنگار فارس گفت: از شنبه هفته آینده ناظرین مدیریت بحران شهر تهران در خصوص کرونا در مترو حضور می یابند. این ناظرین  از افرادی که  پروتکل ها را رعایت نمی کنند می خواهند که دستور العمل ها بهداشتی را رعایت کرده و افرادی را هم که دارای علائم بیماری کرونا هستند را با احترام از مترو خارج می کنند. وی ادامه داد: ناظرین مدیریت به مدیریت بحران کرونا  با روی گشوده از شهروندان درخواست می کند که پروتکل ها را رعایت کنند افرادی هم که قبول نمی کنند پروتکل‌ها را رعایت کنند با احترام آنها را از مترو خارج می کنند.

وی از مردم درخواست کرد که پروتکل ها را رعایت کنند تا بتوان این بیماری را مهار کرد.

نصیری ادامه داد: همچنین بعد از بیست و دوم بهمن ماه با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران تبلیغات موثری در خصوص کرونا در تهران صورت می‌گیرد .همچنین تاکید می کنم که سوله‌های مدیریت بحران  همیشه آماده هستند.

بیشترین افرادی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری هستند دچار نقص سیستم ایمنی بوده و یا اینکه واکسن تزریق نکرده اند.

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در این باره می گوید: در مطالعات زیادی نشان داده شده که افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند تا بیش از ۸۰ درصد از بستری شدن در بیمارستان، بخش‌های مراقبت‌های ویژه جلوگیری می‌شود. در حال حاضر در بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه، تمامی بیماران مبتلا به اومیکرون یا دچار نقص سیستم ایمنی هستند، زمینه بدخیمی دارند، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند و یا افرادی هستند که متأسفانه واکسن تزریق نکرده اند و با درگیری نسبتاً وسیع ریوی، بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی از سویه اومیکرون و موارد کووید ۱۹ در اطفال و گروه سنی کمتر از ۱۸ سال، مطرح شد. تعدادی از افرادی که در بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه اطفال بستری شده اند، در سنین پایین بوده اند بنابراین توصیه و تاکید کمیته علمی کشوری کرونا بر تقویت واکسیناسیون مادران باردار است.

به گفته جماعتی، لازم است که واکسیناسیون مادران باردار حتماً به صورت کامل انجام شود و اثبات شده که واکسیناسیون مادران باردار می‌تواند باعث ایجاد ایمنی در خود این افراد و فرزندان شأن تا چند ماه بعد از تولد شود و همین امر موجب می‌شود که گرفتاری اطفال در سنین پایین‌تر بر اثر اومیکرون به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

آماده باش نیروهای هلال احمر

تمامی مراکز درمان هلال احمر در سراسر کشور برای خدمت رسانی به شهروندان همزمان با پیک ششم بیماری کرونا در حالت آماده باش هستند.

 پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در این باره می گوید: به تمام مراکز درمان هلال‌احمر در سراسر کشور برای ارائه خدمات درمان سرپایی، تزریق و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در پیک ششم بیماری، آماده‌باش اعلام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد:  سازمان جوانان با فراخوان نیروهای جهادی، داوطلب و متخصص خود، زمینه ارائه خدمات تخصصی درمان به مردم را در این زمینه فراهم می‌کند. مراکز واکسیناسیون هلال‌احمر نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کولیوند گفت: اخد تست کرونا در مرزهای ورودی کشور در صورت تصمیم ستاد کرونا، تداوم می‌یابد.

بر اساس این گزارش، کرونا همچنان در حال جولان دادن است .این بار سرعت انتشار بسیار زیاد شده است و کودکان بیشتری درگیر شدند. مسئولین معتقدند بیشترین افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شدن کسانی هستند که یا دچار نقص سیستم ایمنی بوده و یا واکسن تزریق نکرده اند. مترو یکی از نقاط پرتردد شهر است، مسوولان شهری برای رعایت پروتکل های بهداشتی از شنبه هفته آینده در ایستگاه‌های مترو برنامه‌های جدیدی دارند.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن تزریق نکرده اند پروتکل ها را رعایت شهرستان در وضعیت مدیریت بحران شهر مراقبت های ویژه سیستم ایمنی حال حاضر هفته آینده شهر تهران هلال احمر پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارت‌های جدی در زمینه سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و آتش سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر دیده شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.
نامی تصریح کرد: با توجه به این که برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فرو ریخته است؛ تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.
وی ادامه داد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.
سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صدا‌های زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت و ساز‌های غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.
دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.
ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام و سفر به شهرستان بدره و بازدید از سد و نیروگاه سیمره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ایلام است.

دیگر خبرها

  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»