Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در پایان نشست کمیته فنی، در حکمی غلامرضا مومنی‌مقدم را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران منصوب کرد. تیم والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی 2022 آسیا که از 31 مرداد تا هفتم شهریور سال 1401 در کشور بحرین برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها سال 2020 به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و والیبال ایران در سال 2018 برای ششمین بار عنوان قهرمانی رده سنی جوانان زیر 20 سال آسیا را به دست آورد.

نگاهی به رزومه سرمربی جدید تیم ملی والیبال جوانان

مومنی مقدم متولد چهارم اسفند 1356 است و در کسوت مربی، مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی، مدال طلای مسابقات نوجوانان آسیا و طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را در کارنامه خود دارد. وی کارشناس ارشد تربیت بدنی در علوم ورزشی و دارای مدرک مربیگری درجه 3 بین‌المللی است. وی همچنین مدرس فدراسیون والیبال، مدرس والیبال پایه در اکثر شهرهای کشور و مدرس دانشگاه است.

مومنی مقدم در کسوت بازیکن، سابقه عضویت در تیم ملی دانشجویان ایران (چین – 1390)، تیم ملی دانشجویان بزرگسالان ایران (1996 تا 2001) و تیم ملی دانشجویان جوانان ایران (چین – 1996 تا 1998) را دارد و از بهترین عناوین کسب شده ازسوی او در دوران بازیگری می‌توان به کسب مدال طلای مسابقات باشگاهی ایران (1390)، مدال طلای مسابقات لیگ باشگاهی ایران و آسیا (1389) مدال طلای مسابقات باشگاهی ایران (1388)، مدال طلای مسابقات باشگاهی ایران (1386)، مدال طلای مسابقات لیگ باشگاهی ایران و آسیا (1385)، مدال نقره جام راشد امارات (1382) اشاره کرد. وی همچنین به مدت 10 سال بازیکن تیم ملی در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان بوده است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران، سابقه 13 سال مربیگری در تیم‌های ملی والیبال را نیز در پرونده کاری خود دارد که 11 سال آن در تیم‌های رده‌سنی پایه بوده است. از مهم‌ترین تجارب حرفه‌ای او می‌توان به مربی‌گری در تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از سال 1387 تاکنون، سرمربی تیم‌های لیگ برتری ایران، سرمربی باشگاه میزان (مقام چهارم سال 1392)، مربی نوجوانان در مسابقات آرژانتین در سال 1390، عضویت در اتاق فکر فدراسیون والیبال ایران در سال 91-1390، کمک مربی ولاسکو در سال 1390، سرمربی باشگاه گیتی پسند در سال 1389، مربی باشگاه پتروشیمی سال 1388 و مربی تیم جوانان ایران در مسابقات هند در سال 1388 اشاره کرد.

از مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی تا مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا

مهمترین عناوین بین المللی که مومنی‌مقدم در کسوت مربی به آن‌ها دست یافته عبارتند از مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در سال 92 در اندونزی، مدال برنز مسابقات نوجوانان جهان در سال 94 در آرژانتین، مدال طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 96 در بحرین، مدال طلای مسابقات نوجوانان آسیا در سال 93 در سریلانکا، مدال نقره جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال 91 در ویتنام، مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوان آسیا 97 در تبریز و کسب مقام پنجم مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2019 تونس است.

مدال برنز مسابقات لیگ با تیم گاز سرخس در سال 87، مدال نقره لیگ برتر با تیم پیکان در سال 95، مدال برنز لیگ برتر با تیم پیکان در سال 96، مقام دوم لیگ برتر 98 با سایپا و مقام سوم لیگ برتر 99 با شهرداری ارومیه نیز در زمره بهترین عناوین داخلی این مربی با تجربه است. 

نسل‌هایی داریم که می‌توانند جایگزین نسل طلایی شوند

غلامرضا مومنی‌مقدم، سرمربی جدید تیم ملی والیبال جوانان اهداف و برنامه‌هایش برای تیم ملی جوانان را تشریح کرد و گفت: در ابتدا از فدراسیون والیبال به خاطر اعتمادی که به من کرد، تشکر می‌کنم. 13 سال مربی تیم‌های ملی بودم و 11 سال آن را در رده پایه فعالیت کردم. در این سال‌ها حدود 10 دوره در مسابقات آسیایی و جهانی روی نیمکت تیم‌های پایه نشستم که حاصل آن 7 مدال آسیایی و جهانی است.

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر نسل‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین نسل طلایی والیبال ایران شوند، افزود: در فرصتی که در اختیار دارم با توکل به خدا، استفاده از تجربیاتم و حمایت فدراسیون، به دنبال پشتوانه‌سازی تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان جوان برای تزریق به تیم ملی هستم تا جوانان جایگزین مناسبی برای بازیکنانی که از تیم ملی خارج می‌شوند، پرورش یابند.

کادرفنی جوانان به دنبال ارتقای تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان

سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به برنامه‌هایش برای این تیم، گفت: برنامه‌هایم را به فدراسیون والیبال ارائه کردم. اردوهای بسیار خوبی برای تیم ملی جوانان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی‌ در وهله اول، ارتقای تکنیکی بازیکنان است. سپس به دنبال آن هستیم که با ارتقای تاکتیکی سبک بازی‌ها، در رقابت‌های پیش رو از جمله مسابقات آسیایی و جهانی نتایج خوبی کسب کنیم.

مومنی‌مقدم ضمن تشکر از کادر فنی سابق تیم ملی نوجوانان ادامه داد: از مسعود آرمات و کادرفنی‌اش تشکر می‌کنم که بازیکنان را به این‌ مرحله رساندند و انشاالله ما هم بتوانیم این راه را ادامه دهیم و با پرورش بازیکنان آن‌ها را به درجات بالاتر برسانیم.

استارت تیم ملی جوانان از اواسط فروردین‌ماه

سرمربی تیم‌ملی جوانان در خصوص زمان آغاز تمرینات تیم ملی جوانان، گفت: ان شاا… از اواسط فروردین کار را استارت می‌زنیم. پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (اواخر مردادماه به میزبانی بحرین)، 9 مرحله اردوی آمادگی برگزار خواهیم کرد. طی این اردوها اهداف خاصی را دنبال می‌کنیم تا بازیکنان از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، آمادگی جسمانی و روانی، به سطح مطلوبی برسند تا شاهد اوج عملکردشان در رقابت‌های بحرین باشیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف نیازمند داشتن برنامه‌ریزی مناسبی هستیم. در این بین حمایت فدراسیون نقش بسیار کمک‌کننده‌ای خواهد داشت و اگر مقدماتش فراهم شود، قصد حضور در یک الی دو تورنمنت را هم داریم تا بازیکنان را محک بزنیم. سعی داریم ترکیبی انتخاب کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد تا سال آینده شانس حضور در تیم ملی بزرگسالان را داشته باشند. امیدوارم در انتخاب بازیکنان ملی‌پوش جوان کمترین خطا را داشته باشیم چون تیم ملی جوانان جای شایسته‌ترین‌هاست.

تشریح فاکتورهای اصلی دعوت به اردوی جوانان

وی درباره نحوه دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی جوانان گفت: از سه مجرا بازیکنان را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد. یکی بازیکنانی که در اردوی تیم ملی نوجوانان حضور داشتند و درحال حاضر در رده سنی جوانان هستند؛ بازیکنانی که آزمون خود را پس داده‌اند و می‌توانند در تیم ملی جوانان آینده خوبی داشته باشند. دوم رقابت‌های قهرمانی کشور که به میزبانی کاشان برگزار شد. علیرضا طلوع‌کیان به عنوان نماینده فدراسیون این رقابت‌ها را زیر نظر گرفت و فهرستی از بازیکنان نیز تهیه کرده است. قطعا جلسه‌ای با ایشان برگزار کرده و از فهرست تهیه شده استفاده خواهیم کرد. سوم بازیکنان مستعدی که به دلایل مختلف از جمله مصدومیت کمتر دیده شده‌اند. به دنبال دعوت این سه دسته از بازیکنان به اردوهای تیم ملی جوانان هستیم تا بتوانیم بهترین‌ها را نیز از بین آن‌ها انتخاب کنیم.

دو چالش مومنی‌مقدم در تیم ملی جوانان

مومنی‌مقدم همچنین تاکید کرد در تیم ملی جوانان دو چالش پیش رو دارد: چالش نخست این‌که در مسابقات قهرمانی آسیا حریفان اصلی ما چین، کره و ژاپن هستند که هیچ‌یک از این تیم‌ها در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی تهران حضور نداشتند و همین مسئله کارمان را در تقابل با این تیم‌ها سخت خواهد کرد. چون آنالیزی از این تیم‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: چالش دوم این که در سال‌های گذشته بازیکنان جوان در قالب یک تیم در لیگ برتر شرکت می‌کردند و محک می‌خوردند متاسفانه امسال تعداد بسیار کمی از بازیکنان جوان درگیر لیگ هستند و بخش اعظم این بازیکنان فقط در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان یک مسابقه رسمی شرکت داشته‌اند و درحال حاضر هم اطلاعات خاصی از وضعیت این دسته از بازیکنان نداریم. این‌ها چالش‌های بسیار بزرگ پیش روی ماست که بازیکنان جوان‌مان نسبت به ادوار گذشته هم کم‌تجربه‌تر هستند و هم شناخت چندانی از آن‌ها نداریم.

جام کنفدراسیون آسیا، تدارکاتی جوانان برای قهرمانی قاره کهن

وی درخصوص حضور تیم ملی جوانان در مسابقات AVC کاپ هم گفت: تیم ملی بزرگسالان فرصت حضور در رقابت‌های AVC کاپ را ندارد و به همین منظور مقرر شد تیم ملی جوانان در این رقابت‌ها شرکت کند. قطعا در این رقابت‌ها حضور خواهیم داشت چراکه سبک بازی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها سبک بازی تیم‌های آسیایی و شرق آسیاست و این رقابت‌ها می‌تواند تدارکاتی بسیار خوبی برای تیم ملی جوانان ایران قبل از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین باشد.

بازه زمانی 20 روزه برای معرفی اعضای کادرفنی

مومنی‌مقدم درخصوص انتخاب اعضای کادرفنی تیم ملی جوانان، گفت: هنوز در این خصوص به نتیجه‌گیری نهایی نرسیده‌ایم. فرصت زمانی کوتاهی درخواست کردیم تا با مشورت با دکتر داورزنی و مصطفی کارخانه مدیر فنی تیم‌های ملی، ترکیب عالی اعم از مربیان با تجربه، جوان، با انگیزه و بدون حاشیه انتخاب کنیم. به دنبال انتخاب کادری هستیم که هم از لحاظ شخصیتی و هم از نظر عملکردی در زمره بهترین‌ها باشند تا کار را به خوبی پیش ببریم. انشاا… تا 20 روز آینده اعضای کادرفنی را اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمربی تیم ملی والیبال جوانان تیم ملی والیبال جوانان فدراسیون والیبال والیبال ایران مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان تیم ملی والیبال جوانان مسابقات قهرمانی مدال طلای مسابقات فدراسیون والیبال تیم ملی جوانان سرمربی تیم ملی باشگاهی ایران بازیکنان جوان مومنی مقدم جوانان ایران رقابت ها جوانان آسیا تیم ملی مدال برنز لیگ برتر رده سنی بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، سومین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی (کاوا) از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که خود را برای قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا آماده می‌کند به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کند و در نخستین مسابقه خود به مصاف ترکمنستان می رود.

تیم‌های ملی والیبال افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا و ترکمنستان دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در یک گروه به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم جدول برای مقام قهرمانی و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای مدال برنز مسابقات با هم مسابقه می‌دهند.

نشست هماهنگی این مسابقات امروز (دوشنبه دهم اردیبهشت) به صورت آنلاین برگزار شد و از ایران مسعود یزدان‌پناه به عنوان مسئول برگزاری مسابقات، مرتضی افجه‌ای به عنوان مسئول VIS رقابت‌ها، مهدی احمدی آذر سرپرست تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران و محمد شاهمیری مسئول کمیته داوران آسیای مرکزی در آن شرکت کردند.

همچنین محمد لطیف رئیس منطقه آسیای مرکزی، یعقوب رئیس فدراسیون والیبال پاکستان، نالک‌کا از سری لانکا به عنوان دبیر کاوا و نمایندگانی از تیم‌های شرکت کننده در این نشست حضور داشتند که مسایل فنی مطرح و برنامه مسابقات مشخص شد.

این رقابت‌ها در سالن ۱۰ هزار نفری اسلام‌آباد برگزار می‌شود و برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به وقت محلی قرار زیر است:

شنبه ۲۲ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ ایران – ترکمنستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ سری‌لانکا – قرقیزستان

ساعت ۱۸؛ افغانستان – پاکستان

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ قرقیزستان – ترکمنستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ سری‌لانکا – پاکستان

ساعت ۱۸؛ ایران – افغانستان

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ سری‌لانکا – افغانستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ ایران – قرقیزستان

ساعت ۱۸؛ترکمنستان – پاکستان

روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند.

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ ایران – سری‌لانکا

ساعت ۱۵:۳۰؛ افغانستان – ترکمنستان

ساعت ۱۸؛ قرقیزستان – پاکستان

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت

ساعت ۱۳؛ افغانستان – قرقیزستان

ساعت ۱۵:۳۰؛ ترکمنستان – سری‌لانکا

ساعت ۱۸؛ ایران – پاکستان

جمعه ۲۸ اردیبهشت

ساعت ۱۵؛ دیدار رده‌بندی (تیم سوم جدول – تیم چهارم جدول)

ساعت ۱۷:۳۰؛ دیدار فینال (تیم دوم جدول – تیم اول جدول)

کد خبر 6092260 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان