Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@08:09:35 GMT

عوامل تاثیرگذار قیمت سینی کابل گالوانیزه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۴۵۸

عوامل تاثیرگذار قیمت سینی کابل گالوانیزه چیست؟

سینی کابل گالوانیزه و انواع آن

یکی از پرکاربردترین پوشش ها برای سینی برق، فرایند گالوانیزه کردن سینی ها می باشد. این فرایند از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. با ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی سینی ها، در برابر قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی نامساعد و محیط های خورنده از استحکام و مقاومت کافی برخوردار می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به شرایط آب و هوایی در طول عمر، ماندگاری و دوام این محصول تعیین کننده خواهد بود.

سینی کابل گالوانیزه دارای دو نوع اصلی گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم می باشد. اگر قرار است سیستم مدیریت کابل ما در محیطی با رطوبت معمولی و دور از پاشش آب و یا خورندگی شیمیایی بالا نصب گردد، انتخاب بهینه به لحاظ اقتصادی و قیمت مناسب، استفاده از سینی های برق گالوانیزه سرد می باشد.

محصولات گالوانیزه سرد از ورق گالوانیزه فابریک ( کارخانه ای ) ساخته میشوند و میزان پوشش روی کمتری نسبت به محصولات گالوانیزه گرم دارند. ساختمان های بلند مرتبه، پارکینگ ها، کارخانه ها و مناطق صنعتی با میزان رطوبت معمولی، خواستگاه استفاده از این سیتم مدیریت کابلی هستند.

سینی کابل گالوانیزه گرم عمقی  HDG

در صورتی که رطوبت محیط ما بیش از حد معمول بوده و یا در صنعت ما مواد آلاینده با امکان خوردگی شیمیایی وجود دارد، گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه استفاده از پوشش گالوانیزه گرم عمقی می باشد.

این پوشش گالوانیزه که در حدود 60 تا 80 میکرون ( بسته به ضخامت ورق تولیدی ) می باشد، می توان از سینی های برق ما در برابر خوردگی شیمیایی و زنگ زدگی جلوگیری کند.

محصولات گالوانیزه گرم نسبت به گالوانیزه سرد در حدود 30 تا 40 درصد قیمت بالاتری دارند که مهمترین دلیل آن میزان روی بری بیشتر محصولات گالوانیزه گرم نسبت به گالوانیزه سرد می باشد.

میزان ضخامت روی در ورق های گالوانیزه سرد، بسته به گرید و درجه تولید آن در حدود 15 تا 20 میکرون می باشد که طبیعتا با توجه به میزان روی کمتر قمیت پایین تری نسبت به محصولات گالوانیزه گرم خواهند داشت.

علت تفاوت قیمت سینی کابل در چیست؟

شاید تا به حال این موضوع  برای شما پیش آمده باشد که قصد خرید سینی برق یا دیگر تجهیزات مرتبط مانند ( نردبان کابل، لوله فولادی برق و…) با ورق گالوانیزه را داشته اید، در این مواقع اولین کاری که انجام می دهید از چندین شرکت و یا کارگاه تولید کننده و یا حتی فروشگاه های برق صنعتی استعلام قیمت می نمایید. اما نکته ای که نظر شما را جلب می کند، وجود اختلاف در استعلام قیمت ها توسط شرکت ها در خصوص محصولات می باشد.

اگر هدف شما از همان ابتدا پایین ترین قیمت بازار بوده باشد، بدون توجه به برند محصول و در نظر گرفتن و بررسی محصولات از نظر کیفیت و مشخصات فنی آن را خریداری کرده و فرایند خرید شما در اینجا تمام می شود.

 قیمت تمام شده سینی برق با توجه به کیفیت تولیدی و مواد اولیه

اما در شرایطی که شما مسئول خرید یک شرکت معتبر باشید و یا حتی مقدار کمی اطلاعات در خصوص سینی برق و سایر محصولات برقی داشته باشید، این نکته را  باید مد نظر خود قرار دهید که از نظر کیفیت و مشخصات فنی محصولات را  باید مورد بررسی و سوال قرار دهید.  اولین نکته ای که به ذهن خریداران در خصوص استعلام قیمت ها می رسد، این مسئله است که چرا با توجه یکسان بودن آیتم ها، قیمت های ارائه شده تولید کنندگان و فروشندگان متفاوت می باشد.

پاسخ اینجاست که فروشندگان بازاری و یا تولیدکنندگان نا معتبر از مواد اولیه درجه یک استفاده نمی کنند و یا محصولات را با ضخامت های واقعی تقاضا شده در درخواست خریدار، ارائه نمیکنند که طبیعتا میتواند پروژه ها را با مشکل روبرو نماید.

نحوه محاسبه قیمت تمام شده سینی کابل گالوانیزه گرم

هزینه ورق خام (سیاه و یا روغنی) که سینی ها بدوا از آن ساخته میشوند بعلاوه هزینه گالوانیزاسیون گرم عمقی، قیمت تمام شده محصولات (سینی و نردبان کابل) را مشخص می کند. در محاسبه قیمت گالوانیزه گرم عمقی، قیمت ورق روغنی و سیاه با ضخامت ورق های مختلف را نیز باید مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم.

ورق روغنی نسبت به ورق سیاه از انعطاف بیشتری برخوردار است و قیمت آن هم نسبت به ورق سیاه بیشتر می باشد. ورق سیاه با ضخامت های متنوعی در بازار موجود و متدوال است. در تولید محصولات گالوانیزه گرم شرکت توان گستر، در صورت استفاده از ورق 2 میلی متر از ورق سیاه ST37 استفاده می شود. در صورتی که اگر ضخامت  1.5 میلی متر مد نظر خریداران باشد از ورق روغنی استفاده میگردد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سینی کابل گالوانیزه سرد

همچنین در خصوص محصولات تولید شده نظیر سینی های گالوانیزه سرد، کیفیت ورق تاثیر بسیار زیادی بر محصولات و قیمت محصول می گذارد. هر چقدر ورق استفاده شده در محصول از کیفیت و گرید بالاتری برخوردار باشد، قیمت تمام شده برای تولید کننده بیشتر خواهد بود. این نکته را باید در نظر بگیرید که کیفیت ورق های موجود در بازار بسیار متفاوت می باشد و دارای درجه بندی های مختلف می باشد.

بسیاری از تولید کنندگان نا معتبر و بازاری جهت پایین آوردن قیمت تمام شده از ورق های وارداتی چینی با عیار روی پایین و دارای موج زیاد استفاده می کنند که این محصولات طبیعتا زودتر زنگ زده و در اجرا نیز مشکلاتی را پیش خواهد آورد.

ورق استفاده شده برای تولیدات مجموعه توان گستر جزو با کیفیت ترین ورق های موجود در بازار می باشد. شما می توانید برای خرید سینی برق به همراه اتصالات و تجهیزات جانبی و مشاهده لیست قیمت سینی کابل به وب سایت شرکت توان گستر مراجعه نمایید و با کسب اطلاعات محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

کد خبر 1600852

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محصولات گالوانیزه گرم سینی کابل گالوانیزه گالوانیزه سرد قیمت تمام شده ورق سیاه سینی برق سینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 تورم تولیدکننده، شاخصی است که این افزایش هزینه تولید را برای گروه متنوعی از کالا‌ها در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی نشان می‌دهد. براساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، تورم ماهانه تولید محصولات گاوداری‌های صنعتی در بهمن ماه، ۰.۱ واحد درصد کمتر شده است. البته این کاهش به معنای کمتر شدن قیمت آن‌ها نیست. بلکه نشان می‌دهد از سرعت رشد قیمت‌ها کاسته شده است. البته نرخ سالانه و نقطه‌ای این شاخص رو به افزایش رفته و از مرز ۴۹ درصدی عبور کرده است.

شواهد نشان می‌دهد که «گوساله نر زیر چهارماه» و «گاو تلیسه غیرباردار» و «گاو نر داشتی» بیشترین مقدار تورم تولیدکننده اسفند ۱۴۰۲ را از آن خود کرده اند. در مقابل «شیر» کمترین افزایش هزینه تولید را در این بازه زمانی متحمل شده است. در ادامه به بررسی تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفندماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

سیگنال افزایش قیمت گوشت و مواد لبنی در اسفند ۱۴۰۲

گوشت و لبنیات، یکی از محصولات اساسی تامین کننده پروتئین و مواد مغذی بوده و در سبد مصرفی خانوار نقش اساسی ایفا می‌کند. «گاوداری‌ها» یکی از اصلی‌ترین کانال‌های تامین گوشت و لبنیات مورد استفاده کشور هستند. شواهد نشان می‌دهد که افزایش هزینه تمام شده گاوداری‌های صنعتی می‌تواند منجر به افزایش قیمت بازاری این محصولات شود.

به عبارت دیگر اگر گاوداری‌ها مواد اولیه خود را به قیمت بیشتری تهیه کنند، خریدار نیز محصولات و مواد لبنی را به قیمت بالاتری از بازار تهیه خواهد کرد؛ بنابراین بررسی تورم تولید کننده گاوداری‌های صنعتی کشور دارای اهمیت بوده و سیگنالی در راستای قیمت مصرف کننده مواد لبنی و گوشتی محسوب می‌شود.

آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار حاکی از آن است که تورم ماهانه گوشت در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافته است. در مقابل تورم سالانه و نقطه به نقطه این محصولات بیشتر شده و از مرز ۴۹ درصد عبور کرده است. در ادامه به بررسی تورم تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفند ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

کاهش تورم ماهانه محصولات گاوداری‌های صنعتی

«تورم تولیدکننده»، یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی است که نشان می‌دهد میزان قیمت یک سبد متنوع از یک محصول در یک بازه زمانی مشخص در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی چگونه تغییر کرده است. از این شاخص به عنوان «تورم پیشران» نیز یاد می‌شود. چرا که افزایش هزینه تولید یک محصول می‌تواند منجر به افزایش قیمت عرضه آن به بازار توسط واسطه گران شود.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲، تورم ماهانه محصولات گاوداری‌های صنعتی ۰.۱ واحد درصد کمتر شده و به ۱.۲ واحد درصد رسیده است. باید توجه داشت که این کاهش به معنای کمتر شدن قیمت محصولات لبنی و گوشتی وابسته به گاوداری‌ها نبوده است. بلکه نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت کمتر شده و هزینه تولید محصولات مذکور در اسفند نسبت به بهمن، ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

محصولات گاوداری‌های صنعتی از ۸ گروه تشکیل شده است. این گروه‌ها شامل؛ «گاو تلیسه غیرباردار»، «گاو شیری»، «گاو نر داشتی» گوساله پرواری»، «گاو حذفی شیری وازده»، «گوساله نر زیر ۴ ماه»، «شیر» و «کود» است.

شواهد آماری حاکی از آن است که تورم ماهانه اسفندماه ۱۴۰۲ در «گاو تلیسه غیرباردار» بیشترین میزان خود را به ثبت رسانده است. به بیان دقیق‌تر هزینه تولید گاو تلیسه غیرباردار در اسفندماه ۵.۵ درصد بیشتر از قیمت آن در بهمن ماه بوده است. این رقم در مقایسه با ماه گذشته افزایش ۳.۱ واحد درصدی داشته است.

تولید «شیر» نیز در این ماه کمترین تورم ماهانه پیشران را تجربه کرده و در سطح ۰.۲ درصدی قرار گرفته است. این رقم نسبت به بهمن ماه کاهش ۰.۱ واحد درصدی را به ثبت رسانده است.

افزایش هزینه تولید محصولات گاوی نسبت به اسفند سال قبل

شواهد آماری حاکی از آن است که تورم نقطه به نقطه محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و در سطح ۴۹.۴ درصدی قرار گرفته است. این نرخ نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲ هزینه تولید گوشت و مواد لبنی، ۴۹.۴ درصد بیشتر از این نرخ در فصل مشابه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

از میان ۸ گروه تشکیل دهنده محصولات گاوداری‌های صنعتی، «گاوتلیسه غیرباردار» و «گوساله نر زیر چهارماه»، تورم نقطه‌ای بالغ بر ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده اند. این دو گروه، نهاده اصلی تولید گوشت گاو محسوب می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، احتمال افزایش قیمت گوشت گاو در ماه‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

این نرخ در سایر گروه‌ها کمتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسیده و محصولات «شیری» با ثبت تورم ۲۳.۳ درصدی در اسفند، کمترین مقدار این نرخ را از آن خود کرده است.

تورم سالانه ۶ گروه از محصولات گاوداری‌ها از ۱۰۰ درصد عبور کرد

تورم سالانه تولیدکننده محصولات گاوی نشان می‌دهد، میانگین هزینه تولید ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به همین مقدار در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ چگونه تغییر کرده است. شواهد حاکی از آن است تورم سالانه محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفند امسال ۵۱.۵ درصد بوده است.

«گوساله نر زیر ۴ ماه» با ثبت تورم ۱۴۲.۴ درصدی بیشترین مقدار این نرخ را داشته است. «گاو تلیسه غیرباردار»، «گاو شیری»، «گاو حذفی شیری وازده»، «گوساله پرواری» و «گاو نر داشتی»، ۶ دسته از محصولات تشکیل دهنده گاوداری‌های صنعتی هستند که میانگین تورم سالانه آن‌ها در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به همین رقم در بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰۰ درصد بوده است.

افزایش هزینه تولید این محصولات، سیگنالی در راستای افزایش هزینه فروش محصولات لبنی و گوشتی مربوط به گاوداری‌های صنعتی به بازار می‌دهد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • آشنایی با کابل نسوز
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی