Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه قله قهرمانان ایران اسلامی شهدا هستند، تصریح کرد: ایفای نقش محوری برای ساخت آثار سینمایی برای معرفی شهدا به صورت متمرکز و منطقه‌ای در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه مستقر در سالن برج میلاد تصریح کرد: اگر جامعه‌ای قهرمان واقعی نداشته باشد مجبور است قهرمان پوشالی برای خود درست کند و قهرمانان کاذب و کارتنی که در دنیا مشاهده می‌کنیم به این خاطر است که آن جوامع تهی از قهرمان واقعی شده‌اند در حالی که کشور ما سرشار از قهرمانان واقعی است و این قهرمانان در اسطوره‌ها و تاریخ این سرزمین بوده‌اند و قهرمانانی هم امروز پیش چشم ما زندگی می‌کنند و از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رئیس جمهور با بیان اینکه قله قهرمانان ایران اسلامی، شهدا هستند، افزود: هر یک از شهدا پدیده خاص دوران خود بودند، شهدای مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ترور ایثارگری کردند و همچنین شهدای سال‌های اخیر که شهدای مدافع حرم و یا شهدای سلامت که همگی برای دیگران فداکاری کردند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مردم به فرهنگ ایثار نیاز دارند زیرا اگر مردم به فکر فداکاری در حق هم نباشند دنیا جای زشت و بدی می‌شود. مردم اگر خودخواه بوده و دیگرخواه نشوند زندگی مشکل می‌شود و حسن قهرمانان ایثارگر این است که مردم را به سوی دیگر خواهی و ایثار پیش برده و در این مسیر مشوق و راهنمای آنها هستند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سؤالی در مورد تفاهم‌نامه ساخت آثار سینمایی از زندگی شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران جدید و در دولت مردمی آیت الله رئیسی بنا دارد که نه فقط به صورت متمرکز بلکه به صورت منطقه‌ای، شهدای شاخص را با کمک مردم آن منطقه، مسئولان محلی و بنگاه‌های اقتصادی به ایران و جهان معرفی کند تا همه مردم احساس کنند که در این حرکت رو به تعالی که ملت ایران دارند نقش جدی داشته‌اند و در این راستا به کمک سازمان سینمایی نیاز داریم.
وی افزود: در راستای معرفی شهدای مناطق مختلف گفت‌وگوهایی با رئیس سازمان سینمایی انجام شده اما هنوز تبدیل به یک تفاهم‌نامه جامع ملی نشده است. این موضوع از برنامه‌های مصوب بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در این راستا بنیاد نقش محوری داشته باشد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در هر استان سالانه زندگی یک شخصیت تبدیل به فیلم سینمایی شود، افزود: زندگی برخی شهدا و ایثارگران قابلیت ارائه به صورت سریال دارد و البته با توجه به منابع مالی و فرایند تهیه سریال ساخت آن مدت بیشتری به طول می‌انجامد و البته تلاش بنیاد ارائه آثار فاخر و حرفه‌ای با استانداردهای بین‌المللی است.
دکتر قاضی‌زاده با اشاره به حضور خود در لوکیشن برخی فیلم‌های سینمایی در حوزه دفاع مقدس، گفت: با بعضی از مؤسسات حرفه‌ای در مورد ساخت آثار کیفی و فاخر در حوزه معرفی شهدا گفت‌وگو شده است و البته انعقاد تفاهم‌نامه و شبکه‌سازی به منظور تولید این آثار زمان‌بر است اما بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را رسالت خود دانسته و پیگیری می‌کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد سینما در راستای معرفی شهدا به جامعه گفت: در دوره‌هایی وضعیت سینما مناسب نبوده و سیاه تلقی می‌شد ولیکن خوشبختانه این وضعیت به خصوص در حوزه دفاع مقدس در سال جاری بهبود یافته است. البته اینکه هزینه‌ها و حساسیت‌ها در موضوع دفاع مقدس از سایر موزه‌ها متفاوت است قابل درک است ولی جامعه به معرفی قهرمانان خود نیاز دارد. خوشبختانه در سال جاری تعداد بیشتری از فیلم‌ها با موضوع شهدا و یا دفاع مقدس تولید شده و حرکت رو به جلویی انجام شده و امیدواریم با کمک همه سازمان‌های فرهنگی مرتبط تعداد آثار قابل توجه و بیشتری در مورد شهدا تولید و ارائه شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور جشنواره فیلم فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شهدا دفاع مقدس ساخت آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا مظفر در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور از وظایف ما در برهه کنونی است، گفت: باید تلاش کنیم فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گذشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم و مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

کد خبر 6095152

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور