Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، چندین طرح و پروژه در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، همزمان با هفتمین روز از دهه فجر و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، 2 پروژه در فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود امانی بنی در حاشیه این مراسم اظهارداشت:امروز همزمان با افتتاح سراسری طرح‌های فرودگاهی کشور، ساختمان یگان حفاطت هواپیمایی و محوطه یخ‌زدایی هواپیما در فرودگاه مشهد نیز افتتاح شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی با سه هزار مترمربع و با 400 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد.محوطه یخ‌زدایی هواپیما نیز در مساحت 20 هزار متر مربع و با 270 میلیارد ریال اعتبار امروز افتتاح شد.

روز گذشته در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، بیش از 10 هزار و 400 میلیارد ریال پروژه در فرودگاه‌های سراسر کشور بهره‌برداری شد.

بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره و فضای آموزشی در نیشابور 

کارخانه تولید کنسانتره در نیشابور و فضای آموزشی همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور استاندار خراسان رضوی بهره برداری شد. این کارخانه با بیش از 300 میلیارد تومان هزینه و ظرفیت تولید سالانه بیش از 35 هزار تن کنسانتره به عنوان ماده اولیه تولید فولاد با حضور نظری در نیشابور بهره‌برداری شد.

با گشایش این کارخانه و معدن سنگ مربوط، علاوه بر پیشگیری از خام فروشی سنگ آهن، زنجیره تولید فولاد خراسان رضوی، از معدن تا محصول نهایی تکمیل می‌شود.جلسه بررسی زیرساخت های شهرک صنعتی عطار نیشابور هم  با حضور استاندار خراسان رضوی  برگزارشد.

 همچنین هنرستان  9 کلاسه کاردانش زنده یاد محسن سپهری راد با حضور استاندار بهره برداری شد.این فضای آموزشی به مساحت 2500 متر مربع و اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان با مشارکت مالی محمدیوسف سپهری رادشهروند نیک اندیش نیشابوری به بهره برداری رسید.

چندین طرح عمرانی و خدماتی در تربت حیدریه، بخش رخ، نشتیفان و باخرز به بهره برداری رسید

رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری  تربت حیدریه  از افتتاح اقامتگاه بوم گردی حاج عطا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در شهر نسر بخش رخ خبر داد.

علی محمدی با بیان این مطلب که توسعه اقامتگاه های بوم گردی سبب تقویت فرهنگی محلی، اقتصاد روستایی و بویژه گردشگری می‌شود افزود: اقامتگاه حاج عطا الگویی از معماری قدیمی روستا محسوب می‌شود و ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری این منطقه، نویدبخش توسعه این صنعت و ایجاد درآمد پایدار در آینده برای شهر نسر و منطقه رخ است.

استاندار خراسان رضوی از 2 بیمارستان مشهد بازدید کرد/اختصاص 2680 تخت بستری به بیماران کرونااستاندار خراسان رضوی: هویت ملی با انقلاب اسلامی به مردم ایران برگشتاستاندار خراسان رضوی: قرارگاه مرکزی فعالیت‌های اقتصادی در دهه فجر  راه اندازی می‌شود

محمدی  با اشاره به ویژگی‌‍‌های این طرح بوم‌‌گردی گفت: اقامتگاه بوم گردی حاج عطا نسر با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد ریال توسط  بخش خصوصی در عرصه ای به مساحت 250 متر مربع و زیر بنای 200 متر مربع شامل هفت اتاق در دو طبقه  راه اندازی شده است.

افتتاح 15 طرح در بخش رخ تربت حیدریه

 15 طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه  تربت حیدریه در بخش رخ بهره برداری شد.

علی اکبر صاحبی، بخشدار رخ در مراسم بهره برداری از این طرح‌‌ها اظهارداشت: بهره برداری از سه ساختمان دهیاری در روستاهای پاگدار، قشر باط و احمدآبادخزایی، بهره بردای از آسفالت معابر  روستایی جوادیه، بهره برداری از طرح بهسازی و  آسفالت روستایی شیله گشاد به اسدیه به طول 3 کیلومتر، برق رسانی  به چاه آب شرب روستای احمدآباد خزایی، طرح آبرسانی، افتتاح ساختمان شهرداری، اقامتگاه بومگردی و کلنگ زنی جایگاه پمپ بنزین در شهر نسر،  دو طرح خودکفایی، یک خانه معلول،  2 پروژه آبیاری تحت فشار و لوله گذاری در بخش کشاورزی از جمله طرح‌های ایام دهه فجر امسال در بخش رخ بود.  

وی افزود: در مجموع برای این طرح‌ها  100 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها، توسعه ملی و محرومیت زدایی هزینه شده است.

اهدای تجهیزات به هنرستان علم و صنعت مهندس کاظمی نشتیفان

به مناسبت دهه مبارک فجر و طی مراسمی با حضور مدیریت حوزه تعلیم القرآن نشتیفان، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی این شهر، تجهیزات و ملزومات کارگاه برق به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال از سوی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان به هنرستان علم و صنعت مهندس کاظمی نشتیفان اهدا شد.

جواد رفیعی پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت:یکی از معضلاتی که در هنرستان‌ها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم بحث تجهیزات و ملزومات کارگاه‌ها است که تأمین آن‌ها هزینه بسیار بالایی را می‌طلبد. در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با پیگیری‌های لازم، بخشی از لوازم و تجهیزات کارگاه برق این هنرستان به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال از سوی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان تامین شد.

بهره‌ برداری از اولین کتابخانه‌ سیار باخرز

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، از اولین کتابخانه سیار در باخرز راه اندازی شد.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی خراسان رضوی در این مراسم اظهارداشت:کتابخانه‌های عمومی امروز به یکی از نیازهای جدی هر منطقه تبدیل شده است و باید به سمتی برویم که حداقل هر 25 هزار نفر در کشور دارای یک کتابخانه باشند.

حجت‌  الاسلام سبزیان افزود: امروز کتابخانه‌ های سیار به یکی از مهمترین منابع دسترسی افراد به کتاب تبدیل شده اند‌.در کنار ساخت کتابخانه‌‌ها، باید نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کرد تا شاهد جامعه‌ ای کتابخوان که یکی از خواسته‌‌های مقام معظم رهبری است باشیم.

اولین کتابخانه سیار شهرستان باخرز با اعتبار 3 میلیارد ریال و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان معین اقتصادی شهرستان باخرز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی راه اندازی شد.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی بهره برداری شد بهره برداری بهره برداری میلیارد ریال تربت حیدریه راه اندازی متر مربع دهه فجر بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش قدس خراسان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در همین خصوص اظهار کرد: در پی تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه مشهد_ نیشابور ۱۲ نفر مصدوم شدند.

سید حمید حسینی اظهار کرد: حادثه فوق عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در بزرگراه مشهد_نیشابور رخ داد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور سه دستگاه آمبولانس به صحنه حادثه اعزام شد، ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۱۲ نفر ارزیابی شد.

مدیر مرکز حوادث دانشگاه خاطرنشان کرد: اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان انجام شده و تعداد ۹ مصدوم این حادثه پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شدند.

وی در ادامه از امدادرسانی به هشت مصدوم حادثه واژگونی خودروی ۲۰۶ در محور فیروزه خبر داد و گفت: حادثه فوق امروز در محور فیروزه رخ داد و بلافاصله پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور سه دستگاه آمبولانس به صحنه حادثه اعزام شد.

 حسینی عنوان کرد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه هشت نفر ارزیابی شد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شده و هر هشت مصدوم این حادثه پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شدند.

همچنین در حادثه دیگری در محور مهنه_گناباد یک نفر کشته و یک تن دیگر نیز مصدوم شد.

در همین خصوص رییس اورژانس ۱۱۵ شهرستان مه‌ولات افزود: حادثه واژگونی خودروی پارس که در محور مهنه - گناباد اتفاق افتاد یک کشته و یک مصدوم در پی داشت.

محمدرضا چهلسری با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر ۲۰ محور مهنه - گناباد رخ داد، عنوان کرد: بنابر اعلام مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بلافاصله کارشناسان پایگاه اورژانس جاده‌ای مهنه به محل اعزام و مصدوم حادثه توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) شهر فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات منتقل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست