Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری ایرنا، دور هشتم مذاکرات وین امروز در وین پس از چند روز تنفس از سرگرفته می‌شود. 

علی باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایران نیز که بامداد سه‌شنبه عازم وین شده است، قرار است پس از ورود به وین ظهر امروز به وقت محلی با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با پیشرفت مذاکرات در وین و انجام گفتگوهای فنی مفصل و طولانی به ویژه در دورهای هفتم و هشتم، هیات‌های مذاکره کننده در وین، اوایل هفته گذشته به پایتخت‌ها برگشتند تا در خصوص مسائل باقی مانده به جمع بندی رسیده و تصمیم‌های سیاسی بگیرند.

شنیده‌های خبرنگار ایرنا حاکی از این است که تیم مذاکره کننده کشورمان طی مدت حضور در تهران طی هفته گذشته و جاری، به مشورت مفصل با همه نهادها و مراجع عالی مربوطه در کشور پرداخت. بر اساس این گزارش، در هر چهار حوزه مربوط به رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی، دریافت تضمین‌ها و موضوع هسته‌ای جمع بندی نهایی در هماهنگی کامل با مراجع عالی کشور به دست آمده است.

یکی از ویژگی‌ها بارز رئیس تیم مذاکره کننده فعلی ایران، در مقایسه با ادوار قبلی مذاکرات، این بوده است که وی با تمامی نهادها صاحب نظر، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر مشورت کرده و دستور کاری مشخص در هماهنگی کامل با مراجع عالی را دنبال می‌کند.  

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران به خبرنگار ایرنا گفته که «تیم کاملا آماده و با دستور کار و برنامه مشخص به وین رفته است».

وی افزود: «این طرف غربی است که باید تصمیم نهایی خود را بگیرد و فرصت به دست آمده را از دست ندهد.»

مذاکرات وین امروز در حالی از سرگرفته می‌شود که اخبار رسانه‌های آمریکایی حاکی از این است که رابرت مالی، قرار است روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره به منظور توضیح درباره مذاکرات وین حضور یابد. 

به نظر می‌رسد که اختلافات داخلی در آمریکا، آن هم با گذشته حدود ۱۰ روز از تنفس فعلی و در دقیقه ۹۰، پای مذاکره کننده ارشد این کشور را به مجلس سنا کشانده است. تنظیم جلسه در کنگره، آن هم یک روز پس از سرگیری گفتگوها در وینِ، به صراحت نشان می‌دهد که طرف آمریکایی هنوز نتوانسته است به جمع‌بندی نهایی برسد و کماکان مشغول بحث و بررسی است.

منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: «ما هنوز منتظر هستیم که آمریکا تصمیم سیاسی خود را بگیرد.»

برچسب‌ها برجام مجلس سنا انریکه مورا علی باقری ایالات متحده آمریکا مذاکرات وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام مجلس سنا انریکه مورا برجام مجلس سنا انریکه مورا علی باقری ایالات متحده آمریکا مذاکرات وین تیم مذاکره کننده مذاکرات وین جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

قرارداد حدود ۱۱ بازیکن پرسپولیس در پایان فصل به پایان خواهد رسید و این موضوع نگرانی هواداران این تیم را برای تمدید قرارداد این بازیکنان فراهم کرده است. در پی انتشار اخباری در این خصوص، مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد مذاکره برای تمدید قرارداد با برخی از بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود این هفته آغاز خواهد شد.

در این بین، اما موضوع عجیبی وجود دارد و آن اینکه رضا درویش با نظر چه کسی روند مذاکره برای تمدید قرارداد‌ها را انجام می‌دهد؟ وقتی هنوز تکلیف سرمربی فصل بعد مشخص نیست چرا و با چه ادله‌ای با بازیکنان برای تمدید قرارداد مذاکره می‌شود؟ چه کسی تصمیم می‌گیرد که قرارداد کدام بازیکن تمدید شود یا به کدام بازیکن براب فصل بعد نیاز نیست؟ اگر ملاک مذاکرات برای تمدید قرارداد، نظر اوسمار ویرا باشد که قرارداد فعلی او تا پایان فصل با پرسپولیس اعتبار دارد و هنوز مشخص نیست او فصل آینده روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. اگر قرارداد بازیکنی تمدید شد و مربی احتمالی فصل آینده (کسی به جز اوسمار ویرا) اعلام کرد بازیکنان تمدید شده را نمی‌خواهد تکلیف چیست؟

به نظر می‌رسد این اقدام رضا درویش (مذاکره برای تمدید قرارداد با چند بازیکن) اگر صحت داشته باشد و صوری نباشد برای کم کردن فشار فضای هواداری خواهد بود و گرنه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد در شرایطی که هنوز تکلیف سرمربی فصل بعد مشخص نیست، قرارداد بازیکنی تمدید شود! البته در این بین یک احتمال هم وجود دارد و آن اینکه مسئولان فعلی پرسپولیس برای سپردن نیمکت تیم خود به ویرا برای فصل آینده به قطعیت رسیده‌اند، اما آن را بنا به دلایلی رسانه‌ای نمی‌کنند!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی ها مشخص شد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند