Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان -مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی ازاین بندر نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدحسینی گفت: از ابتدای سال تا کنون عملیات تخلیه و بارگیری نیز ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است و تا کنون بیش از دو میلیون تن کالا دراین بندرتخلیه و بارگیری شد ه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این مدت نیز صادرات کالا‌های غیر نفتی ۲۳ درصد و کالا‌های نفتی ۸۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: روزانه ۲۰ شناور در بندرشهید باهنر تخلیه و بارگیری می‌شوند و حدود ۲ هزار ملوان د ر این بندر مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر صادرات شامل کالا‌های یخچالی، میوه و سبزیجات، فرآورده‌های لبنی و محصولات ساختمانی است.

محمد حسینی گفت: در این مدت نیز ترانزیت کالا‌های کانتینری به کشور‌های آسیای میانه ۶۵ درصد افزایش داشته است.

در بندرشهید باهنر به طور میانگین روزانه ۸ هزار تن کالا از بیست شناور و کشتی تخلیه و بارگیری می‌شود.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر خبر داد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر ۲۲ درصد افزایش یافته است.

بندر چند منظوره شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناور‌ها تا ظرفیت ۴۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا افزایش یافته تخلیه و بارگیری درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!