Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک ایام‌الله فجر و روز نیروی هوایی ارتش، اظهار کرد: اگر خبرسازی سریع وجود نداشته باشد قطعا شبکه‌های معاند بهره‌برداری را از اخبار خواهند کرد و خبر دقیق به مردم نمی‌رسد، لذا ارسال دقیق اخبار از طریق رسانه‌های استان در خدمات حرفه‌ای رسانه‌ای موثر واقع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از خبرنگاران می خواهیم که به عنوان خبرنگار در بحران ثبت‌نام کنند(خبرنگار بحرانی)  تا در مواقع ضروری برای اطلاع‌رسانی بهتر حوادث به مناطق اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تعداد پایگاه‌های این جمعیت را در مجموع‌ ۳۱ پایگاه (۱۵ پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه بین شهری) اعلام کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین هلال احمر و استانداری، هفت پایگاه جاده‌ای هلال احمر در استان راه‌اندازی خواهد شد که ۲ پایگاه از آن در شهرستان جوانرود و پاوه در حال اجرایی است و عملیات اجرایی ۵ پایگاه دیگر نیز در سال آینده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد:از ابتدای امسال تاکنون با ۷۴۲ تیم عملیاتی در ۶۶۸ حادثه حضور داشته‌ایم که در مجموع  به بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ حادثه دیده امدادرسانی شده است.

به گفته معتمدی، ۴۲۷ مورد از این تعداد حوادث جاده‌ای، ۱۱۲ مورد حوادث کوهستان، هشت مورد حوادث آتش‌سوزی جنگل و مرتع و ۵۵ مورد حوادث برف و کولاک بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات در جمعیت هلال احمر داوطلبانه است، افزود: امسال ۳۸ کاروان سلامت با حضور ۱۹۲ داوطلب به مناطق محروم اعزام شده که به حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر را  خدمات‌رسانی کرده‌اند و ۲ هزار و ۹۶۱ مورد اهدا خون نیز توسط اعضا و داوطلبان هلال احمر انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه به راه‌اندازی ۳۲۹ خانه هلال در روستاهای اقماری استان اشاره کرد و افزود: مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات هلال احمر برای حوادث احتمالی در خانه‌های هلال وجود دارد که علاوه بر توزیع امکانات در شرایط بحران، محلی برای آموزش افراد روستا در زمینه کمک‌های امدادی نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه فرزین معتمدی پایگاه هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، حمیل در اسلام آباد غرب، اسلام آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سر فیروزآباد سریعاً تیم‌های عملیاتی به مناطق فوق اعزام شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی بارش‌های اخیر، افزود: در این عملیات با ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و آمبولانس، ۱۰ دستگاه کف کش و موتور آب بکارگیری شده امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اضافه کرد: در این عملیات به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدا پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو، موکت و چادر ارائه شد.

محمدی خاطر نشان کرد: تخلیه آب در ۲۵ منزل مسکونی با استفاده از دستگاه کف کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر این استان در بارندگی‌های اخیر شهرستان‌های استان کرمانشاه بوده و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی بوده و هم استانی‌های کرمانشاهی در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس برقرار کنند.

کد خبر 6096907

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه