Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای اخیر سیب زمینی در مغازه های خارج از میادین کرج با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود و بعضا به گفته مردم به ۲۰ هزار تومان هم رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها سیب زمینی هم از خاک گرانی سبز شده است، محصولی که امسال با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد اما امروز به کیلویی ۱۳ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته سیب زمینی در مغازه های خارج از میادین هم گرانتر به فروش می رسد و فروشنده آن را با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می کنند در حالی که پیش از این ۶ هزار تومان می خریدند.    یک مغازه دار به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ پیش از این سیب زمینی ۶ هزار تومانی را با قیمت ۹ هزار تومان به مردم می فروختیم اما امروز مردم به واسطه تورم این محصول از خرید آن سر باز می زنند.    یک شهروند ساکن کرج به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ متاسفانه سیب زمینی با قیمت های بسیار نازل خریداری و با نرخ بالاتر به مردم عرضه می شود در نتیجه باید جلوی دلال ها و سوءاستفاده ها گرفته شود.    با چرخی در بازار می توان به این نتیجه رسید که سیب زمینی فراوان است اما قیمت ها واقعی نیستند، در حالی که باید نرخ واقعی قیمت ها ۷ هزار تومان باشد با قیمت های بیشتری به دست مصرف کننده می رسد.    چند روزی است که خبر از توزیع سیب زمینی با نرخ دولتی داده می شود اما نرخ ها متفاوت بوده و خبری از توزیع سیب زمینی دولتی هم نیست و مردم هم می گویند سیب زمینی ۱۰ هزار تومانی وجود ندارد.    با توجه به اینکه سیب زمینی تولید داخل کشور است و نیاز به وارات ندارد باید دولت مستقیما از کشاورز محصول را تضمینی خریداری کند تا مردم ناچار به خرید سیب زمینی ۱۵ الی ۲۰ هزار تومانی نباشند.    به نظر می رسد اگر تدبیری برای موجودی انبارها اندیشیده نشود فراوانی سیب زمینی به کمبود و افزایش قیمت ها منجر خواهد شد و شرایط معیشت را برای مردم سخت تر از وضعیت موجود خواهد کرد.    بدون شک با یک برنامه ریزی مناسب و نظارت دقیق تر می توان نرخ سیب زمینی را به جایگاه واقعی خود رساند و شهروندان را از بلاتکلیفی قیمت ها و فروشنده ها را از گلایه های مردمی نجات داد.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار تومان سیب زمینی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی 8 تیم برتر این مسابقات انتخاب و معرفی شدند. طی دیروز و امروز 8 بازی از جام حذفی برگزار شد که فوتبال های جذابی بود و در نهایت برنده‌ها توانستند در جمه 8 تیم برتر مسابقات قرار بگیرند.

مس رفسنجان، چادرملو اردکان، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان اصفهان 8 تیمی هستند که بازی‌های این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتند و جواز حضور در یک چهارم نهایی را از آن خود کردند.

در جمع 8 تیم برتر جام حذفی تنها یک تیم لیگ یکی حضور دارد و مابقی از لیگ برتر هستند. چادرملو اردکان که یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر هم هست، در مرحله اول فولاد خوزستان را شکست داد و امروز از سد مس کرمان گذشت تا به جمع 8 تیم برتر مسابقات برسد.

نکته قابل توجه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی غیبت استقلال و پرسپولیس است. دو تیم بزرگ و پرافتخار فوتبال ایران حالا در جام حذفی حضور ندارند و برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کنند. استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی مغلوب مس رفسنجان شد و پرسپولیس هم امروز در ضربات پنالتی به آلومینیوم اراک باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

حالا 8 تیم باقیمانده در جام حذفی شانس خود را برای رسیدن به فینال و قهرمانی در این تورنمنت امتحان می‌کنند. تیم‌هایی که در انتظار قرعه خود در دور بعدی مسابقات هستند و باید دید کدام تیم‌ها با هم روبه‌رو خواهند شد.

دیگر خبرها

  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • قلک پورشه خالی شد
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها