Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی آبادان، جواد اسلامی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی آبادان با بیان اینکه هر جایی بن بست بوده است، بسیج با ورود خود توانسته مشکلات را حل کند، افزود: کار ما در دفتر تخصصی بسیج تجار، پر کردن شکاف بین مردم و نظام در حوزه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افتتاح دفاتر بسیج تجار در نقاط مختلف کشور، گفت: این دفاتر با یک رییس، دبیر و شورای هفت نفره تشکیل می‌شود و بحث‌های حفاظتی مانند دوتابعیتی نبودن اعضا نیز مد نظر است.

اسلامی بیان کرد: اکنون که در جنگ اقتصادی قرار داریم نیازمند رزمایش اقتصادی در کشور هستیم و کاری که دفاتر بسیج تجار می‌توانند انجام دهند هماهنگی و همدلی بین بسیج و اتاق‌های بازرگانی برای حل مسایل اقتصادی است.

بسیج، ظرفیت مهم انقلاب است

مسوول دفتر بسیج شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، و مدافعان حرم، با بیان اینکه بسیج تجار بر اساس تفاهمنامه بسیج اصناف و اتاق ایران در سال ۱۳۹۵ تشکیل شد بسیج را یک ظرفیت مهم برای انقلاب بیان کرد و گفت: ساختار و تشکیلات بسیج، ماهیت انقلابی دارد و این نهاد مقدس در هر دستگاهی برای خدمت به مردم کشور آماده است.

علی درویش ادامه داد: مسوول بسیج نه در عرض، که باید در کنار و در طول خدمات رییس دستگاه قرار داشته باشد تا هم افزایی صورت گیرد.

وی افزود: در وضعیت خاص اقتصادی کنونی، در تجارت و تولید مشکلاتی وجود دارد که باید در کنار هم و با روحیه جهادی و بسیجی آنها را برطرف کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز گفت: وظیفه ما خدمت است و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها بتوانیم مشکلات تجار و بازرگانان را حل کنیم.

اسداله کردزنگنه بیان کرد: بسیج ظرفیت های مهمی دارد که در حوزه صادرات و واردات به کمک بخش خصوصی می‌آید و ما از حضور آنها در کنار فعالان اقتصادی امنیت خاطر خواهیم داشت.

مسوول بسیج تجار و فعالان اقتصادی آبادان با بیان اینکه شرایط امروز می‌طلبد که کارها با انسجام بیشتری و بسیجی‌وار دنبال شود، ادامه داد: هر کسی برای نظام و انقلاب کار کند بسیجی است؛ عضو بسیج بودن و کارت بسیجی داشتن فرع است؛ باید با کار انقلابی و دغدغه‌مندی، گره کار مردم را حل کنیم.

در این آیین با حضور دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور ،مسوول بسیج اتاق ایران و مسوول سازمان بسیج اصناف بازاریان و جمعی از فعالان اقتصادی خوزستان ، دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی آبادان در محل این اتاق گشایش یافت.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات آبادان سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات آبادان اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات آبادان سازمان بسیج مستضعفان بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان