Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:27:49 GMT

۳۸ کاروان سلامت به مناطق محروم کرمانشاه اعزام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۲۶۳۸

۳۸ کاروان سلامت به مناطق محروم کرمانشاه اعزام شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین معتمدی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری هلال احمر که در سالن جلسات هلال احمر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با استانداری کرمانشاه، تعداد خانه‌های هلال در روستاهای اقماری کرمانشاه به ۳۲۹ مورد رسید.

وی افزود: تعداد استاندارد خانه‌های هلال بر اساس شاخص کشوری حدود ۲۰۰ مورد است که این عدد در استان کرمانشاه با همکاری استانداری کرمانشاه به ۳۲۹ خانه هلال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت احداث خانه‌های هلال به ویژه در مناطق روستایی، تصریح کرد: خانه هلال اتاقک کوچکی است که از مجموعه امکانات مورد نیاز امدادی در روستاهای اقماری برای ارزیابی حوادث در مواقع بحران و در نزدیک‌ترین محل برای هر روستا احداث شده است و در زمان حادثه تجهیزات چادر و پتو و دیگر امکانات هلال احمر به صورت محدود در آنها وجود دارد.

معتمدی ادامه داد: در روستاها در خانه‌های هلال آموزش امدادی، کمک‌های اولیه و افزایش تاب‌آوری در بحران به مردم داده می‌شود که بهترین عملکرد را در صورت وقوع بحران در زمان اولیه انجام دهند، در مواقعی که طرح ویزیت رایگان برای روستاییان در نظر گرفته شود در خانه‌های هلال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط هلال احمر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری، افزود: ۶۶۸ مورد حادثه در استان کرمانشاه رخ داده که از این تعداد ۴۲۷ حادثه جاده‌ای، ۱۱۲ حادثه کوهستان، هشت مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع و ۵۵ مورد برف و کولاک بوده و ۲۹ مورد مراجعه حضوری به پایگاه نیز گزارش شده است.

معتمدی خاطرنشان کرد: ۱۶ پایگاه بین شهری و ۱۵ پایگاه شهری هلال احمر وجود دارد که خدمات جاده‌ای شهری و غیر شهری را انجام می‌دهد در خصوص ارزیابی زلزله نیز ۲ مورد اعزام تیم ارزیاب به محل حادثه از طریق هلال احمر صورت گرفته که وظیفه ارزیابی و اطلاع‌رسانی حادثه را بر عهده دارند.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه بیان کرد: پنج مورد سیل و غرق‌شدگی که سیل شامل آبگرفتگی منازل و غرق‌شدگی که در تابستان سال جاری در سدهای استان کرمانشاه رخ داد، گزارش شدند، ۱۰ هزار و ۹۰۲ مورد امداد شهری صورت گرفته که هشت هزار و ۹۴۷ نفر در برف دچار مشکل شده بودند و یکهزار و ۲۹۵ نفر در حوادث جاده‌ای و ۶۷ نفر نیز از خدمات حضوری هلال احمر استفاده کردند.

وی با اشاره به تعداد افراد حادثه دیده‌ای که از هلال احمر خدمات دریافت کردند، افزود: ۱۸۰ نفر در کوهستان، ۳۳۶ نفر در آبگرفتگی منازل از کمک‌های هلال احمر بهره‌مند شدند و همچنین ۶۳ نفر در عملیات شهری خدمات از نیروهای هلال احمر دریافت کرده‌اند.

معتمدی گفت: مجموع کل افراد اسکان یافته توسط جمعیت هلال احمر کرمانشاه ۴۸۶ نفر بوده است و در بخش امداد هوایی نیز ۲۹ سورتی پرواز انجام شده که طی آن ۶ نفر حادثه دیده انتقال داده شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: در برف و کولاک اخیر نیز ۲ مادر باردار از روستاهای توابع دالاهو با سلامت کامل به بیمارستان انتقال یافتند.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه در خصوص مواد غذایی ارسال شده در برف و کولاک اخیراً در استان کرمانشاه، افزود: ۶ تن مواد غذایی با بالگرد به روستاهایی که تمام راه‌های آن‌ها مسدود شده بود از طریق امداد هوایی انتقال داده شد، ۷۴۲ تیم اعزام شدند.

وی با اشاره به تأمین مواد غذایی مناطق که دچار برف و کولاک شده بودند افزود: شارژ انبارهای هلال احمر کاهش یافته است و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته کم شده و تمهیداتی اندیشیده شده تا میزان شارژ انبارها به حالت اول برگردد.

معتمدی به حمایت هلال احمر از مناطق محروم اشاره کرد و افزود: ۳۸ کاروان سلامت به مناطق محروم اعزام شده و چهار هزار و ۷۰۰ بهره‌بر از خدمات هلال احمر استفاده کردند که ارزش ریالی این خدمات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی نیز انجام شده است.

وی افزود: از اردیبهشت سال جاری تاکنون چهار میلیارد تومان بودجه دریافت شده است که از مبالغ ۲۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای تقبل هزینه درمانی نیازمندان و تا سقف ۷۰ درصد هزینه درمان به حساب آنها واریز می‌شود، در هیچیک از بیمارستان‌های استان کرمانشاه، بیماری با عنوان عدم تمکن مالی برای بستری در بیمارستان به مشکل بر نخورده است.

معتمدی به کمک‌های خیرین اشاره کرد و افزود: به همت خیرین کرمانشاه، بانک امانات تجهیزات پزشکی در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه تجهیز شده‌اند، و در حال حاضر برای کاهش میزان بستری بیماران نیازمند به اکسیژن از طریق کمک‌های خیرین کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز به صورت امانی و با دستور پزشک به بیمار داده می‌شود که آمار بستری در بیمارستان‌ها کم شود، در مواردی که خیرین کپسول اکسیژن را خریداری کرده‌اند بعد از اهدا به هلال احمر نیز می‌توانند در خصوص مصرف کپسول‌ها و استفاده بیماران پیگیری کنند.

معتمدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره پویش همدلی و طرح مواسات افزود: ۵ مرحله توزیع بسته معیشتی به ارزش کلی ۳ میلیارد تومان انجام شده است که در هر بسته به میزان ۵۰۰ هزار تومان اقلام معیشتی با حفظ کرامت به افراد نیازمند اهدا شده است.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه از اجرای طرح‌های ایران یاران جوان گفت و افزود: در پنج شهرستان کنگاور، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، صحنه و گیلان‌غرب امدادگران در تلقیح واکسن برای پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت کردند.

وی با اشاره به طرح قرار مهربانی و اهدای خون افزود: فردا ۲۰ بهمن‌ماه در سازمان انتقال خون مراسم ملبس شدن به کاور امداد و نجات انجام می‌شود، از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲ هزار و ۹۶۱ نفر در مراحل مختلف خون اهدا کردند.

معتمدی در خصوص آموزش‌های انجام شده توسط هلال احمر افزود: ۲۰ دوره ضمن خدمت برای کارکنان مرکز جامع علمی کاربردی انجام شده و مجوز تزریقات و پانسمان به آن‌ها داده شده که البته این مجوز به منزله استفاده در مطب و یا مکان‌های مجاز تزریقات نیست بلکه برای افزایش مهارت هر فرد در منزل خودش است، نیروهای مسلح نیز قبل از اعزام به خدمت سربازی توسط مربیان هلال احمر آموزش می‌بینند که در این زمینه هلال احمر استان کرمانشاه رتبه برتر کشوری را دریافت کرده است.

وی در خصوص زمان اعزام نیرو به مناطق حادثه دیده افزود: زمان شاخص کشوری ۱۵ دقیقه برای رسیدن نیروی هلال احمر به مناطق حادثه دیده است که در استان کرمانشاه این زمان حدود ۱۲ دقیقه بوده و با احداث ۷ پایگاه دیگر این زمان تا ۸ دقیقه کاهش می‌یابد.

کد خبر 5420198

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه جمعیت هلال احمر کرمانشاه کاروان سلامت دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا گرگان افتتاح طرح عمرانی عکس استانها بارش برف ایلام هلال احمر کرمانشاه مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه خانه های هلال برف و کولاک حادثه دیده انجام شده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت