Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:55:02 GMT

جمع‌آوری ۱۶۲۰ قلاده سگ بلاصاحب در اراک

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۲۶۸۷

جمع‌آوری ۱۶۲۰ قلاده سگ بلاصاحب در اراک

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از جمع آوری ۱۶۲۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر طی یک سال اخیر خبر داد و اظهار کرد:  براساس آمار موجود، جمع آوری سگ‌های بلاصاحب نسبت به سال قبل، ۴۰ درصد افزایش داشته به طوری که طی یک سال گذشته ۱۶۲۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر زنده گیری شده و به پناه‌گاه حیات شهرداری منتقل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: در راستای مبارزه با افزایش جمعیت جوندگان و حیوانات ناقل بیماری مانند موش‌ها، طی شش ماه گذشته ۵۹۸ کیلوگرم سم در سطح شهر طعمه‌ریزی شده که جمع سالانه آن به بیش از یک تُن و ۲۸۰ کیلوگرم می‌رسد. 

فدوی نصب باکس‌های جدید جمع آوری زباله در سطح شهر را یک نیاز اساسی دانست و گفت: درحال حاضر طی یک دهه گذشته بسیاری از باکس‌های جمع آوری زباله دچار فرسودگی شدند که تعویض آن‌ها با باکس‌های جدید یک امر کاملا طبیعی است، بنابراین در ماه‌های گذشته پیگیری و نصب پانصد عدد باکس جمع آوری زباله انجام شده و این روند با هدف نصب یک هزار باکس جدید دیگر ادامه خواهد یافت تا رضایت حداکثری شهروندان حاصل گردد. 

 صرفه‌جویی هزینه‌ای یک میلیاردی با نصب باکس‌های جدید جمع‌آوری زباله

وی با اشاره به اینکه نظافت و رُفت و روب معابر سطح شهر اصلی‌ترین وظیفه این سازمان است، گفت: نیروهای اجرایی و خدماتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک روزانه بیش از 7 میلیون و ۳۷۶ هزار متر مربع از معابر سطح شهر را نظافت می‌کنند که این امر همواره مدیون زحمات پاکبانان است. 

فدوی ادامه داد: ۴۲ دستگاه خودروی مکانیزه جمع آوری زباله، بلوار شور و واتر جت نیز سایر مسوولیت‌های نظافتی شهر را برعهده دارند که با طراحی «نرم افزار پاکبان» توسط عوامل فنی سازمان مدیریت پسماند همواره عملکرد آن‌ها به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد و برخلاف سنوات گذشته، درحال حاضر با نصب جی پی اس بر روی تمامی خودروهای سازمان، نظارت به عالی‌ترین درجه ممکن رسیده که حتی در سایر شهرداری‌های کشور بسیار کم نظیر است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تاکید کرد: علاوه بر خرید و نصب باکس‌های جدید جمع‌آوری زباله، ساخت و نصب پَنِل های نگهدارنده این باکس‌ها توسط سازمان مدیریت پسماند درحال انجام است و تا امروز ۸۷۰ عدد از این پَنِل های ساخته شده، نصب شدند که حداقل صرفه‌جویی هزینه‌ای یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومانی را در پی داشته است. 

فدوی گفت: بازنگری و به روز رسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهر اراک درحال انجام است و درحال حاضر نیز پروژه کاشت پنج هزار نهال درخت در سایت دفع و پردازش شهرداری آغاز شده که تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سازمان مدیریت پسماند جمع آوری زباله باکس های جدید باکس ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان

آفتاب‌‌نیوز :

در سال ۱۴۰۱ وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود .

زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل بهسازی شده است. 

 

 

دیگر خبرها

  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • پاکسازی حاشیه پلیس راه رزن از زباله
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه