Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، موسی شمسایی دوشنبه شب در نشست کارگروه پسماند شهرستان تفت افزود: گودهای زباله به واسطه تأثیری که بر سلامتی مردم دارند از اولویت های محیط زیست است.

وی ادامه داد: تکثیر حشرات موذی و انتقال بیماری توسط آنها، آلودگی آب و خاک از معضلات گودهای زباله است و متأسفانه بر اثر سوزاندن این گودها هوا نیز آلوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس محیط زیست تفت تجمع سگ های ولگرد در اطراف گودهای زباله را معضل دیگر زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: دلیل انقراض برخی از گونه های جانوری همین سگ های ولگرد هستند.

وی تصریح کرد: کوهستان شیرکوه به دلیل تنوع پوشش گیاهی و گونه های جانوری و سفره های آب زیر زمینی بسیار مهم است و چنانچه آلوده شود سلامتی کل مردم منطقه را تهدید می کند.

شمسایی انتقال گود زباله ده بالا و طزرجان را ضروری خواند و افزود: وجود این گود زباله در قلب پناهگاه حیات وحش شیرکوه نادرست بود که خوشبختانه با همراهی مسوولان منتقل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری تفت هم در این نشست گفت: با توجه به ضرورت سلامتی مردم، مطالعه طرح جامع پسماند شهرستان حداکثر تا پایان ماه آغاز شود و در زمینه انعقاد قرارداد با مشاور اقدامات لازم صورت گیرد.

محمد دهشیری افزود: در نشستی با حضور بخشداران و شهرداران شهرستان با مشاور طرح درخواست ها  به صورت دقیق مطرح شود تا مشاور هرچه سریع تر کار مطالعاتی اش را آغاز کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد تخریب محیط زیست تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد تخریب محیط زیست تفت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد