Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، با بستری ۶۸ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته هم اکنون ۲۰۶ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و متاسفانه یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان شمالی فوت شد.

واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دز سوم آن ها فرا رسیده سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌توجهی به واکسیناسیون و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند، روند کاهشی تلفات را معکوس کند و بار دیگر وضعیت قرمز را به نقشه کرونا بازگرداند.

هم اکنون طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، ۵ شهر خراسان شمالی در وضعیت نارنجی و ۳ شهر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا در خراسان شمالی واکسیناسیون در خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور

حمد جعفرزاده از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگ‌های دارای مالک صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه سگ‌های ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگ‌ها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می‌یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان‌هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی‌ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور