Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز سیدجواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها اظهارکرد: درصد بسیار زیادی از مبتلایان به کرونا با علائم خفیف و علائمی شبیه به سرماخوردگی هستند که نیاز به اقدامات اختصاصی ندارند و با درمان های عمومی بهبود پیدا می‌کنند.

وی گفت: اما به دلیل قدرت سرایت پذیری بالای این بیماری، به سرعت افراد خانواده و جامعه را درگیر می‌کند و به طور حتم با افزایش مبتلایان، شاهد افزایش موارد بستری نیز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی و پروتکل ها به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع بالای سویه جدید ویروس، افزود: احساس تنگی نفس، تب بالا، کاهش سطح هوشیاری و کاهش درصد اشباع اکسیژن خون ازجمله علائم خطری هستند که فرد باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

پورنقی شناخت علائم خطر و مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: بیماران دارای علائم شدید باید درمان های اختصاصی دریافت کنند و مبتلایان با علائم خفیف و حال عمومی نسبتا مناسب نیازی به مراجعه به اورژانس ندارند.

وی تاکید کرد: باید با مراقبت و رعایت موازین بهداشتی ضرب آهنگ شیوع بیماری را کند کنیم چرا که افزایش ناگهانی مبتلایان باعث افزایش بار در مراکز درمانی می شود و ممکن است کادر درمان با امکانات محدود به ارائه خدمات مطلوب نرسند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در سوی جدید، کودکان نسبت به سوی دلتا بیشتر درگیر این بیماری می شوند، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا در استان کودکان هستند که در مواردی نیاز به بستری هم پیدا می‌کنند.

وی تکمیل واکسیناسیون را یکی از راه‌های پیشگیری از این بیماری برشمرد و عنوان کرد: افراد در صورت نداشتن علائم می‌توانند به مراکز تجمیعی و پایگاه‌های سلامت در سراسر استان مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا در خراسان شمالی افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون