Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یک تحقیق سازمان جهانی بهداشت در ۱۲۹ کشور نشان می‌دهد که اختلال در خدمات پایه بهداشتی مانند برنامه‌های واکسیناسیون و درمان بیماری‌هایی مانند ایدز در ۹۲ درصد این کشورها شده است.

این تحقیق که در ماه‌های نوامبر-دسامبر ۲۰۲۱ انجام شده است، نشان داد که این خدمات «به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند» و نسبت به بررسی قبلی در اوائل  ۲۰۲۱ «بهبودی چندانی» در آنها مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «نتایج این بررسی نشان‌دهنده اهمیت اقدام فوری برای حل چالش‌های عمده نظام‌های بهداشتی، بازیابی خدمات بهداشتی و کاستن از تاثیر پاندمی کرونا است.»

در واقع،  بر اساس این تحقیق، مراقبت‌های اضطراری که شامل خدمات آمبولانس و مراقبت اورژانس می‌شوند، در ۳۶ درصد کشورها دچار اختلال شده‌اند، در حالیکه درتحقیق اوائل سال ۲۰۲۱ این میزان ۲۹ درصد و در نخستین بررسی در سال ۲۰۲۰ این رقم ۲۱ درصد بود.

عمل‌های غیر اورژانس مانند تعویض مفصل لگن و زانو در ۵۹ درصد کشورها مختل شده بود و کمبود مراقبت‌های بازتوانی و تسکینی در حدود نیمی از این کشورها گزارش شده است.

این بررسی همزمان با اوج‌گیری موارد کرونا در بسیاری از کشورها در اواخر سال ۲۰۲۱ به خاطر سویه بسیار واگیر اُمیکرون که فشار بیشتری بر بیمارستان‌ها آورد، انجام شده است.

سازمان جهانی بهداشت گستردگی این اختلالات را به «مشکلات از قبل موجود نظام‌های بهداشتی» و کاهش تقاضای افراد برای مراقبت نسبت داده است.

کد خبر 655901 برچسب‌ها كروناويروس سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است