Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@13:27:59 GMT

در جلسه غیر علنی مجلس چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۳۵۴۰

عضو هیئت رئیسه مجلس: وزیرامور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد طرف ایرانی تا اخذ تضمین‌های موثر روند مذاکرات وین را ادامه می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدنظام موسوی ، درخصوص مهمترین محور‌های جلسه غیر علنی وغیر رسمی امروز مجلس که با حضور آقای امیرعبداللهیان وزیرخارجه برگزار شد، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این نشست به ارایه گزارشی از آخرین روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت و مهمترین محور مورد تاکید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران را در این مذاکرات به نمایندگان توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین گفت: آقای امیرعبداللهیان در این جلسه عنوان کرد برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارایه تضمین‌ها ابتدا مقاومت می‌کردند، اما با ادامه تاکیدات هیات ایرانی این مقاومت کمتر شده است.
موسوی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این نشست اعلام کرد در مذاکرات هسته‌ای به دنبال تضمین حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ذاتی از طرف‌های مذاکره کننده هستیم.
وی افزود: به گفته وزیرامور خارجه طرف ایرانی تا اخذ تضمین‌های موثر این روند را ادامه می‌دهد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه وزیر امورخارجه اعلام کرد تضمین‌ها باید به نوعی باشد که بتواند گشایش‌های اقتصادی برای جمهوری اسلامی و به ویژه شرکت‌های ایرانی داشته باشد.
موسوی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه آقای امیرعبداللهیان مطرح کرد این بود که رفع تحریم اشخاص و شرکت‌های ایرانی و نیز تجار ایرانی از مهمترین درخواست‌های هیات ایرانی در مذاکرات بوده است و هیات ایرانی در این زمینه تاکید دارد.
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در این مذاکرات موضوع مشارکت پارلمانی کشور‌های مذاکره کننده در روند مذاکرات و ایجاد زیرساخت حقوقی برای مذاکرات و تصمیمات را ارایه داده است و بر آن پافشاری می‌کند.
آقای موسوی افزود: در این حال عقیده نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه غیرعلنی این بود که ما از روند مذاکرات در چارچوب منافع ملی، سیاست‌های نظام و گشایش اقتصادی برای ملت ایران حمایت می‌کنیم.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی معتقد است که تعهدات فیمابین باید مساوی و گام به گام و تضمین کننده حقوق ملت ایران و گشایش‌های اقتصادی و رفع کامل تحریم‌ها باشد. برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، جلسه غیر علنی ، مذاکرات وین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه غیر علنی مذاکرات وین امور خارجه روند مذاکرات رئیسه مجلس تضمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند