Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:17:12 GMT

مدیریت جهادی، تزریق امید به جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۴۰۹۴

مدیریت جهادی، تزریق امید به جامعه است

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دبیرکل، معاونان و کارکنان مجمع جهانی اهل بیت (ع) به مناسبت دهه فجر به زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی شتافتند. در این مراسم مدیران و کارکنان مجمع با نثار تاج گل، به مقام شامخ امام راحل عظیم الشأن ادای احترام و با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سخنانی در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) نگرش دقیق، جامع و عمیقی را در رابطه با فهم دین به ما عنایت کرد، براساس آن نگاه حداکثری از فهمی که امام نسبت به دین داشت، شأن و جایگاه حکومتی دین ظهور و بروز کرد.

وی تصریح کرد: شاید کسی تصور نمی‌کرد زمانی برسد که دین و اسلام به عنوان یک قدرت جهانی باشد. در زمانی قدرت جهانی به بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شدند و بلوک شرق به واسطه فرهنگ و ادبیات غیرمتقن و پوشالی به زباله دان تاریخ سپرده شد.

نظام جمهوری اسلامی قدرت را در بُعد علمی و نظامی نشان داده است

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه از جمله شئون حکومت و ویژگی‌های حاکمیت اسلامی نشان دادن قدرت اسلام است، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی این قدرت را هم در بُعد علمی و هم نظامی نشان داده است و امروز ایران جزء قدرتمندترین کشورها است که توانسته است با جریان استکبار تقابل کند.

آیت‌الله رمضانی بیان کرد: جغرافیای مقاومت به برکت انقلاب افزایش پیدا کرده است. آنچه را که مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی در حرم مطهر امام راحل فرمودند این بود که راه ما راه امام (ره) است. امروزه دوست و دشمن اقرار کرده است که این شاگرد خلف به بهترین شکل این راه را نشان داده است. ما هم امیدواریم که این فرصت ایجاد شود تا این ادبیات را در جامعه بشری توسعه دهیم.

در بیانیه گام دوم راهبرد ما توسعه همه‌جانبه و مبتنی بر عقلانیت و ارزش‌های دینی باشد

وی با اشاره به پنجمین دهه انقلاب اظهار داشت: در بیانیه گام دوم باید راهبرد ما توسعه همه جانبه و مبتنی بر عقلانیت و ارزش‌های دینی باشد. پیشرفت علم، اخلاق و تحقق عدالت، مبارزه با فساد و در نهایت سبک زندگی اسلامی که نرم‌افزار تمدن نوین اسلامی است از اموری هستند که باید در مسیر آنها گام برداریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور دولت کریمه‌ای است که عقلانیت و معنویت را در سراسر این جهان توسعه می‌دهد. امام راحل نمونه رهبر الهی و سیاسی بوده که رهبری سیاسی ایشان رنگ و بوی الهی داشته است و به معنای واقعی از مصادیق صبغة الله بوده است.

وی ادامه داد: مسئولین باید انقلاب را با شعارها و آرمان‌های استقلال، آزادی و جمهوریت بر مبنای اسلامیت به صورت جهادی مدیریت و به پیش ببرند. مسئولان ما باید بتوانند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی جهاد کنند و الگو برای جامعه جهانی باشند.

ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام برای آزادیخواهان دنیا الگو قرار گرفته است

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام برای آزادیخواهان دنیا الگو قرار گرفته است تصریح کرد: اگر این الگو بودن می‌خواهد استمرار داشته باشد باید رویکرد جهادی در ما احیاء شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان گفت: امام خمینی (ره) همواره با تفکر افراطی و تفریطی تقابل داشت، عقلانیت و اعتدال را به معنای واقعی کلمه دنبال می‌کرد. اگر مسئولین کشور در همین مسیر قرار بگیرند و حیات و زندگی سیاسی و اجتماعی آنان براساس آموزه‌های امام باشد، امید نسبت به پیشرفت را در نظام و انقلاب مشاهده خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: باید امید را به جامعه تزریق کرد و در مقابل کسانی که دنبال ایجاد یأس و فاصله انداختن میان مسئولین و مردم و یا روحانیت و مردم هستند هوشیار بود.

آیت‌الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود، مجمع جهانی اهل بیت (ع) را سکاندار تمشیت امور شیعیان در دنیا عنوان کرد و گفت: مجمع وظیفه دارد تا ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی را که تعقل، تفکر، معنویت و عدالت است در دنیا ترویج بدهد و در برابر کسانی که به دنبال فتنه با نام دین و اهل بیت (ع) هستند بایستد.

باید سیره علمی و عملی امام (ره) را در جامعه پیاده کنیم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: وظیفه ما روز به روز سنگین‌تر می‌شود، باید سیره علمی و عملی امام (ره) را در جامعه پیاده کنیم، امام به بهترین شکل اسلام را در ابعاد مختلف به دنیا معرفی کرده است. باید خیلی مراقب باشیم که آسیب و آفتی به روند رشد انقلاب وارد نشود. اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی رنج دهنده است که باید از جامعه اسلامی برچیده شود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری مجمع جهانی اهل بیت امام خمینی گیلان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری مجمع جهانی اهل بیت انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری مجمع جهانی اهل بیت امام خمینی گیلان دهه فجر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت انقلاب اسلامی امام خمینی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری