Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@01:45:36 GMT

سنوات امسال کارگران چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۴۲۱۱

سنوات امسال کارگران چقدر شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

قانون مصوب ششم اسفند ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی تصریح دارد حداقل عیدی شصت روز حداقل دستمزد روزانه و حداکثر آن، نود روز حداقل حقوق روزانه کارگران است.

با این حساب، حداقل عیدی امسال، ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و حداکثر عیدی، ۷ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان است. این در حالیست که در بسیاری از کارگاه‌ها، سنوات به صورت سالانه پرداخت می‌شود که مبلغ آن، یکماه حقوق کارگران است؛ بنابراین اگر قرار باشد سنوات به همراه عیدی پایان سال پرداخت شود، مبلغ دریافتی کارگران به عنوان عیدی و پاداش، یکماه حقوق به اضافه عیدی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص عیدی کارگران علی خدایی، نایب رییس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار و عضو کارگری شورای عالی کار گفته بود: محاسبه عیدی و سنوات بر اساس میزان کارکرد است. کارگر هر زمان و به هر دلیل وقتی از کارگاه خود منفک می‌شود به همان میزان مستحق دریافت عیدی و سنوات است. حتی اگر در پایان فروردین ماه هم کارگری از کار خارج شود باید عیدی یک ماه محاسبه و به او پرداخت شود.

او با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نوع قرارداد در پرداخت عیدی تاثیری ندارد، تصریح کرده بود: عیدی و سنوات کارگران روزمزد و ساعتی نیز بر اساس حقوق روزانه و ساعتی آن‌ها محاسبه می‌شود.

خدایی در خصوص میزان عیدی کارگران توضیح داده بود: عیدی پایان سال برای هر فرد بر اساس قانون، ۲ برابر حقوق کارگر است، مشروط به اینکه از ۲ برابر حداقل دستمزد مصوب کمتر و از ۳ برابر حداقل بیشتر نباشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کارگر سنوات عیدی کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق