Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@20:27:33 GMT

پوتین دنبال حمله به اوکراین یا اشغال آن نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۴۷۷۱

پوتین دنبال حمله به اوکراین یا اشغال آن نیست

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از بهبود وضعیت سلامتی رجب طیب اردوغان که به ویروس کرونا مبتلا شده است، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تی‌آرتی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در یک کانال تلویزیونی خصوصی گفت: وضعیت رئیس جمهوری ما هر روز بهتر از روز گذشته است، پیش‌بینی پزشکان این است که تا چند روز دیگر نتیجه آزمایش کرونا منفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالین با یادآوری تشکر ناتو از ترکیه بابت اینکه ترکیه تنها کشوری است که می‌تواند با اوکراین و روسیه در خصوص حل بحران دیدار کند، به این مساله اشاره کرد.

کالین همچنین تاکید کرد که پیشنهاد رئیس جمهوری اردوغان برای گردهم آوردن ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بسیار حیاتی است.

به گفته این مقام ترکیه، اردوغان نقش مهمی در برگزاری نشست بین دو رئیس‌جمهوری ایفا خواهد کرد. سفر اردوغان به اوکراین در مرحله حساسی انجام گرفت و از استقبال کی‌یف و ناتو برخوردار شد.

کالین همچنین تصریح کرد که اسرائیل شروع به برداشتن گام‌های سازنده در مورد مساله فلسطین کرده است. سفر اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل به ترکیه هم برای روابط دو طرف و هم برای فلسطین مهم است.

کالین درباره تحولاتی که منجر به آغاز مرحله عادی سازی روابط بین تل‌آویو و آنکارا شد، ‌ گفت: آنچه تغییر کرده دوره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل است که ۱۵ سال ادامه داشت. دولت جدید اسرائیل شامل گروه‌های مختلفی است و برای اولین بار گروه‌های فلسطینی در داخل دولت کنونی هستند.

کالین افزود: دو بعد اصلی در روابط با اسرائیل مطرح است یکی اقتصاد، تجارت، ‌ انرژی و گردشگری است و دیگری مساله فلسطین است. ما به اسرائیلی‌ها گفتیم که مساله فلسطین برای ما مساله عدالت است.

ابراهیم کالین تصریح کرد که سربازان ترکیه در منطقه نقش مهمی در جلوگیری از موج جدید مهاجرت از منطقه ادلب سوریه که ۲.۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ایفا کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: هدف اصلی پوتین حمله به اوکراین و اشغال آن نیست بلکه تنها آغاز مذاکرات جدید با غرب درباره بسیاری از مسائل است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت ترکیه تل آویو بنیامین نتانیاهو ابراهیم کالین ولادیمیر پوتین فلسطین اسرائیل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین