Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "اسپوتنیک"، ژنرال فرانک مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) که به امارات سفر کرده است، روز سه شنبه مدعی شد که این تجهیزات نظامی برای مقابله با تهدید دفاع انصار الله یمن است. 
این نظامی آمریکا در حالیکه واشنگتن مدعی تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن است، افزود: آمریکا اسکادرانی از جنگنده‌های اف ۲۲ را در چند هفته آینده در امارات مستقر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سنتکام که کشورش عامل بحران و جنگ کنونی یمن است، ادعا کرد: این کمک از سوی یک دوست به دوست دیگر در زمان بحران است. 

مکنزی  مدعی شد این اقدامات با هدف تقویت توانایی‌های دفاع هوایی امارات است که در ماه گذشته چند بار از سوی پهپادها و موشک‌های انصارالله مورد حمله قرار گرفت. 

وی همچنین گفت که آمریکا در حال همکاری با شرکای منطقه‌ای و جهانی برای ایجاد "راه حل‌های موثر" در جلوگیری از حملات پهپادها پیش از به پرواز درآمدن آن‌ها است. 

مکنزی توضیح داد: ما می‌خواهیم روی مقابله با پهپادها حتی قبل از اینکه پرتاب شوند، کار کنیم. چنین سیستمی قادر خواهد بود پرتاب پهپادها را تشخیص دهد، آن‌ها را ببیند و پرواز آن‌ها را مختل کند. 

این نظامی  آمریکایی همچنین از استقرار سیستم‌های موشکی تاد برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی انصارالله یمن استقبال کرد. 

پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با ولیعهد امارات متحده عربی از تصمیم واشنگتن در انتقال جنگنده‌های نسل پنجم به منطقه برای کمک به امارات به بهانه مقابله با تهدیدات خبر داد. 

جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود، وزیر دفاع ایالات متحده در گفت و گو با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات اقدام‌های مختلف وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از امارات از جمله اطلاعات، همکاری در دفاع هوایی و پهلو گرفتن ناوشکن یو اس اس کول آمریکا در ابوظبی را بررسی کرده است. 

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1601219

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است

ماموستا امجد محمودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب با محکوم کردن سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و کشتار مردم غزه اظهار داشت: خیزش دانشجویان در شهرهای مختلف آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از دفاع به حق ملت مقتدر اما مظلوم فلسطین به ویژه مردم غزه نشان از آزادی خواهی قشر تحصیلکرده آنان است.

وی گفت: سوال اینجاست چرا مدعیان حقوق بشر که امروز دم از آزادی بیان و آزادی عقیده دارند از این خیزش جوانان تحصیلکرده دانشگاهی می ترسند و واهمه دارند؟ در حالی که آن ملت‌ها مالیات پرداخت می کنند و در مقابل سردمداران استکبار آن را دو دستی تقدیم رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل می کنند که با جان و ناموس ملتی که از حقوق به حق خود دفاع می کنند با انواع تجهیزات نظامی آنان را به خاک و خون کشیده و شهر غزه را با خاک یکسان کرده است.

امام جمعه موقت شهرستان مریوان در ادامه بیان داشت: شکی نیست که وعده آزادی ملت فلسطین از دست غاصبان و ارباب و حامیان غرب در آینده نزدیک با توفیقات الهی و با وجود نیروهای جوان مقاومت حماس از چنگ این رژیم غاصب و کودک کش خارج خواهد شد و بدست امت اسلامی خواهد افتاد و طبق آیه ی شریفه  ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم؛ و این در حالی است که امت اسلامی و حکام اسلامی باید در مقابل قدس شریف احساس مسئولیت داشته باشند و از حمایت های همه جانبه مردم فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نکنند چون مسلمانان به منزله و مثابه یک پیکرند.

ماموستا محمودی تاکید کرد: اگر در هر جایی ضعیفی باشد باید با تمام توان خود برای تقویت آن ضعف ها و کاستی ها همت کرد و تمام آحاد مردم مسلمان از هر قبیله، زبان و مذهبی که باشند وارد میدان شوند تا در آینده نزدیک شاهد آزادی قدس شريف باشیم انشالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه