Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگسرای سرو به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های مختلفی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  همزمان با ایام الله دهه فجر و 43 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگسرای سرو ویژه برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت این ایام فرخنده درنظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه‌ها در قالب ویژه برنامه «آینده روشن» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. 

ریشه‌شناسی شاخص‌ترین اشعار انقلاب 

بخش مهمی از پیروزی انقلاب اسلامی مرهون شعارهایی است که مردم در اجتماعات خود علیه رژیم پهلوی می‌خواندند. سرودها و اشعاری که توسط شاعران خوش ذوق کشورمان خوانده می‌شد، نشان‌دهنده عمق علاقه مردم ایران به امام خمینی و انزجارشان از نظام شاهنشاهی است. 

فرهنگسرای سرو در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سراغ زندگی و آثار شاعران برجسته و تاثیرگذار انقلاب اسلامی رفته و در قالب برنامه «رستاخیز کلمات» ضمن ریشه‌شناسی شعر انقلاب، مجموعه‌ای از بهترین اشعار آنان را به مخاطبان خود عرضه کرده است. 

در این ویژه برنامه اشعار شاعرانی نظیر حمید سبزواری، مهرداد اوستا، طاهره صفارزاده، علی موسوی گرمارودی، نصرالله مردانی، علی معلم دامغانی، سیدحسن حسینی، قیصر امین‌پور، احمد عزیزی و سلمان هراتی که همگی از جمله شاعران مطرح انقلاب اسلامی‌اند مورد بررسی قرار گرفته است. 

زنان انقلاب اسلامی به روایت تصویر 

در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357، همواره زنان با شرکت در تظاهرات و فعالیت‌های انقلابی در سراسر ایران و حتی راهپیمایی در برخی کشورهای دیگر مثمر ثمر بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این نقش‌آفرینی تداوم یافت. 

تبیین نقش و جایگاه، خدمات و دستاوردهای زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس و پس از آن در قالب ویژه برنامه‌ای با عنوان «زنان انقلاب اسلامی به روایت تصویر» از سوی موزه شریعتی در فضای مجازی به نمایش درآمده است. 

انقلاب اسلامی به روایت نشریات 

نقش رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است و امام خمینی(ره) از ابتدای نهضت بر نقش مهم رسانه‌ها در حرکت انقلاب تاکید داشتند. در جلد 18 صحیفه امام و در صفحه 61 آمده است: «مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشند تا مردم را از همه مسائل به خصوص مسائل روز آگاه کنند.»

کتابخانه فرهنگسرای سرو به مناسبت 43 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نگاهی متفاوت به مطبوعات سال‌های منتهی به انقلاب نگاه کرده و در قالب مجله تصویری، انقلاب اسلامی را از زبان نشریات روایت کرده است. 

رهبران شاخص انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسید

فرهنگسرای سرو به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت‌های شاخص انقلاب اسلامی را در قالب ویژه برنامه «مجاهدان نستوه» معرفی کرده است. این برنامه با هدف آشنایی مردم ایران با رهبران انقلاب اسلامی، الگو برداری از ارزش‌ها و شخصیت‌های اثر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی از سوی فرهنگسرای سرو تدوین شده است. 

شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله انواری، شهید مفتح، آیت الله قدوسی، شهید مدنی، شهید مطهری، آیت الله نوری همدانی، آیت الله محمد یزدی و دیگر عالمان و متفکرانی که در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند در قالب این برنامه معرفی خواهند شد. 

اجراهای هنری فرهنگسرای سرو به مناسبت دهه فجر

فرهنگسرای سرو با همکاری کانون «رایا» اجرای نمایشنامه «گلباران» با موضوع مبارزات پیش از انقلاب و دهه مبارک فجر را دنبال می‌‌کند. این نمایشنامه‌ها ضبط شده و به صورت یک فایل در شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای سرو منتشر می‌شود. هم‌چنین به مناسبت دهه فجر، نمایش رادیویی «57» با موضوع بازگویی شنیدنی‌هایی از روزهای حماسی و پرشور انقلاب و خاطرات مردمی با مشارکت کانون ویدار برگزار می‌شود. 

چرا انقلاب کردیم؟ 

دشمنان انقلاب اسلامی و مردم ایران با تحریف تاریخ و دروغ‌پراکنی شبهات بسیار زیادی را با هدف کمرنگ کردن پیروزی بزرگ مردم ایران در انقلاب اسلامی ایجاد کرده و در فضای مجازی نشر می‌دهند. فرهنگسرای سرو به منظور پاسخ دادن به این شبهات ویژه برنامه‌ای مجازی با عنوان «چرا انقلاب کردیم؟» را راه‌اندازی کرده و به عمده شبهات پیرامون تاریخ انقلاب توسط کارشناس احمد رضا روح الله زاد قائم مقام خبرگزاری قدس / کارشناس مسائل سیاسی / عضو هیات امنای اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری پاسخ می‌دهند. این ویژه برنامه مجازی همزمان با دهه فجر با مشارکت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگسرای سرو فعالیت‌های جهادی خود نظیر بهداشت و خدمات ویزیت و دارو، برگزاری ایستگاه‌های شادمانه فجر برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم، توزیع غذا برای محرومان و ... را دنبال می‌کند. 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 88881989 تماس بگیرند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر دهه فجر پیروزی انقلاب شهرداری تهران انقلاب اسلامی مردم ایران امام خمینی شعر معلم زنان ایران دفاع مقدس موزه فضای مجازی مطبوعات مدرسه شاخص محمد یزدی فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان انقلاب انقلاب اسلامی ایران دهه فجر فضای مجازی پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگسرای سرو به مناسبت فضای مجازی ویژه برنامه مردم ایران آیت الله دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معرفی برترین چهره هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان، حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 6090503

دیگر خبرها

  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان