Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌ برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به مدیریت مصرف و صرفه‌جویی و اقدامات تعاملی و تفاهمی استانی و منطقه‌ای راهکار حل مشکل جاری شدن زاینده‌رود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی صدای شهر، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و یادآوری بیعت ماندگار همافران ارتش ایران در ۱۹ بهمن سال ۵۷ با امام راحل، اظهار کرد: افرادی که پیش از انقلاب اسلامی و دوران شاهنشاهی را دیده‌اند، متذکر می‌شوند که کشور سراسر وابستگی بوده و امروز در سایه انقلاب اسلامی نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی به چنان صلابت و اقتداری رسیده‌اند که هیچکس در جهان جرأت جسارت به کشور را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دوره شاهنشاهی کشور را ژاندارم منطقه می‌نامیدند، چرا که ایران را برای حفظ منافع آمریکا تا دندان مسلح کرده بودند، ادامه داد: آن زمان فرمانده عالی ارتش ایران زیرمجموعه یک افسر امریکایی بود، اما امروز به مدد انقلاب اسلامی مستقل‌ترین کشور و حاکمیت دنیا را رقم زده‌ایم و هیچ نیروی مستشاری در کشور وجود ندارد که بخواهد مطلبی را به ایران دیکته کند، امروز مسئولان غربی و آمریکایی در مقابل کشور و نظام جمهوری اسلامی خلع سلاح هستند، آنها در چهار دهه گذشته هر حربه و توطئه‌ای را به‌کار بستند تا ایران مبتنی بر نظام جمهوری اسلامی نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: در سایه انقلاب اسلامی نخبگان و جوانان متخصص کشور رشد و پیشرفت کردند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عدالت آبی و حوضه آبریز زاینده‌رود، تصریح کرد: حدود دو دهه است که مسئله آب و معضلات آن گریبان‌گیر زاینده‌رود شده است، سراب ما دچار کمبود آب به دلایل مختلفی مانند کاهش نزولات آسمانی است و این معضل ابعاد متفاوتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: جریان دائمی زاینده‌رود باید برقرار و زنده باشد، چرا که این امر نه‌تنها برای اصفهان بلکه اگر بگویم برای فلات مرکزی ایران منفعت دارد، گزاف نگفته‌ایم و اثرات وضعی آن برای همگان مشخص است.

نادرالاصلی با اشاره به معضلات خشکی زاینده رود، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ناشی از خشکی زاینده‌رود فرونشست زمین است که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود تاریخ ملتی را خواهد بلعید، در شورای اسلامی شهر نیز در نظر داریم مجموعه‌ای از آنچه باعث بروز چنین پدیده‌ای شده است را جمع‌آوری و به دنیا عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی در سراب آب کم است، باید مصرف را مدیریت کرد و این مدیریت باید از سراب تا پایاب انجام شود، سراب زاینده‌رود کوه‌های زاگرس و در کنار قوم غیور بختیاری است و اذعان دارند که اصفهان خاستگاه و جایگاه زندگی بسیاری از آنها بوده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: منافع اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری به هم گره خورده است، بنابراین باید امروز داشته‌های خود را روی هم بریزیم و بر اساس شرایط آن را تقسیم کنیم، البته در مصارف و برداشت‌ها باید دقت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه در حوضه آبریز زاینده‌رود به عدالت آبی، بی‌توجهی شده است، اظهار کرد: لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی و بررسی شود که به چه قیمتی در حال از بین بردن بخشی از تاریخ کشور هستیم، آیا به قیمت ایجاد چند باغ و توجه به خود باید دیگران را نادیده بگیریم.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه امروز فضای سبز شهر اصفهان که روزی باغ شهر بوده، تشنه است، افزود: وضعیت خشکی زاینده‌رود حق اصفهان نیست و در این راستا باید تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای داشته باشیم، بیشتر کارشناسان معتقد هستند باید مشکلات را با حرف‌زدن‌ها و گفت‌وگو رفع کرد، گاهی افرادی حتی در کسوت نمایندگی مجلس مسائل را بر اساس حق و عدالت مطرح نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در بحث جاری شدن زاینده‌رود حق و عدالت برای مردم اصفهان رعایت نشده و سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه آبیاری و حتی تأمین آب شرب شهروندان شده، امروز درختان شهر اصفهان به دلیل تشنگی زیادی دچار آفت شده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مدیریت مصرف آب در شهرداری باید نهادینه‌سازی و از هدر رفت آب ممانعت شود، در این راستا مدیریت شهری از پساب و آب‌های خاکستری استفاده حداکثری می‌کند.

وی اظهار کرد: بخشی از مصارف آب در حوزه شهرداری است و در حقیقت شهرداری و شهر اصفهان نیز ذی‌نفع و به‌نوعی حق آبه‌بر است، بنابراین پس از مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در حوزه آب، باید به سمت اقدامات تعاملی و تفاهمی محلی، شهرستانی، استانی و منطقه گام برداریم.

نادرالاصلی با بیان اینکه در تفاهمات منطقه‌ای، برای اولین‌بار شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه آب ورود کرده است، گفت: بر اساس برخی مصوبات شورا، در اقدامی فراتر از بودجه برای جاری شدن دائمی زاینده‌رود در تلاش هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده اصفهان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان، اضافه کرد: این ظرفیت‌های علمی باید در حل مسائل و معضلات مختلف از جمله حل مشکلات آب یاری‌رسان باشد و این موضوع را به عنوان یکی از اهداف مهم پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: زیبایی شهر اصفهان به جاری بودن زاینده‌رود وابسته است، اما این در این زمینه چالش‌های جدی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه جریان فعلی زاینده‌رود موقتی است، ادامه داد: بر اساس قولی که استاندار به کشاورزان شرق اصفهان برای کشت بهاره داده بود، رهاسازی آب انجام شده است و امیدواریم که ذخیره پشت سد به حدی برسد که دوباره شاهد بازگشایی آب سد زاینده‌رود در سال آتی باشیم.

نادرالاصلی تصریح کرد: معضل جدی در بحث فرهنگ‌سازی عدالت آبی در حوضه آبریز زاینده‌رود این است که شاهد برخی برخوردهای نامناسب هستیم، قطعاً با هیچ‌کس مشکل خاصی نداریم، همچنین امروز اصفهان به عنوان شهری صنعتی و اقتصادی میزبان بسیاری از افراد و اقوام مختلف است که شغل و معیشت خود را در این شهر تأمین می‌کنند که این باعث افتخار است.

نادرالاصلی تاکید کرد: مدیران صنعت استان باید بدانند، صنعت برای شهر اصفهان علاوه‌بر آورده‌ها تهدیداتی نیز دارد، به طور مثال نیروگاه برق اصفهان تنها برای اصفهان تولید برق ندارد، اما آلایندگی هوای آن و دیگر مجموعه‌های صنعتی تنها برای مردم اصفهان است که حتی یکی از دلایل عدم بارش‌ها در این منطقه است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه هوای پاک، ادامه داد: مدیریت صنعتی باید به نبود هوای پاک در اصفهان توجه کند و بداند که پاک نگه‌داشتن هوای شهر اصفهان و استفاده از فیلترهای قوی در این راستا از الویت‌های مهم است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در تلاش برای رفع دغدغه مردم خواهیم بود، افزود: در استان قطب‌های صنعتی مختلف وجود دارد که علاوه‌بر اصفهان برای دیگران نیز ظرفیتی مهم است، بخش قابل‌توجهی از اشتغال در ذوب‌آهن را اقوام خارج از استان تشکیل داده‌اند، در پی ایجاد فرصت‌های متعدد هستیم.

کد خبر 554385

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود سد زاینده رود رودخانه زاینده رود خشکی زاینده رود احیای زاینده رود بازگشایی زاینده رود جاری با زاینده رود ساماندهی زاینده رود رهاسازی آب زاینده رود 1400 زاینده رود اصفهان وضعیت آب زاینده رود رهاسازی اب زاینده رود برای کشاورزان اصفهان خشکی زاینده رود اصفهان خشکی زاینده رود و آلودگی هوا صنایع آلاینده آلودگی هوای اصفهان شورای شهر اصفهان شوراي شهر مدیریت شهری فرونشست زمین در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انقلاب اسلامی زاینده رود بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم

محسن محرری،رئیس شورای اسلامی شهر قم، برنامه مدیریت شهری برای بازگشایی خیابان دروازه ری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: خیابان دروازه ری در کنار قبرستان نو و وادی‌السلام از طرح‌های بازآفرینی شهری است که تسریع در عملیات اجرایی و بازگشایی کامل آنها در گرو همراهی اداره کل اوقاف و امور خیریه به‌عنوان بخشی از متولی بقاع موجود در مجموعه‌های فوق است.

محرری  با بیان اینکه تملک و بازگشایی خیابان دروازه ری به‌عنوان یکی از ۱۶ خیابان بن‌بست قم تا پایان امسال نهایی می‌شود، گفت: ساماندهی و بازگشایی کامل  این محور نیازمند همراهی اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به پیش‌بینی احداث ۲ پارکینگ در طرح بازگشایی و ساماندهی خیابان دروازه ری، ابراز کرد: طی چند سال گذشته برخی از خیابان‌های بن‌بست شهری مانند خیابان شهیدان صادقی، برقعی، خسرو بیگی، بلوار جمهوری اسلامی و عمار یاسر بازگشایی شده‌اند.

محور دروازه ری به طول یک‌هزار و ۳۰۰ متر است و در آخرین طرح تفصیلی شهر قم که در اسفندماه ۱۳۹۸ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و پس از ابلاغ به استاندار به شهرداری اعلام شده‌است.

وی همچنین با بیان اینکه تبدیل قبرستان نو در هسته مرکزی شهر و در جوار حرم حضرت معصومه (س) به باغ مزار در مساحت ۵ هکتاری جزء طرح‌های جاری مدیریت شهری است، گفت: تملک پلاک مغازه‌های پیرامون این قبرستان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

قبرستان نو یکی از آرامستان‌های قدیمی شهر قم است که در محدود خیابان امیرکبیر در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) واقع شده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به عملکرد شورای ششم، گفت: طی نزدیک به سه سال از فعالیت این شورا ۱۲۴ جلسه رسمی برگزار و ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

محرری برخی اختلاف‌نظر‌ها در بین اعضای شورای اسلامی شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: اختلاف‌نظر و دیدگاه در بین افراد عادی است؛ ولی رسانه‌ای شدن این مباحث و کشیده‌شدن آنها به کف جامعه می‌تواند آثار منفی در عملکرد شورا داشته‌باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان